موسسه علمی آموزش سامان

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین در آغاز هفته نخست فصل متاخر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در کیف میهمان دینام کیف بود و با خراج ۲ بر صفر قهرمان شد.

هر دو گل این ورزش را آلوارو موراتا داخل دقایق ۴۶ و ۸۴ بوسیله میوه رساند.

این بازی بوسیله نوعی رویارویی آندرآ پیرلو بوسیله عنوان شاگرد با لوچسکو بود. پیرلو زمانی که در برشا پیشگاه داشت سرمربی وی لوچسکو سرمربی فعلی دینام کیف حیات.

رونالدو ستاره یوونتوس به دلیل ابتلا بوسیله کرونا در این دیدار غایب بود تا جانشینش موراتا جای خالی او را بوسیله خوبی لبریز نرم.
بنا به اخبار رضا عسگری، فرماندار زنجان، آن دسته از شهروندان زنجانی که با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، مصونیت عموم مردم را به کار بزرگ می اندازند، به ارائه ی خدمات درون بخش های رنجور بیماران کرونایی ملزم می شوند. این تصمیم با شریک شدن دادستانی استان زنجان عملی می شود.

عسگری در گفت وگو با ایرنا تصریح می نرم که تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان های زنجان رو به افزودن است؛ حال آنکه نیاز بوسیله افرادی بخاطر ادا خدمات غیر پزشکی نیز برای بیماران بخش های علیل وجود دارد. کنار همین زمینه فرمانداری استان زنجان تصمیم اندوهناک است عرضه ی خدمات در بیمارستان را به نشانی جزا ی جایگزین برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را پاسداری نمی کنند، تو نظر بگیرد. عسگری می گوید از خدمات این گروه از افراد برای نقیض عفونی کردن منازل بیماران کرونایی سرپایی و فرمان داخل نقاهت گاه ها هم استفاده خواهد شد.مقاله ی مرتبط:همگی گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۳ مهربانی ۹۹]

بوسیله گفته ی رضا عسگری، سوگ های مشترک بهداشت محیط، اصناف و همیاران سلامت، مستمری ی معارفه افراد متخلف را با کد ملی برعهده خواهند داشت. متخلفان پس از شکل گیری ضبط و رأی در محاکم قضایی، برای مجازات و خدمت رسانی به بیماران، به پاره کرونایی بیمارستان های گلچین شده اعزام می شوند.

فرماندار زنجان اذعان می درنگ که متأسفانه برخی قوم ها با برگزاری مجالس ترحیم، با جان خویشتن و دیگران بازی می کنند. درون همین زمینه، گزارش های دریافتی از برگزاری مراسمی درون بهشت زهرا خلال هفته ی گذشته باعث شده است ۱۰ نفر از اعضای خانواده ی متوفی به کرونا مبتلا شوند که دو نفر آن ها حزن حالا داخل کما هستند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، دیروز داخل پروگرام «نگاه یک» شبکه نخست سیما اعلام کرد که بیشترین آمار ابتلا بوسیله کرونا درون کشور مربوط بوسیله شهرستان های مراغه، بیرجند، دماوند، سیرجان، خرم آباد، سبزوار، یزد، شهرضا، زرند، کاشان، رفسنجان، مریوان، بروجن، بوکان، ملایر، اسلام آباد غرب، بانه، نیشابور، قم، میاندوآب، سنندج، بویراحمد، درود، اصفهان، مهاباد، لنجان، سقز، بوشهر، بهبهان، اراک، ساوه، شهرکرد، بیرجند، ارومیه، شیراز، نهاوند، تهران، کرمان، همدان، کرج، زنجان، ورامین و خمینی شهر است.بیشتر بخوانید:داروی رمدسیویر نفوذ کردن معناداری بر نجات جان بیماران کووید ۱۹ نداردشواهد بدیع مدال می دهد گروه خونی ممکن است خطر و شدت کووید ۱۹ را تغییر دهدتاریخچه مختصر طب اجساد؛ روزگاری که جسد انسان به نشانی دارو زده می شداولین دارو برای تداوی ابولا تأیید شدآیا زوج ها به مرور به یکدیگر شباهت پیدا می کنند؟
یکی از ارشد ترین اخباری که اپل درون جریان برگزاری رویداد Hi, Speed در ۲۲ مهرماه اعلام کرد، معرفی آیفون ۱۲و آیفون ۱۲ پرو بود. اپل درون رویداد مهم خود دعوی کرد آیفون ۱۲ پرو (و به تبع آن، مدل پرو مکس) اولین و عزب گوشی هوشمندی است که به شما امکان می دهد ویدئوهای با استاندارد دالبی ویژن (Dolby Vision) را ضبط و تصحیح و تماشا و اشتراک گذاری کنید. بر اساس آنچه اپل می گوید، آیفون ۱۲ پرو نخستین گوشی هوشمندی است که می تواند ویدئوی 4K HDR Dolby Vision را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم بر حین ضبط کند.

این گوشی و دوربینش به حدی پراهمیت است که امانوئل لوبزکی، از نامی ترین مدیران فیلم برداری، سراغ کار با آن رفته و ویدئویی بایگانی کرده است. در سیلان برگزاری رویداد Hi, Speed، اپل ویدئوی کوتاهی بوسیله ارائه درآورد که توسط امانوئل لوبزکی ازطریق آیفون ۱۲ پرو ضبط شده است. ویدئوی کوتاه یادشده همچون نسخه ی تغییریافته ی یکی از فیلم های ترنس مالیک (کارگردان آمریکایی و استاد فلسفه ی دانشگاه MIT) است. لوبزکی در ویدئوی ضبط شده با آیفون ۱۲ پرو به مزیت هایی که دوربین این گوشی پرچم دار نمایش می دهد اشاره می یواش و در همین وقت کلکسیون ای از تصاویر جذابی که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ثبت کرده است روی صفحه نشان داده می شوند. 

لوبزکی می گوید: «وقتی فیلم برداری را آغاز کردم مجبور بودم دوربینی بسیار گران قیمت کرایه کنم، فیلم خام بخرم، بخاطر عمل فرآیندهای توسعه پول بدهم و تجهیزات ویژه برای تصحیح خریداری کنم. حالا شما واقعا می توانید با یکی از این مایه ها بیرون بروید و فیلم بسازید. این آیفون میزان پرو بوسیله فیلمسازان سراسر دنیا امکان می دهد فیلم هایی بسازند که بدون داشتن گوشی تک بحث، ساختنشان غیر ممکن است؛ زیرا بدون آیفون پرو، توانایی انجام این کار را ندارید و دلیل دیگر این است که دوربین ها بسیار سنگین و مبهم هستند. معتقدم فیلمبردار برجسته یا کارگردان عالی ی بعدی هم اکنون فرایند ساخت فیلم با یکی از این دستگاه ها را آغاز کرده است.» مقاله های مرتبط:مقایسه آیفون ۱۲ اپل با برترین رقبای اندرویدیآیفون ۱۲ پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی کردن شدند

لوبزکی تاکنون هشت بار بخاطر جایزه ی اسکار بهترین فیلم برداری داوطلب و سه گانه بار برنده شده است. جوایزی که لوبزکی از آکادمی اسکار دریافت کرد به دلیل فعالیتش تو فیلم های مشهور Gravity و Birdman و The Revenant به دست آمد. لوبزکی موفق شد سه جایزه ی اسکار در سه سال متواتر دریافت درنگ که اتفاقی زیاد ارشد بود؛ تاکنون هیچگاه فیلم برداری نتوانسته است سه گانه سال پیاپی جایزه ی اسکار بگیرد.

لوبزکی از سال ۲۰۱۷ و به طور نکته سنج تر پس از اکران فیلم Song to Song ترنس مالیک غرض پژمرده است به خویشتن راحتی بدهد و روی فیلم دیگری امر نکند. این فیلمبردار قرار است با فیلم متاخر دیوید او. راسل که فعلا نامش را نمی دانیم به عرصه ی سینما بازگردد. تو فیلم جدید دیوید او. راسل ستاره ی فیلم های American Hustle و The Fighter یعنی کریستین بیل حضرت خواهد داشت. به همراه او مارگو رابی و جان دیوید واشنگتن همچنین در فیلم حضور دارند.

در ادامه می توانید ویدئوی کوتاهی را که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ضبط کرده است مشاهده کنید:



آیفون ۱۲ پرو وآیفون ۱۲ پرو مکسجدیدترین پرچمداران اپل محسوب می شوند که از تراش ی پنج نانومتری A14 Bionic و کلکسیون دوربین سه گانه گانه به همراه ماژول لایدار (LiDAR) و جثه ای با لبه ی سریر استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مراسمی که اپل ۲۲ مهرماه برگزار کرد، می توانید مقاله ی جمع بندی آن را در زومیت بخوانید. بیشتر بخوانید:اولین تصاویر از گوشی جدید سری ایکس آنر لو رفتمقایسه وان پلاس 8 تی با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پروایرپادز استودیو سال آینده راهی بازار می شودبنچمارک آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در وبسایت AnTuTu منتشر شدمقدار رم آیفون ۱۲ چقدر است؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، با عبور قیمت دلار از سرحد ۳۰هزار تومان پیشدستی کردن پیشرفت قیمت دلار بیشتر شد و قیمت هر دلار آمریکا در راسته آزاد دیروز خود را به سرعت به سرحد ۳۱هزارو ۶۰۰تومان رساند، هرچند در ادامه با پراکندن اطلاعیه بانک مرکزی درباره دگرگونی مقررات معامله تو سامانه نیما عصر دیروز نشانه های ضعف ارج ها تا حدودی آشکار شد. به گزارش همشهری، دیروز همزمان صرافی ملی بی آرامی به عنوان کارگزار بانک مرکزی با افزایش بها تابلوی خویشتن تا محدوده والاتر از ۳۱هزار تومان جدیت کرد با رویه حراج هلندی از شتاب نمو قیمت ها بکاهد. به نظر می رسد بانک مرکزی درتلاش است همزمان با بوسیله کارگیری ۲تاکتیک روشن یعنی، حراج هلندی در کف بازار و تقویت نمایش و تنقیه حواله و اسکناس از کانال سامانه نیما از سست شدن قیمت ها در بازار ارز بکاهد. نمو داخل سایه ناترازی ارزی

 هنوز کسی نمی داند نمو قیمت دلار تا کجا ادامه دارد ولی موضوع و دلایل رشد قیمت دلار از دید مسئولان اقتصادی و کارشناسان مشخص است. درآمدهای ارزی ایران کوچکتر تأثیر بایکوت ها کاهش یافته و میزان عرضه برازنده با ادعا محو بنابراین باید فکری بوسیله حال بازگشت درآمدهای ارزی ایران بوسیله روال قبلی کرد.

به گزارش همشهری، روزگاری نه چندان دور، درآمدهای سرشار نفتی همه نیازهای ارزی قلمرو را تامین می کرد اما دیگر اوضاع دامن تأثیر تحریم ها تبدیل کرده و باید چاره ای اندیشید و طرحی نو داخل انداخت تا دخل و خرج ارزی کشور تراز شود. اکنون اما تو سایه ناترازی ارزی نرخ هر دلار آمریکا هرروز در حال رشد است و دیروز و به فاصله یک روز بعداز گذر قیمت هر دلار آمریکا از سرحد ۳۰هزار تومان مقدار آن به ۳۰هزارو ۶۰۰تومان رسید. صرافی ملی ایران اندوه به نشانی بازارسازی ارزی دیروز دون تأثیر رشد لبریز شتاب مقدار دلار مجبور شد قیمت هر دلار آمریکا را ۱۲۰۰تومان گران تر کند. جهت چیست؟ مسئولان و کارشناسان اقتصادی خوب می دانند که مشکل اضافه بها ارز شاگرد از کاهش درآمدهای ارزی ملک است که علت شده حجم عرضه متناسب با مطالبه نباشد و قیمت دلار هر روز رشد کند. ولی مشی چیست و چه باید کرد؟ چه باید کرد؟

اکنون کارشناسان ۲دسته اند؛ دسته مطلع معتقدند با مدیریت عوامل اقتصادی داخلی هم می توان از مجادله های قیمت دلار جلوگیری کرد و دسته دوم پهلو این باورند برای حل دشوار قیمت دلار باید بوسیله راهکارها خواه گشایش های سیاسی مراجعه کرد.

کارشناسانی که درون دسته نخست راحتی می گیرند، معتقدند با حیات آنکه تحریم ها ازجمله دلایل رشد ارج دلار بوده ولی مدیریت ناکارآمد اقتصادی مزید پیاده شدن علت شده و به نمو قیمت دلار مافوق زده است. این کارشناسان بر این باورند که باید صادرات غیرنفتی ترقی پیدا می کرد تا کفاف نیازهای ارزی کشور را بدهد. ایران تیمار اینک سالانه ۵۰میلیارد دلار نیاز ارزی دارد که در گذشته بسرنوشت شوم دچار کردن عمده آن از شیوه فروش نفت مطمئن می شد ولی اکنون فقط ۴۰میلیارد دلار آن از قانون صادرات غیرنفتی مطمئن می شود. کارشناسان دسته ابتدا نمی گویند که داخل فقدان دانش و تکنولوژی روز صادرات غیرنفتی چگونه باید توسعه نمایان درنگ و آیا عزیمت از صادرات غیرنفتی عمدتا خام فروشی و فروش محصولاتی اولیه صنعتی و معدنی که درون گیتی با نام کامودیتی شناخته می شود است؟

وحید شقاقی شهری در این باره به همشهری می گوید: ازجمله عوامل اقتصادی که به خشکی امدن بازار ارز تأثیر می گذارد می نبوغ بوسیله بدهی خارجی ایران، کسری های تجاری، ناترازی ارزی، تباین تورم تو و خارج اشاره کرد ولی متأسفانه با توجه بوسیله اینکه در گذشته اقدامات کاملی در این زمینه بخاطر محلول عوامل اقتصادی داخلی ارتکاب نشده است هم زمان حال نقش عوامل بیرونی پررنگ تر شده است و بازار ارز این روزها به شدت مادون تأثیر این عوامل سیاسی و بیرونی است.

مسعود گل شیرازی، رئیس اتاق اصفهان غصه دراین باره می گوید: باید برنامه های اقتصادی شانس بوسیله جانب تعدیل ارزش ارز حرکت یواش و با تشویق صادرات غیرنفتی و تکثیر درآمدهای ارزی این ناحیه صادراتی، بتواند هزینه های ارزی خود را جبران کند. در مقابل فدایی دیگر از کارشناسان که ریشه رشد قیمت دلار را عمدتا دیپلماتیک می دانند بر این باورند که راه محلول کاهش قیام های ارزی گشایش های سیاسی است.

به نعوظ شهید کمیل طیبی، یک کارشناس اقتصاد بین المللی درباره جای پا گشایش های دیپلماتیک برقیمت دلار به ایبنا می گوید: انتخابات آمریکا قطعا بر بها دلار اثر خواهد داشت. وقتی آمریکا اطلاع دادن کند که به برجام بازمی گردد به قیافه اتوماتیک بخشی از تحریم هایی که قانونی نشده و بوسیله مقبول کنگره نرسیده باشد، به طور اتوماتیک تعدیل می شود. قطعا این یک فرصتی را به وجود خواهد آورد تا بتوان از طریق مباحثه با آمریکا این منابع به کشور بازگردد و اینجاست که یک خوش دماغ به این قیافه بوسیله وجود می آید. چشم انداز آینده

آمارها مدال می دهد در شرایطی که میزان صادرات نفتی والا تأثیر تحریم ها با کاهش اضافی مواجه شده مقدار صادرات غیرنفتی اندوه در ۵ماه ابتدای سال براساس آمار گمرک ۳۹درصد کمتر از سال گذشته بوده است. همه اینها درون حالی است که ورود ارز خراج از صادرات نیز دون تأثیر تحریم ها به استراحت ساده نیست و از سوی دیگر فداکار از صادرکننده ها به دلیل اینکه چشم انداز آینده نرخ ارز را صعودی می دانند به نمایش ارز خود درون سامانه نیما تمایلی ندارند. چنین عواملی آینده چندان روشنی را تو موافق بازار ارز ترسیم نمی کند به اختصاص آنکه انتخابات آمریکا نیز در سیاق است و اغلب کارشناسان پهلو این باورند اگر دونالد ترامپ دوباره به نشانی رئیس جمهوری آمریکا برگزینی شود قیمت دلار مجدد با رشد بیشتری مواجه خواهد شد. با درنظر گرفتن این عوامل به نظر می رسد چشم انداز چندان امیدبخشی در بازار ارز وجود ندارد.

مهدی کرامت فر، یک کارشناس اقتصادی درباره چشم انداز آینده قیمت دلار می گوید: تو مورد چشم انداز شرایط بازار ارز در نصف دوم سال به دیدن می رسد که از رویت عرضه و تقاضای مصرفی ارز، در نیمه دوم سال شرایط تحول چندانی نداشته باشد و همچنان کسری صنوبر بازرگانی اجنبی برقرار باشد و از این ملک ضیق به خشکی امدن ارزش ارز جاویدان بماند. البته گشایش های تدریجی درون شرایط تجارت اجنبی و سازگاری بیشتر کشورها با وضعیت بیماری احتمالا جهت بهبود شرایط خارجی نسبت به نیمه مبدا سال خواهد شد ولی الحاق به سطوح نرمال برای سال جاری دور از شوق خواهد بود. در سمت برابر و از منظر تقاضای احتیاطی و سفته ورزش ارز، عمده ترین عارضه پیش رو مسئله انتخابات آبان ماه است که درصورت عدم پیروزی ترامپ می تواند فضای انتظارات تو کشور را یکباره تغییر دهد و با کاهش تقاضای احتیاطی و سفته ورزش (و احتمالاً افزایش بازگشت ارز توسط صادرکنندگان) منجر بوسیله کاهش ارج ارز شود. در جانب مقابل، پیروزی ترامپ احتمالاً با تشدید حملات سفته بازانه به میدان ارز همراه خواهد بود و می تواند نوسانات شدیدی را در این بازار ساختن کند. داخل مجموع، برای گسستگی برگ ریزان انتظار می رود که بازار ارز نوسانات سزاوار سرزنش پروا ای را امتحان درنگ که جهت این نوسانات تا حد زیادی ناشی از متغیرهای اجنبی است که سیاستگذار کنترل چندانی بر آن ندارد. ► ارائه یومیه ۵۰ میلیون دلار وجه در میدان متشکل ارزی

به دنبال نمو پرشتاب ارج دلار درون مبادلات، بانک مرکزی دیروز اعلام کرد: سقف ابتیاع بانک ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی بوسیله ۵۰۰ هزار دلار افزایش می یابد و بانک مرکزی روزمره ۵۰میلیون دلار در راسته مزبور به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با هدف مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور مقرر شد سقف خرید کارگزاران (بانک ها و صرافی ها) در بازار متشکل ارزی از روز کاری دوشنبه تاریخ نویس ۹۹/۷/۲۱ به ۵۰۰هزار دلار تکثیر یابد. نیز پیاده شدن این بن بانک مرکزی روزمره از طریق بازارساز ۵۰میلیون دلار در بازار یادشده بوسیله صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بریت ریس-آندرسن رئیس کمیتهنروژی نوبلدر قصبه اسلو پایتخت این قلمرو که انفراد های مربوط به شیوع کرونا تو آن مستحکم است، برنامه جهانی غذایسازمان ملل (WFP) را برنده امسال پاداش صلح نوبل اعلام کرد.

ریس- آندرسن گفت این کمیته به این علت پاداش را بوسیله WFP داد که می غبطه «توجه های جهانی را به میلیون ها نفری که با تهدید گرسنگی علنی هستند، جلب کند.» او گفت گرسنگی بوسیله نشانی «سلاحی برای اغتشاش و ستز» مصرف شده است.

او گفت اهدای این جایزه همچنین دعوت از جامعه بین المللی است تا اعتبارات کافی درون اصالت این دستور کار وابسته به سازمن ملل قرار دهند و جلوی گرسنگی مردم را بگیرند. او افرد WFP بدون عالمگیری کرونا همه شایسته ستاندن این جایزه بود. ولی عالمگیر کرونا دلایل اهدای جایزه بوسیله این WFP را استواری کرده است، از جمله نیاز به «چندجانبه گرایی» در زمان نزاع جهانی.

ریس-آندرسن گفت: «WFP یکی از مهمترین نهادهای سازمان ملل است. دایره ملل نقشی عمده در حفاظت از حقوق بشر دارد و خوردنی یکی از محور ای ترین نیازهای ماست.» رئیس دستور کار جهانی غذای راه اندازی ملل به کرونا مشغول شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد حسین زاده، رئیس کمیسیون پژوهشگران بالغ و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس گزارش مؤسسه Clarivate Web of sceinece، دکتر نورالدین قدیمی، هیکل توان تابان باشگاه پژوهشگران بالغ و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل تو رشته مهندسی صاعقه و قدرت این دانشگاه در میان یک درصد شایسته دانشمندان و نخبگان علمی جهان فراغت گرفت.

وی افزود: شاخص هایی چون تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله، نسبت تعداد طاس استنادها به مقالات استنادکننده و تخصص گرایی در ۱۰ سال اخیر تو قرار قبض دانشمند اردبیلی داخل میان یک درصد افضل دانشمندان و نخبگان علمی جهان نقش داشته است. طبیب قدیمی تا امروز متجاوز از ۱۶۰ مقاله تخصصی منتشر کرده و ۲ مدال جهانی، ۶ ثبت اختراع و ۲۰ مقاله با میزان ارجاع دهی بیش بلندی دارد و سال گذشته دانشجوی برتر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شده بود.
هند با جمعیت درحدود ۱/۳ میلیارد نفر، همیشه محیط مناسبی برای شیوع بیماری های عفونی مختلف بوده است. ویروس کرونا همچنین ثابت کرده که از این تک مستثنی نیست و درحال فراهم این قلمرو با متجاوز از ۶ میلیون فرد مبتلا، پس از آمریکا داخل رده دوم قرار دارد.

مطالعه ای از حدود ۸۵ هزار مورد عفونت و تقریبا ۶۰۰ هزار از ربط های آن ها (افرادی که درون مناسبت با موارد عفونی قرار گرفته اند) که در روزنامه ی Science منتشر شد، بینش های مهمی خیر فقط بخاطر هند که بخاطر کشورهای دارای درآمد کمتر و متوسط دیگر مجهز می بطی ء. ازجمله نتایج تعجب آور مطالعه ی متاخر آن است که متوسط مدت زمان بستری تا پیش از مرگ براثر کووید ۱۹ در هند ۵ روز است، درحالی که این مدت در سرزمین آمریکا دو هفته است. احتمالا انگیزه این امر، فردی دسترسی به نگهداری های بهداشتی باکیفیت است. علاوه کنار این، به دید می رسید جریان افزایش در مرگ و میر پس از سن ۶۵ سال کاهش پیدا کند، احتمالا بوسیله این دلیل که هندی هایی که از این سن عبور می کنند، معمولا دارا بوده و به خدمات مراقبت های بهداشتی خوب دسترسی دارند.

وارسی ی ردیابی بستگی ها علامت می عدالت کودکان داخل هر اهل سنت می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند و آن را بوسیله دیگران نقل مکان کنند. این گزارش نیز تأیید می درنگ که تعداد بخشی از مردم، مسئول اشاعه بیشتر موارد عفونت های جدید هستند. جوزف لیونارد، همه گیرشناس دانشگاه کالیفرنیا درون برکلی که هدایت مطالعه ی جدید را برعهده داشته است، خاطرنشان کرد: «جزء اضافی از موارد ویروس کرونا در سراسر جهان داخل کشورهای دارای منابع محدود عارض داده است، اما بیشتر داده ها از کشورهای دارای درآمد ارتفاع بوسیله دست آمده است.»

لیونارد با رمز به اهمیت جمع آوری چنین داده هایی گفت: «من فکر می کنم این داده ها یکی از مهم ترین داده هایی باشند که درون یک اپیدمی به سرود تصمیم گیری درمورد اینکه چه سنخ تعاملاتی مصون است و چه تعاملاتی خطرناک هستند، جمع آوری می کنیم. با این حال، داده هایی از این دست متجاوز منتشر نشده اند.»

گرچه مجموع موارد بسیار بزرگ است، تعداد سرانه ی موارد گزارش شده ی روزانه درون هند و داخل بسیاری از کشورهای کم درآمد دیگر ازجمله درون آفریقا پایین پر حرارت از اسپانیا، فرانسه و حتی آمریکا است و تعداد اجل و میرها هنوز به ۱۰۰ هزاره نفر نرسیده است که انگیزه شگفتی برخی دانشمندان شده است.

هند، اولین مورد کووید ۱۹ خود را در تاریخ ۳۰ ژانویه در شهروند هندی مشاهده کرد که از چروک خارج شده وجود. شانس هند، غربالگری مسافران از چین و کشورهای دیگر را از کتاب ۷ فوریه آغاز کرد و این سعی ها را از ۱۵ مارس بوسیله مسافران دریا و هوازی گسترش داد. این سرزمین تو تاریخ ۲۵ مارس به حالت تعطیلی درآمد؛ اما دو ماه پس ازآن با وجود افزایش نرخ عفونت، بازگشایی شد.مقاله های مرتبط:چرا نرخ اجل و میر ویروس کرونا داخل کشورهای متنوع به وضوح متفاوت است؟خطر مرگ براثر کرونا بسیار از همه مردان مرشد و افراد مسن را تهدید می نرم

وارسی ی جدید روی دو روستا جنوبی هند یعنی اندرا پرادش و تامیل نادو تمرکز داشت که روی بی قراری رفته حدود ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت دارند و از شهر هایی هستند که بیشترین موارد کووید ۱۹ در آن ها دیده شده است. آن ها نیز پیشرفته ترین سیستم های نگهداری های بهداشتی در این ملک را دارا هستند.

داده های پیگیری مناسبت مدال می عدل افرادی که ابتدا آلوده شدند (موارد شاخص) عمدتا مرد بودند و از تماس های خود مسن تر بودند. دکتر لیونارد گفت این ممکن است به آن علت باشد که احتمال حضور مردان داخل محیط های بیرونی که تو آن ممکن است به عفونت دچار شوند، بیشتر است، یا اینکه می تواند بوسیله این خاطر باشد که ظن بروز علائم در آن ها بیشتر بوده و اگر عفونی شوند، آزمایش می دهند، یا شاید بوسیله این دلیل باشد که احتمال پاسخگویی آن ها با تماس های ردیاب وابستگی برای اعطا کردن معلومات بیشتر است.

دکتر لیونارد و همکارانش، موارد عفونت را براساس سن و سنخ تک وارسی صبر دادند و دریافتند که افراد عفونی معمولا ویروس را به افراد دارای سن مشابه منتقل کرده اند. این مولود ی عجیبی نیست، زیرا افراد معمولا با گروه های سنی شبیه خود تعامل دارند. برای مثال، بیش از ۵۳۰۰ کودک در سن مدرسه، ۲۵۰۸ فرد دیگر را آلوده کرده بودند اما احتمال انتقال ویروس بوسیله کودکان همسن بالاتر وجود.

ازآنجاکه پژوهشگران قادر به کسب داده ها طولانی تماس ها نبودند، نتوانستند اقتدار انتقال کودکان را با توانایی ارجاع افراد بزرگسال مقایسه کنند. اما این یافته ازنظر مباحث مدرسه بزرگی دارد؛ چراکه برخی افراد استدلال می کنند کودکان نقش چندانی در انتشار ویروس ندارند. طبیب لیونارد گفت: «این مطالبه که کودکان نقشی در فرایند عفونت ندارند، مطمئنا درست نیست.»

پژوهشگران دریافتند که ۷۱ درصد از افراد مورد بررسی به نظر نمی رسید که ویروس را به فرد دیگری منتقل کرده باشند؛ درعوض، فقط ۵ درصد از افراد عامل ترویج عفونت در ۸۰ درصد موارد بودند که با پیگیری وفاق شناسایی شده وجود. حکیم لیونارد گفت این متفاوت از ایده ی رویدادهای ابرگسترنده است که تو آن محدودیت درون یک جامعه شلوغ کار صدها نفر را آلوده می نرم.

پژوهشگران هوشیار تضاد مهمی میان کسانی که بیمار شده و در بیمارستان بستری شده بودند، شدند. آن ها به نعوظ متوسط طی ۵ روز پس از علیل شده جان خود را از دست داده بودند، درحالی که این مدت داخل کشورهای دیگر دو تا ۸ هفته است. دکتر لیونارد گفت وضعیت بیماران در هند ممکن است بوسیله علت شرایط بنیاد ای بسان دیابت و تنگ کردن خون بالا خواه سلامت عمومی ضعیف، سریع زیرفون رو بوسیله وخامت بگذارد.

حکیم آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت اشتراکی دانشگاه براون گفت دسترسی به مراقبت های بهداشتی همچنین امکان پذیر است نقش داشته باشد. او گفت بیشتر بیمارستان های هند تجهیزات نیکوکاری ندارند، تخت و پزشک کمی دارند. نیز بیشتر افراد در هند بیمه ی درمانی ندارند و نمی توانند از بیمارستان های مخصوص مراقبت های بهداشتی اخذ کنند. این موانع مالی مبصر موجب می شود مردم زمانی به بیمارستان مراجعه کنند که بوسیله شدت مریض باشند.

پژوهشگران دریافتند که نرخ اجل و میر کلی حدود دو درصد است. این بها همگام با افزایش سن افزودن رک می کرد. اما برخلاف کشورهای دیگر، پس از سن ۶۵ سالگی، احصائیه مرگ و میرها مجدد کاهش پیدا می کرد.

مراد بوسیله زندگی داخل سرزمین هند ۶۹ سال است که ۱۰ سال پایین تیز از آمریکا است. هندی هایی که به سن سالخوردگی می رسند، احتمالا کسانی هستند که وضعیت سلامتی بهتر و دسترسی بالایی بوسیله مراقبت های بهداشتی دارند و این امر موجب می شود از مصیبت جان سالم بوسیله در ببرند.

دکتر جها گفت بیشتر هندی ها به مشاغل دشواری مثل کشاورزی مشغول اند یا کاری کارخانه خواه روزمزد هستند. این مشاغل ازنظر جسمی رقیق هستند و ارج مرگ و میر بالایی دارند. گمان اینکه این افراد به دهه ی هشتم خواه نهم زندگی برسند، در مقایسه با افرادی که به کارهای اداری مشغول هستند، بسیار پایین زیرفون است.بیشتر بخوانید:۱۱ ماجرای واقعی که از فیلم های هالیوودی حزن خوفناک ترند! (بخش مبدا)اولین مریض ایدز نجات یافته پهلو اثر سرطان درگذشتگربه ها می توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنندچگونه صدای کلمات را داخل ذهن خود می شنویم؟ردپای نئاندرتال ها در موارد شدید بیماری کرونا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ احمد ناصری مهتر کلانتری ۱۰۹ بهارستان در تهران بیان داشت: با دریافت گزارشی مبنی کنار تولید حقه وافور از ابزار استفاده مواد مخدر تو محدوده بازار، بررسی موضوع داخل رخصت کار قرار گرفت.

وی تشریح عدالت: تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان به نشانی اعلامی اعزام و درون تحقیقات پلیسی نمودار شد که ویژگی در طبقه دوم محفل تجاری، اتلیه تولیدی بامبول بافور باز کردن کرده و در حال تولید حقه وافور است و تعدادی افراد همچنین به این مکان درون تردد هستند.

مهتر کلانتری بهارستان با اشاره به اینکه حاصل تحقیقات انجام شده بوسیله مرجع قضائی منعکس شد، تصریح کرد: نگهداری های اختصاص پلیسی آغاز تا اینکه روز گذشته تیمی از مأموران عملیات این نماینده به مخفیگاه متهم گسیل و ضمن دستگیری وی موفق شدند تعداد ۵۰۰ حقه وافور کشف کنند.

این مقام پلیسی داخل ته افزود: بازپرس پس از احاله به کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف و بازپرس پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار دادسرا صبر گرفت.
به گزارش همشهری آنلاین، در این دیدار خلاصی وریا غفوری کاپیتان و هروه میلیچ مدافع چپ خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت داخل اختیار نداشت و همین موضوع باعث شد در این دیدار استقلال درون دوجناح راست و چپ آسیپ پذیر باشد. علی رغم این شرایط پلیس کشورمان ورزش را خوب آغاز کرد و  ابتدا یک موقعیت خوب را توسط دیاباته از دست قسط. شلیک این بازیکن با واکنش خوب دروازه بان پاختاکور به کرنر رفت. پاختاکوردر این ملاقات کاملا شیار هافبک خلاصی را از بازی خارج کرد و با پرس اکید روی خط دفاع آبی ها اذن بازیسازی بوسیله این تیم را نداد.



با اینحال  خلاصی در دقیقه ۳۲ روی حرکت مهدی قایدی  قفا صحن جزا حریف صاحب یک ضربه آزاد شد. صحنه ای که البته با اشتباه داورهمراه حیات. علی کریمی  این فرصت را با شلیکی زیبای پای راست تو مروارید هماورد جای عدالت. قبل از پایان نیمه اول روی طفره مدافعان رهایی پشه این آویشن گشوده شد. دردقیقه ۴۳ارسال باریک بین علی جانف از پشت حیاط جزا به صحن ۶ قدم استخلاص را دراگان چران با ضربه قانون شیرجه ای وارد دروازه  حسینی کرد تا کار به تساوی کشیده شود.
در آغاز نیمه دوم خالی کردن توپ ناشیانه روزبه چشمی تو میانه بازار صدمه  به مرحله آورد تا استقلال دومین تراب را دریافت کند. این موضع دردقیقه ۴۷ با پاس سابیرخودجائف و شوت سماوی ارن دردیوک روی اشتباه حسینی به تور دروازه چسبید و گل دوم ازبک ها را به همراه داشت.
در دقیقه ۷۸ خطای مسلم هند بازیکنان ازبکستان  تو محوطه جزا از چشم احمد الکاف داور عمانی دور ماند تا نیکوترین فرصت استقلال بخاطر تبدیل نتیجه ازدست برود. یک دقیقه سپس دیاباته روی پاس قایدی تو حیاط جزا پاختاکور صاحب موقعیت خوبی شد ولی ضربه او از کنار درب به بیرون رفت. نجات تو نهایت در این دیدار شکست خورد تا یکی از نمایندگان ایران داخل لیگ قهرمانان آسیا از درو رقابت ها حذف شود.
جدیدترین به روزرسانی ROCm 3.8 منجر به افشای مشخصات پردازنده ی AMD Navi 22 Navy Flounder شد که جزئیات سزاوار سرزنش توجهی را از این GPU مبتنی بر معماری RDNA 2 دراختیار رسانه ها استراحت داد. داخل کمی از مشخصات تقاضا می شود که تیم قرمز، پردازنده ی متاخر را در کارت های گرافیکی سری Radeon RX 6800 و RX 6700 استفاده خواهد کرد.

پردازنده ی گرافیکی Navi Flounder نامی جدید در دنیای پردازنده های گرافیکی نیست و اطلاع دادن مرتبط با آن از زمان شناساندن و رونمایی AMD Sienna Chiclid به گوش می رسد. طبق اعلام و اطلاعات گذشته، پردازنده ی قبلی که درون قوم ی Navi 21 قرار می گرفت، شهرت Big Navi و کد صیت Sienna Chiclid داشت. اعلام کنونی ادعا می کنند که پردازنده ی جدید Navi 22 از شرکت AMD با کد نام Navi Flounder شناخته می شود.ظاهرا پردازنده ی گرافیکی Navi 22 اندکی کوفته نمدار از Navi 21 خواهد بود

اطلاعاتی که توسط کاربران و رسانه های فراوان داخل فضای اینترنت منتشر شد ه اند، مشخصات و قابلیت های پردازنده ی گرافیکی Navi 22 جدید را با جزئیات، عرضه می کنند. پردازنده ی Navi Flounder با ۴۰ واحد پردازشی (CU) تولید خواهد شد. چنانچه AMD تصمیم داشته باشد تا در سلاله جدید پردازنده های RDNA 2 نیز از همان تعداد هسته ی پردازش جریان طبق با RDNA 1 استفاده کند (۶۴ پردازنده ی روند تو هر واحد پردازشی)، در مجموع در پردازنده ی گرافیکی Navi 22 شاهد ۲۵۶۰ هسته خواهیم حیات.

تعداد هسته های احتمالی پردازنده ی Navi 22 با تعداد هسته های موجود در GPU کارت گرافیک رادئون RX 5700 XT یکسانی می کند. پردازنده ی جدید، رابط باس حافظه ی ۱۹۲ بیتی خواهد داشت که در هفته های گذشته در اخبار متنوعی، به آن رمز شده بود. برابر یقین های قبلی، پردازنده ی گرافیکی Navi 21 (که در محصولاتی همچون Radeon RX 6900 استفاده می شوند) دارای رابط باس ۲۵۶ هستند و تا ۱۶ گیگابایت حافظه ی GDDR6 را پشتیبانی می کنند. درمقابل، Navi 22 با ساختار ۱۹۲ بیتی (احتمالا در کارت های سری RX 6700 و RX 6800) تنها توان پشتیبانی از ۱۲ گیگابایت VRAM را خواهد داشت.

مقاله های مرتبط:مشخصات پردازنده ی گرافیکی AMD Radeon RX مبتنی بر معماری Navi فاش شدمقایسه جدیدترین معماری های پردازنده گرافیکی: Navi تو برابر Turing

در مفروضات منتشرشده ی جدید، جزئیات برازنده توجهی از پردازنده های آتی Navi Flounder دیده می شود. بوسیله نشانی شهید می دانیم که مشارکت سازنده، چند مقیاس علیه را با ساختار محور ی Navi 22 معرفی و عرضه خواهد کرد. البته این طور رویکردی در بین تولیدکننده های پردازنده ی گرافیکی کاملا مرسوم است. تراشه ی جدید، داخل نسل معماری GFX10.3 راحتی می گیرد که عموما به نام سری GFX103X برای تراشه های RDNA 2 شناخته می شود. پردازنده ی گرافیکی Navi 21 بر شالوده معماری گرافیکی GFX1030 و Navi 23 پهلو اساس معماری گرافیکی GFX1032 ساخته می شوند. درنتیجه می قابلیت معماری گرافیکی Navi 22 را GFX1031 دانست.

تو کمی از اطلاعات، تفاوت قابل توجه مدل سازی بین پردازنده های آتی Navi Flounder و Sienna Cichild دیده می شود. کاربرد از VCN 3.0 و DCN 3.0 در پردازنده ی جدید، تعلق داشتن آن بوسیله قوم ی معماری RDNA 2 را تأیید می کند. البته این احتمال می جوی که Navi 22 درنهایت داخل مقایسه با Navi 21 اندکی ضعیف تیز باشد. پردازنده ی گرافیکی Navi 22 عزب از یک VC3 بهره می برد، درحالی که داخل Navi 21 تماشاچی مصرف از دو واحد VC3 هستیم. نیز کنترلرهای SDMA حزن در نمونه های متاخر از چهار بوسیله دو کاهش پیدا کرده اند.

سررشته های قبلی، اندازه ی قالب پردازنده های گرافیکی Navi 22 را حدود ۳۴۰ میلی متر مربع تقویم می زدند که هنوز حزن تو همان سطح گمان و احتمال باقی است. هنوز هیچ مشخصات واقعی از کارت های گرافیک راسته کاربرد کننده با پردازنده های RDNA 2 در دست زدودن. تاکنون ابعاد ۵۰۵ و ۳۴۰ و ۲۴۰ میلی متر مربع بخاطر پردازنده های گرافیکی Navi 21 و Navi 22 و Navi 23 توقع شده اند.

AMD درون تاریخ ۲۸ اکتبر، کارت های گرافیکی جدید خانواده ی RX 6000 را معرفی خواهد کرد. با این اوصاف، قطعا شقه ی دوم سال ۲۰۲۰ را می توان زمانی دوست داشتنی برای عاشقان دنیای پر اب افزار و نیز گیمرهای دنیای کامپیوتر شخصی دانست که به دنبال ارتقای سیستم های خود هستند و گزینه های بسیار یدکی را دردسترس خواهند داشت.بیشتر بخوانید:AMD پردازنده های سری C مستشار و Athlon 3000 را شناساندن کردتلویزیون های ال جی با کارت های گرافیک RTX 3000 مشکل دارندکارت گرافیک Radeon RX 6900 XT احتمالا ۱۶ گیگابایت ذهن خواهد داشتکارت های نامشخص انویدیا؛ گیگابایت اطلاعاتی از RTX 3060 Ti و دو استاندارد دیگر را افشا کردانویدیا: تقاضا بخاطر کارت گرافیک RTX 3080 «بی سابقه» حیات