موسسه علمی آموزش سامان

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، محمود احمدی نژاد، بدوی رییس جمهوری تاریخچه ایران بود که با طرح پرسیدن نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از قضا همسو با خویشتن بود به صحن علنی کانون احضار شد و هر چه خواست، گفت و رفت. پس از او نمایندگان مجلس به اصلاح آیین نامه پرداختند تا اختیاراتی را برای پارلمان به طی سوال از رییس جمهوری طرز کنند، اختیاراتی که با حضورحسن عالم به عنوان رییس جمهوری در جماعت دهم بخاطر پاسخ به سوالات نمایندگان اصولگرای جماعت دم ناکارآمدی آن اثبات شد؛ چراکه مخالفان به رغم عدم اقناع از پاسخ های رییس جمهوری، از احاله سوالات به قوه قضاییه و برخورد با رییس جمهوری به دلیل حاضر بودن اقتدار سندیت درون تایید استنکاف رییس جمهوری از شیوه ناکام ماندند، اما حالا و در محفل یازدهم مکرر تلاش ها برای احضار رییس جمهوری و الزامش به حضور در پارلمان در شرایطی شدت گرفته و او در یک قدمی رکوردشکنی صبر دارد که اگر نبود نهی تلویحی رهبری، مجتبی ذوالنوری و یارانش احتمالا همچنان پیگیر طرح عدم بسنده و استیضاح و گسستگی روحانی از رییس جمهوری ایران بودند.

متناسب پیش بینی بود که با خداحافظی اکثر قریب به اتفاق سازش طلبان و تعادل گرایان با پارلمان، آن هم با غرض ۶ روحانی و ۶ حقوقدان شورای حافظ و جناب و ظهور اصولگرایان و تندروهای این روانی دیپلماتیک تو پارلمان، روابط قوای مجریه و مقننه که باتوجه به دوستی میان حسن شیخ و علی لاریجانی درون یکی، دو سال پایانی مجلس نهم و جماعت دهم بوسیله بهترین لباس مقدور در جریان بود، تغییر درنگ اما شاید اندک کسی تصورش را می کرد که اوضاع اقتصادی ایران چنان تبدیل کرده و قیمت دلار و سکه و مسکن و مایحتاج اشتراکی انسان به شکلی افسارگسیخته افزایش یابد که تنها پس از ۵۰ روز از آغاز بوسیله کار محفل یازدهم، طرح پرسیدن از او با ۱۹۶ توشیح بنا بوسیله اذعان سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده اصفهان به هیات رییسه کانون تقدیم شده و روحانی در آستانه جلب دوباره به پارلمان فراغت بگیرد.

این نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در شبکه مدنی توییتر نوشته که «به شرط خود به انسان مرجح عمل کردیم و روز چهارشنبه ۱۹۶ نماینده طرح سوال از روحانی را بوسیله رییس برومند مجتمع تحویل داده و تا اختتام پیگیر خواهیم بود. رییس جمهوری باید درباره دلایل ویرانی صرفه جویی و گرانی مسکن، خودرو، ارز، طلا، مایحتاج اشتراکی و اشتباهات استراتژیکش در برجامنافرجام پاسخگوی ملت باشد.»

بدین ترتیب و پهلو اساس آیین روزنامه تویی مجلس، محمدباقر قالیباف به نشانی رییس قوه مقننه موظف است پس از دریافت سوالات نمایندگان ظرف ۴۸ روزگار یا داخل نخستین جلسه پیدا مجلس، پرسیدن نمایندگان را اطلاع دادن و برای رییس جمهوری ارسال کند؛ مشروط به آنکه تا آن زمان امضای نمایندگان کاهش نیابد. چنانچه چنین شد، رییس جمهوری نیز پس از شهود سوالات یک ماه فرصت دارد تا در صحن روبرو مجلس حاضر شده و بوسیله سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
هواوی گزارش مالی نصف ی اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. تو این گزارش، به رشد ۱۳/۱ درصدی درآمد شریک در شقه ی نخست سال نسبت بوسیله دوره ی مشابه سال گذشته رمز می شود. رشد درآمد هواوی درحالی گزارش شد که غول چینی صنعت مخابرات، با بحران های بی حد تحریم و ممنوعیت فعالیت در کشورهای گوناگون مشت وپنجه نرم می نرم و همچنین میدان گوشی های هوشمندش نیز روز بوسیله روز کوچک تر می شود.

درآمد هواوی در نیمه ی اول سال جاری به ۴۵۴ میلیارد یوان (۶۴/۸۸ میلیارد دلار) رسید. بخش های اپراتوری، مشتریان تجاری و مصرف کننده ها، بوسیله ترتیب ۳۵ و ۸ و ۵۶ درصد از درآمد هواوی را تأمین کرده اند. سود تمام عیار شرکت در نیمه ی مطلع سال، ۹/۲ درصد تقریر شد که نسبت به سود ۸/۷ درصدی سال گذشته، رشد جزئی را نشان می دهد.

هواوی درون گزارش مالی خویشتن رمز ای بوسیله دلایل رشد درآمد و سوددهی در شقه ی اول سال ۲۰۲۰ نکرد. البته درون بخشی از گزارش، به تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر کسب وکار شرکت رمز می شود. چینی ها می گویند فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی که نقطه ی تمرکز اصلی آن ها به شمار می آیند، تو عهد مسری کرونا نه تنها ابزاری حیاتی برای مقابله با ویروس بوده اند، بلکه به عنوان موتوری بخاطر گشایش اقتصادی پس از آن تیمار ایفا می کنند.مقاله های مرتبط:نمو مثبت درآمد هواوی با بود تحریم های سختگیرانه ایالات متحدهمدیرعامل هواوی: مصیبت کرونا تأثیری روی عرضه سری هواوی پی 40 ندارد

همان طور که گفته شد، رشد هواوی در دورانی بوسیله دست آمد که ایالات متحده، پروگرام هایی شدید بخاطر ترغیب هم میثاق ها به عدم همکاری با هواوی دارد. دولت آمریکا از کشورهای انواع می خواهد که از تجهیزات هواوی در زیرساخت شبکه ی خود استفاده نکنند. همین درخواست ها و فشارهای گاه و بی گاه باعث می شود تا جامعه ی مشتریان دولتی و مستخدم هواوی روز به روز کوچک تر شود. به عنوان مثال، ظاهرا بریتانیا تصمیم دارد تا پایان سال جاری، تجهیزات هواوی را به صورت کامل از زیرساخت 5G خود بیرون کند. بسیاری از منتقدان در آن کشور عقیده دارند این طور دستور کار هایی شاید سبب جدی های مکرر شبکه و حتی مشکلات امنیتی شود.

اگرچه هواوی جزئیات منطقه ای درآمد خود را منتشر نمی کند، می استعداد پیش دماغ کرد که با وجود مشکلات وافر در بازارهای بین المللی، کشور چین مرکز اصلی رشد و درآمد آن ها باشد. هواوی و رقیب بی آرامی وطنش ZTE (که آن هم در فهرست سیاه تجاری آمریکا قرار دارد) تسهیم اساسی ای از قراردادهای زیرساخت شبکه ی 5G را درون چین دراختیار دارند. اپراتورهای مخابراتی در آن کشور تا اینکه قراردادهایی برای خرید گوشی هوشمند 5G از هواوی امضا کرده اند که قطعا فروش انبازی را درون میدان استفاده کننده غصه تکثیر می دهد.زومیت را در شبکه های اجتماعی پشت کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:گوگل ۱۰ میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری می کندسقف کارت به کارت موقتا به ۶ میلیون تومان افزایش یافتتیم کوک دومین مدیر پردرآمد آمریکا داخل سال ۲۰۱۹ بودسونی با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار، بخشی از اپیک گیمز را تصاحب می کندبزرگ ترین پروژه نرم افزاری بانکی ناحیه با موفقیت ادا شد
همشهری آنلاین_ مریم قاسمی: با این لفافه ورزشی آشنا شده و مراحل اشکال را پشت سر گذاشته تا به مرتبه و مقامی برسد. او درون این سال ها عناوین و نشان های متلون بسیاری در مسابقات کشوری به دست آورده است. داخل شرایطی که به واسطه شیوع ویروس کرونا مجامع ورزشی و کانون ها تعطیل شده اند، عابدی درگود خاموش و ساکت زورخانه یافت آباد مهیا می شود تا از برنامه ها و اهداف ورزشی و زندگی اش برای ما صحبت کند.  



باستانی کار بااخلاق و مردمدار ساکن محله یافت آباد درتازه ترین افتخار ورزشی خویشتن توانسته رکورد جدیدی در لفافه «خواهش گردانی» به ثبت برساند. او عنوان می کند که این رکورد را، هرچند ناچیز، تقدیم می نرم به دریای معرفت و رشادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ایثار و ازخودگذشتگی شهدای مدافعان مصونیت کشور.   ۷ هزار طبقه امید گیری در ۲ساعت و ۴۰ دقیقه

ثبت رکورد جدید در رشته باستانی، آن هم تو «تمایل گیری» که غلبه بدنی، تمرکز و آمادگی جسمی متجاوز فوقانی می خواهد، دشوار است و نزاع کرونا همچنین به نوبه خود اجرای این نوع پروگرام های ورزشی را با چالش موکد مواجه می درنگ.  
پهلوان «نصرت الله عابدی» می گوید که درنخستین هفته از تیر سال جاری با آستان طبیب «حمید قلی زاده» مدیرعامل راه اندازی ثبت رکوردهای دنیا با عنوان اختصاصی «ای ـ ما ـ رو» و چند نفر از نمایندگان این سازمان، جمعی از باستانی کاران و ورزشکاران منطقه ۱۸ در یکی از تالارهای یافت آباد، قاهر بوسیله ثبت رکورد بدیع ای در آیتم «میل گیری» شده که قبل از این نیز خودش صاحب رکورد قبلی آن داخل کشور بوده است.  
او این مرحله درمدت زمان ۲ روزگار و ۴۰ دقیقه، عاری وقفه توانسته ۷ هزار بارمیل گیری کند و درفش افتخارات ورزشی یافت آباد را بالا ببرد.   کالبد افتخاری مدافعان سلامت هستم

پهلوان نام آشنای محله یافت آباد تو این روزهایی که جهان و کشورمان با ویروس کرونا دست و پنجه درنگ می کند، آرزو می بطی ء که هرچه زودتر شر این ویروس از عادت مردم کمتر شود و همه چیز به وضعیت قبلی برگردد. او عنوان می درنگ که تا به حال زورخانه مسلم زمینه عقیل یافت آباد به این خلوتی نبوده است.  
عابدی می گوید: «داخل ایام قرنطینه ورزش و نرمش را در محیط خانه ادامه داده ام و حتی یک روز آن را به تعویق نینداخته ام. » داخل میان مصاحبت های قدیمی فرمان پیشکسوت خیابان کوچک یافت آباد متوجه می شویم که او بدنه افتخاری ستاد مدافعان مصونیت منطقه ۱۸ است و در بسیاری از فعالیت های گروهی انبازی دارد.  
عابدی می گوید: «وقتی ویروس کرونا وارد ملک شد و بوسیله اجازه وزارت بهداشت همگی مکان های ورزشی از جمله زورخانه ها تعطیل شدند، لحظه ای آرام و قرار نداشتم و می خواستم بوسیله هرطریق به مردم خدمت کنم. وقتی که وارد شدم عده ای از اهالی منطقه دورهم جمع شده اند و با تشکیل ستاد مدافعان مصونیت بوسیله شهروندان خدمت می کنند، به عضویت این ستاد درآمدم. » 
وی دنباله می دهد: «این قسمت قسمت کردن مردمی تو محدوده بلوار الغدیر محله یافت آباد سیاق اندازی شده حیات و افراد مختلف از ۱۸ تا ۷۰ سال در آن فعالیت داشتند. از وقتی عضو افتخاری این ستاد شدم درون برنامه هایی مثل پاکسازی جلو درون منازل و خیابان های منطقه با مواد ضدعفونی انبازی داشته و دارم. من از نزدیک با فعالیت های این ستاد انسانیت آشنا شدم و شاهد بودم که آنها چقدر زجر می کشند تا جان و سلامت شهروندان درامان بماند. فعالیت این قسمت قسمت کردن شب ها از ساعت یک بامداد شروع می شد و تا حدود ساعت ۴ بامداد ادامه داشت. » برادران عابدی؛ مشوقان پهلوان منطقه ما

رکورددار رشته غبطه گیری قلمرو از افرادی که در موفقیت ورزشی او نقش داشتند دست افزار می زند و می گوید: «من از ۲۰ سالگی با رشته ورزشی باستانی آشنا شدم و در طول این سال ها برادرانم «عزیزالله» و «حشمت الله» پیشگام و برانگیزنده اصلی ام هستند. » 
او عنوان می نرم که پرداختن بوسیله ورزش تو زندگی، بین اعضای خانواده و ارتباطش با اهالی محل تأثیرات مثبت فراوانی گذاشته است. بدون تردید دیدگاه مردم نسبت بوسیله ورزشکاران متفاوت خیس از افراد معمولی است. برای میزان اگر شهروندان تو خیابان کوچک با مشکلی مواجه شوند، سراغ این افراد را می گیرند.  
پهلوان عابدی فروتن و فروتن است و دوست ندارد از کارهای خیری که در نگرش اجرا داده حرفی بزند.  
«مرتضی یوسفی» از باستانی کاران قدیـمی محله یافت آباد درباره اخلاق ومنش پهلوان عابدی می گوید: «سید نصرت مثل برادرانش مشت بوسیله خیر است و بیشتر دوست دارد دور از چشم دیگران به مردم نوکری کند. اگر کسی نیاز به درمان داشته باشد و از عهده تأمین مخارج بیمارستان و درمان برنیاید، او درحد توان معاون می کند یا از دوستان خود و اعضای خانواده بخاطر رفع گرفتاری این افراد کمک می گیرد. » تا زمین نخورید صعود نمی کنید

عابدی از الگوی ورزشی خویشتن یعنی گیتی پهلوان تختی صحبت می کند و با اشعار اینکه هنوز داخل ابتدای راه است، می گوید: «درجامعه باید با مردم خوب رفتار کنیم و داخل این صورت عاقبت به خیر می شویم. درون این ورزش می آموزید تا وقتی که مردم زمین نخورد، نمی تواند پله های توسعه را بالابرود. »
او در ادامه خطاب به مسئولان می گوید: «باید از تجربه افراد پیشکسوت بیش از این استفاده کنیم. جوانان بوسیله تجربه های آنها احتیاج دارند. این افراد تو ورزش استخوان خرد کرده اند و باید از آنها فراخوانی کنیم تا تجربه هایشان را به دیگران انتقال دهند.  
پیشکسوتان رشته پهلوانی کسانی هستند که آداب ومنش پهلوانی سینه به سینه به آنها فصیح است؛ مثل حاج «جواد قربانی» که جوانان محله به تامل این پهلوانان به گود ورزشگاه می آیند و ورزش می کنند. » 
البته بوسیله گفته عابدی، یافت آباد پهلوانان بسیاری دارد از جمله حاج «عباس نظری»، حاج «مرتضی زندیه»، حاج «اصغرنورالهی»، «شیری مهدی زاده»، «مرتضی یوسفی»، «حمید کلانتر»، حاج «محمد حسنی»، حاج «محمد اکبری»، حاج «رضا رضاخو»، «هادی باقری» و برادرانش.  
وی داخل پایان صحبت های خود تأکید می درنگ که ورزش زورخانه و رشته قدیمی در رگ و ریشه و خون یافت آبادی ها جریان دارد و کاش این امکان فراهم می شد تا بتوان زورخانه یافت آباد را در فهرست آثار ملی ثبت کرد تا تک استفاده آیندگان راحتی گیرد.   شهردار منطقه18 تأکید کرد/ وقار پراکندن روحیه پهلوانی در برزن ها سیدمحـمد فیاض/  شهردار منطقه18 

«سیدمحـمد فیاض» شهردار منطقه18 عقیده دارد که ورزش باستانی و زورخانه ای در منطقه18 دارای پیشینه قابل تاملی است و می گوید: «چه متجاوز ورزشکاران و پهلوانانی که داخل مغاک زورخانه تربیت شدند و با روزی گیری ازمنش و قانون جوانمردان، زمانی که سرزمین تک هجوم دشمن قرار گرفت رسم مردانگی به جا آوردند و به شیار افضل جبهه ها رهسپار شدند تا با نثار جان و خون پاک خود از کشور دفاع کنند.»
وی نشانی می یواش: «بازی زورخانه ای که با فرهنگ نجیب پهلوانی آمیخته است، ویژگی های ناب و منحصربه ویژگی دارد که ترویج و انتشار فرهنگ شجاعت و جوانمردی، ازخودگذشتگی، کناره گیری از کبر و غرور، دستیار به مظلومان و... از جمله آنهاست.» وی امن از بازی زورخانه ای را تقویت روحیه پهلوانی داخل اجتماع عنوان می درنگ و می گوید: «شهرداری با طولانی قابلیت از زورخانه های منطقه18 امنیت و پشتیبانی خواهد کرد.»

آداب و سنت زورخانه با وضو خبردار شوید: یکی از آداب و رسوم ناب ورزش زورخانه ای توجه بوسیله فسق و فجور اندام و جان است. از آنجا که در گود زورخانه ذکر و صلوات خوانده می شود ورزشکاران باید با بزرگداشت پاکی بدنه و جان و مناسبات شرعی بوسیله مغاک زورخانه وارد شوند و در بیشتر موارد وضو اخذ کار مستحبی عنوان شده است. ضرباهنگ ادخال و خروج : هر قدیمی کار کننده که ملتفت زورخانه می شود سالخورده به او ناموس می گذارد و خوشامد می گوید. اگر تازه وارد باشد و مبتدی، فقط جمله «صفا آوردید» می گوید و بخاطر پیشخدمت ها، نوخواسته ها و پیشکسوتان ضمن گفتن جملات بیشتر وطلب صلوات از حاضران، ضرب را با آهنگ خاصی به مکان می آورد و البته بخاطر پهلوانان و پیشکسوتان زورخانه علاوه بر ضرب، زنگ را غصه به صدا داخل می آورد که به این اشخاص «صاحب زنگ» می گویند.    چراغ سردم (مرشد) : «سردم» درعرف و کلام پهلوانان زورخانه جای مقدسی است. افرادی که تو این مقام جای می گیرند (نگرش جلوس مرشد) بیشتر از پهلوانان، پیشکسوتان و مقام آوران هستند. درگذشته از آنها به عنوان «حضور مرشد» یاد می شد و رله و طبقه آنها سپس از سادات از همگی والاتر بوده است. بوسیله تعبیر دیگر رک نگه داشتن چراغ سردم، مانند ظاهر نگه داشتن سقاخانه یکی از آداب و مراسم تو تهران قدیم بوده است.   «حجر کشتی»ها، حریفان تمرینی: در تهران همیشه پهلوانان نامی زورخانه ها در مناسبت های مختلف با یکدیگر زورآزمایی می کردند. در این زورآزمایی دوستانه معمولاً هرپهلوان یکی از ورزشکاران سنگین وزن را بوسیله نشانی حریف تمرینی انتخاب می کرد و با آنها کشتی می گرفت تا با این کار قدرت بدنی خود را اوج ببرد و در مسابقات رسمی از عهده حریفان برآید. به این افراد که شهریه ای جاهل ازحریف تمرینی بودن نداشتند به اصطلاح زورخانه ای «سنگ کشتی» می گفتند.    بی رخصت بیرون شدن ممنوع!  

زمانی که ورزشکاران با اجازه مرشد درون گود ورزشگاه فراهم می شوند و از میاندار و پیشکسوتان رخصت می طلبند باید تا فرجام برنامه آنها را همراهی کنند و اجازه ندارند گود زورخانه را به هیچگاه بهانه و دلیلی مثلاً حتی استماع خبر متورم عزیزان موجودی عاری اجازه ترک کنند، از طرف در این صورت این فقره بی احترامی بوسیله بزرگان و پهلوانان تلقی می شود.    میاندار و کسب اجازه از بزرگ ترها

میاندار قبل از شروع برنامه داخل گود زورخانه از همه بزرگ ترها اجازه می گیرد. استفاده از وسایل و ابزار رشته قدیمی نیزترتیب سنی دارد. در مناسبات زورخانه، انجام هر حرکت ورزشی برضد میاندار یا بی توجهی یا بی حرکت ماندن نسبت به آن بی احترامی است. در سرانجام دستور کار نیز ختم ورزش را میاندار با اجازه خواستگاری کردن از بزرگ ترها اعلام می کند. زورخانه یافت آباد یادآور خاطره درگاه جهان پهلوان است/ پخش غذای نذری به مشت آقا تختی



نخستین زورخانه منطقه ۱۸ که قدیمی ها و ریش سفیدان آن را به نام «جهان پهلوان تختی» می شناسند و سال ها قبل و پس از بازسازی و مرمت به مسلم بنیان عقیل تغییرنام روبرو کرده، حدود یک قرن پیش محل بازی و زورآزمایی پهلوانان و جوانمردان همیشه بوده است. ساخت و فاتحه فعالیت این زورخانه به قبل از دوران قاجار برمی گردد. درون زمان مظفرالدین شاه، افراد ورزشکار و قوی قد از سراب های زندیه، کلهر و ظهره وند بعد از حکم روزانه درون گود خشت و گلی این ورزشگاه گردهم می آمدند و با نصیب گیری از آیین نیاکان درکنار بازی زورآزمایی می کردند و ضابطه پهلوانی پیش می گرفتند، ولی بازی زورخانه داخل این برزن با روی کارآمدن قاجاریان رنگ جزیی و بویی دیگر روشن کرد. در کتاب های تاریخی از جمله «طهران قدیم» ازدکتر جعفرشهری آمده که درون سال ۱۲۷۵ هجری شمسی، زمانی که ناصرالدین شاه درحرم عبدالعظیم حسنی(ع) قتل شد، مظفرالدین شاه برای درون اختیار ستاندن کلاه و تخت از تبریزعازم تهران شد و در این مسیر طولانی بخاطر مدت زمانی دریافت آباد توقف کرد تا پس از کمی راحتی به راهش ادامه دهد. امپراتور قاجار پس از برگـزاری جشن و مهمانی تو چادرهایی که در بیـــــابان و زمــین های یافت آباد بینش کرده بود، به خواسته اهالی یافت آباد تـن داد و دستور تاسیس فدایی بناهای مورد نیاز انسان را صادر کرد که مهم ترین آنها ساخت ورزشگاه و گرمابه عمومی درون خیابان میرهاشم بود.  



 حضور ارباب تختی در زورخانه یافت آباد 
داخل روزگار قدیم جلب از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی برای گشادن و راه اندازی ورزشگاه ها از جمله ورزشگاه ها مرسوم بود، بجهت از یک شعاع منصب و ناموس این زورخانه ها افزایش پیدا می کرد و از لفظ دیگر پهلوانان با این کار اخلاق ومنش بزرگان را به ارائه می گذاشتند و ازهمه رادیکال تر نوجوانان و جوانان بیشتری به گود ورزشگاه ها جذب می شدند. «عزیزالله عابدی»از پهلوانان سرشناس و نامی یافت آباد که در رشته «کباده وسنگ» دارای رتبه و مقام های متعدد کشوری است درباره حضور جهان پهلوان تختی درمحله یافت آباد و این زورخانه می گوید: «جهان پهلوان تختی بسیار مردمدار و مشفق وجود و این روحیه پهلوانی باعث شده بود تا بین مردم محبوب و دوستداشتنی شود. ده ها سال قبل، پس ازآن از مسابقات جهانی رم، یک روز که آقا تختی بخاطر توزیع غذای نذری به یافت آباد آمده بود با احضار پهلوانان به این ورزشگاه آمد و خاطره عسل برای اهالی رقم زد. »
آمار کرونا در ایران

روند شیوع ویروس کرونا در ایران (نمودار قلمرو ای و خطی)

موارد ابتلا، بهبودی و اجل ومیر روزمره کووید ۱۹ درون ایران

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

بنیادی ترین مقالات زومیت درباره ویروس کروناویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و مسئله شیوعویروس کرونا جدید چگونه منتشر می شود؟شیوع ویروس کرونا با گرمای فضا متوقف می شود؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک تر است؟تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ویروس کرونا درون ایران؛ برای پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروریچگونه با هیجان ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم؟ویروس کرونا؛ استفاده مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ویروس کرونا؛ چگونه به طور صحیح از ماسک استفاده کنیم؟پرسش های متداولویروس کرونا چیست؟کروناویروس ها قوم ای بزرگ از ویروس ها هستند که می توانند انسان ها یا حیوانات را بیمار کنند. ویروس های کرونا درون انسان به بروز عفونت های تنفسی از سرماخوردگی میسر تا بیماری های شدیدتر نظیر سندرم تنفسی حاد خاورمیانه (MERS) منجر می شوند.علائم کرونا متاخر (کووید ۱۹) چیست؟شایع ترین علائم ویروس کرونا (کووید ۱۹) تب، تنگی نفس و سرفه ی خشک است. برخی بیماران مقدور است بدن درد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال همچنین داشته باشند. امکان دارد فدایی افراد آلوده شوند، اما هیچگاه علائمی در آن ها صریح نشود و احساس مرض نداشته باشند. ۸۰ درصد افراد مبتلا بوسیله کووید ۱۹ بدون نیاز به درمان خاص سلامتی خود را بازمی یابند.ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) چگونه منتشر می شود؟کووید ۱۹ می تواند از ضابطه قطرات ریز از بینی یا دندان افراد بیمار پس از سرفه یا بازدم منتقل شود. این قطرات روی اجسام و سطوح اطراف می نشینند و سایر افراد می توانند با لمس آن ها و سپس لمس چشمان، دماغ و دهان خود ناخوش شوند. امکان ابتلا به کووید ۱۹ با نفس کشیدن قطرات شاگرد از سرفه خواه بازدم بیماران نیز وجود دارد و به همین دلیل باید حتما از فرد آلوده بسیار از یک متر بور داشت.برای پیشگیری از ابتلا چه می استعداد کرد؟شستن منظم دست ها با آب و صابون یا ابگونه ضدعفونی کننده ی الکلی می تواند ویروس را از بین ببرد. حفظ کردن بور ی دست کم یک متر از ویژگی که سرفه یا عطسه می درنگ. پرهیز از لمس چشمان، بینی و دهان با دستان آلوده و رعایت مناسب بهداشت شخصی. کف نفس از حضور در تجمع ها.آیا باید سراسیمه کرونای متاخر (کووید ۱۹) باشم؟بیماری شاگرد از عفونت کووید ۱۹ عموما به ویژه برای کودکان و بزرگسالان جوان خفیف است. با این حال، یک نفر از هر ۵ نفر به مراقبت بیمارستانی احتیاج رک می کند. درنتیجه نگرانی درباره ی این مصیبت کاملا غریزی است؛ ولی با انجام اقدامات پیشگیرانه می توان از ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری کرد.چه کسی درمعرض ابتلا بوسیله بیماری کرونای شدید است؟براساس شناخت کنونی ما از ویروس کرونا جدید به دیدن می آید که مسن ترها و افراد مبتلا به بیماری های ماخذ ای بسان فشار خون بالا، بیماری قلبی، سرطان یا دیابت متجاوز از سایرین درمعرض ابتلای شدید به کووید ۱۹ هستند.آیا آنتی بیوتیک در پیشگیری یا تداوی کووید ۱۹ موثر است؟خیر. آنتی بیوتیک تنها برای درمان عفونت های باکتریایی مفید است و هیچ تاثیری پهلو ویروس ها ندارد. کووید ۱۹ براثر آلودگی بوسیله ویروس ایجاد می شود؛ درنتیجه نباید از آنتی بوتیک بخاطر پیشگیری یا درمان آن مصرف کرد.آیا کووید ۱۹ واکسن خواه طرز درمان دارد؟هرچند فدایی درمان های سنتی و خانگی امکان پذیر است باعث باثبات و کاهش علائم کووید ۱۹ شوند، هیچگاه شواهدی وجود ندارد که داروهای کنونی می توانند مصیبت را درمان خواه از ابتلا به آن پیشگیری کنند. سازمان ها و شریک شدن های مختلف هم اکنون درحال امر روی واکسن کرونا هستند؛ اما تا ساخت و ارائه ی آن بوسیله میدان هنوز اسلوب درازی درپیش است.آیا برای محافظت از خود باید ماسک بزنم؟تنها درصورتی ماسک بزنید که علائم کووید (به خصوص سرفه) را دارید یا از فردی مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ نگهداری می کنید؛ درغیر این صورت باتوجه بوسیله کمبود جهانی ماسک، استفاده از آن نصیحت نمی شود.دوره نهفتگی کووید ۱۹ چقدر است؟دوره ی نهفتگی به معنای زمان بین گرفتن ویروس و آغاز ظهور علائم بیماری است. پژوهشگران دوره ی نهفتگی کووید ۱۹ را بین یک تا ۱۴ روز و در تازه ترین برآورد معمولا درحدود ۵ روز ارزیابی می زنند.آیا حیوانات می توانند کووید ۱۹ را منتقل کنند؟هرچند یک نمونه از آلودگی خفیف سگی در هنگ کنگ به ویروس کرونا جدید وجود دارد، فعلا هیچ شواهدی دردست زدودن که اثبات کند سگ، گربه خواه هرنوع حیوان خانگی قادر بوسیله واگذاری کووید ۱۹ است.ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح چقدر است؟ماندگاری ویروس کرونا عامل کووید ۱۹ روی سطوح هنوز به نعوظ نکته سنج محسوس ازاله. برخی مطالعات به ماندگاری چند ساعته تا چند روزه گرفتن اشاره کرده اند؛ ااما ابدیت عامل بلای ناگهانی زا به وضعیت مختلف نظیر نوع سطح، گرمی یا تری محیط وفاق دارد. اگر تفکر می کنید سطحی آلوده است، بهترین کار پاکسازی آن با ضدعفونی کننده های خانگی است.آیا مسری کووید ۱۹ با گرمای هوا متوقف می شود؟متغیرهای زیادی در گستردگی مسری عوامل بیماری زا نقش دارند و نمی توان با اطمینان گفت که گرمای هوا شیوع کووید ۱۹ را متوقف خواهد کرد. کووید ۱۹ برخلاف سرماخوردگی و آنفلوانزا بیماری جدیدی محسوب می شود و داده ها درباره ی آن هنوز متجاوز کمینه است.اگر علائم کووید ۱۹ را داشتیم، چه کنیم؟این موضوع بوسیله سن، نوع علائم و داشتن بیماری زمینه ای وفاق دارد. اگر والا ۵۰ سال هستید و یکی از علائم تب یا را سرفه دارید، تو مسکن بمانید و خویشتن را قرنطینه کنید. اگر بسیار از یک علامت (به غیر از تنگی ثانیه) دارید، به پزشک مراجعه کنید. اگر ۵۰ سال به بالا هستید خواه بیماری زمینه ای خواه تنگی نفس دارید و به همراه آن یکی از علائم بیماری را نیز در خود مشاهده می کنید، بوسیله درمانگاه مخصوص قبول بیماران کووید ۱۹ در استان خود مراجعه کنید.آیا ویروس کرونا جدید از طریق فضا نقل مکان می شود؟پژوهشی تازه به ماندگاری سه ساعته ی ویروس عامل کووید ۱۹ در هوا اشاره کرده، اما این یافته در فضا آزمایشگاهی به مشت آمده است و واگذاری ویروس کرونا متاخر از طریق ذرات معلق در محیط را در محیط پا بر جا تایید نمی کند.مصرف الکل تاثیری در درمان کووید ۱۹ دارد؟خیر. الکل تنها برای ضدعفونی کردن دست ها خواه سطوح استفاده دارد و درصورت ورود ویروس بوسیله بدن کاربرد خوراکی الکل هیچ تاثیری در دفع آن ندارد. همچنین سنخ صنعتی الکل (متانول) بوسیله شدت سمی است و مصرف آن می تواند بوسیله مرگ منجر شود.

همچنین داخل امتداد می توانید تمامی اطلاع دادن و مقالات زومیت داخل خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.
AبسیاریGHAROOOON از کارشناسان باور دارند صنعت دوربین عکس برداری و فیلم برداری در وضعیت مناسبی قرار ندارد و شرکت ها با هیاهو های متعددی دست وپنچه درنگ می کنند. شورش ویروس کرونا و تعطیلی های گسترده که به کاهش بیع اکثر محصولات فناورانه منجر شد، راسته دوربین را نیز دامن تأثیر قرار داد. ازطرفی شرکت ها به هیچگاه اسکناس متوقف نشده اند و فرایند تولید دوربین و لنزهنوز هم با قدرت ادامه دارد. دراین میان سونی که یکی از اکید ترین فعالان بازار محسوب می شود، برنامه های خود را با قدرت پیگیری می بطی ء. کنجی تاناکا، دستیار ارشد و مدیر کل گروه تصویربرداری سونی در جدیدترین مصاحبه ی خویشتن درباره ی برنامه های شرکتش در دوران کنونی و تأثیر COVID-19 بر کسب وکار گفتگو کرد.سونی با وجود طولانی هیاهو های عهد کرونا، فرایندهای تولید و نوآوری را با جدیت دنبال می کند

تاناکا در ابتدای گفتگو های خویشتن بوسیله تأثیر جنگ کرونا به خشکی امدن تولید و زنجیره ی تأمین سونی رمز می کند. او می گوید بسیاری از تأثیرها از بین رفته اند و کسب وکارها به مرور به سمت عادی شدن شرایط پیش می روند. تکیه بر دو مرکز تولیدی در تایلند و چروک باعث شد تا سونی، مدیریت بهتری در فرایندهای تأمین و تولید داشته باشد. مقابل گفته ی تاناکا، فرایندهای تولیدی در کارخانه ها مجددا از عادت پژمان شده اند. او می گوید دعوی داخل بلندمدت تأثیر اضافی از بحران کرونا نمی گیرد و با حیات کاهش تقاضا داخل ماه های ابتدایی، اکنون روند راسته درون حروف بازگشت به شرایط عادی فراغت دارد. با مناسب تر شدن وضعیت داخل چین، حتی فروش دوربین در آن کشور نسبت به سال گذشته افزایش هم داشته است. درنهایت تاناکا می گوید تقاضا برای دوربین های صنف ای سونی همچون Alpha 7 Mark III و Alpha 7R Mark IV در دست خط رشد قرار دارد.

معاون ارشد سونی درون بخش تصویربرداری عقیده دارد بخش های ویدئو و فول فریم، ظرفیت های زیادی برای نمو این مشارکت دارند. او می گوید بسرنوشت شوم دچار کردن های مذکور خصوصا در چین تو خوش نویسی رشد هستند و نیز ترقی ی خط تولید لنزها هم برای پاسخ به نیاز روزافزون عکاس های حرفه ای در سرتاسر جهان، در دستور امر شریک فراغت دارد. تاناکا با رمز به شناساندن دوربین ZV-1 در میانه ی شورش کرونا، به نمو صنعت استریم و پخش زنده درون دنیا اشاره می کند و زمان معرفی محصول جدید را ارزان می داند. موافق گفته ی او، بسیاری از کاربران امروزی به قابلیت های دوربین سونی ZV-1 بوسیله عنوان افزار استریم و حتی وب کمتر حاجت دارند.



تاناکا در پاسخ به برنامه های سونی بخاطر عرضه ی نسخه ای متاخر تو خانواده ی Alpha 7S تأیید می کند که یک دوربین جدید و جایگزین Alpha 7S II به زودی و تو تابستان معرفی می شود. او می گوید دوربین متاخر به تامل تمرکز بالای شرکت روی رونمایی از محصولات جدید، با یک بازطراحی کامل و بهینه سازی تمامی مدخل ها، معرفی خواهد شد و حتی حسگر شمایل آن غم متفاوت خواهد بود. تاناکا در ادامه می گوید: «حرف S S در این دوربین ها نشان دهنده ی (حس) Sensitivity بود، اما از این به سپس باید آن را نشانه ی چونی (ممتاز) Supreme در تصاویر. دانست من اعتقاد دارم بسیاری از کاربران حرفه ای از امکانات دوربین جدید و ابعاد مبصر پیکسل درون آن لذت می». برند او در ادامه می گوید سونی افزایش کردن پشتیبانی از فرمت RAW در ویدئو را هم به صورت موکد در دستور کار.دارد مقاله های:مرتبط سونی احتمالا ژوئن امسال دوربین بدون آینه فول فریم جدیدی را معرفی کردن می کنددوربین کامپکت-ZV 1 سونی رونمایی

شد در فرجام مصاحبه ی تاناکا، بوسیله برنامه های سونی برای صعود و تحول در بازار دوربین رمز می. شود گشایش کیفیت تصاویر داخل محصولات و خصوصا تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی، از نکاتی هستند که طبق گفته ی معاون ارشد سونی، در دستور کار جدی شرکت قرار. دارند تاناکا درنهایت تو پاسخ به سوالی دوروبر عکاسی مبتنی کنار پردازش و تغییر ماهیت لنزها می گوید چنین تغییری در صنعتی در آینده ی نزدیک رخ نخواهد. عدل البته او پیشرفت دوربین داخل گوشی های هوشمند را تیر ی انعام می داند و آینده ی روشنی برای آن پیش بینی می.

کند مصاحبه ی تاناکا به عنوان مدیر شرکتی که تو صنعت تصویربرداری فعالیت می کند، نکات جالب توجهی. دارد در شرایط کنونی، بسیاری از کاربران و کارشناسان آینده ی تاریکی را برای صنعتی پیش بینی می کنند، اما تاناکا با دلگشا بینی قابل توجهی، پیشرفت ارزان را در نظر. دارد او می گوید سونی با کامل توان در مسیر بهبود فناوری ها و معرفی کردن محصولات متاخر قدم بر می دارد که به تنهایی آماج ی نوع دوستی از زنده ماندن صنعت به شمار می

رود نکته ی اساسی درون گپ های معاون ارشد سونی، تأیید معرفی دوربین متاخر و جایگزین Alpha 7S Mark II وجود که به زودی برای عرضه به بازار آماده می. شود البته اگرچه جزئیات زیادی از دوربین آتی گفته نشد، اما در خلال صحبت های تاناکا می توان دستور کار های جدی ژاپنی ها را برای ارائه ی محصولی با کیفیت بسیار بالاتر نسبت بوسیله سراب قبل را پیش بینی.کرد بیشتر:بخوانید فوجی فیلم قابلیت های متنوعی را با بوسیله روزرسانی فرمور به GFX100 افزوددوربین پاناسونیک لومیکس-DC G100 برای ولاگرها معرفی شدامتیاز پایین کانن 1D X Mark III در تست DXOMark انتقادها به جهیز امتیازدهی این وب سایت را برانگیختالمپوس کسب و کار دوربین خویشتن را واگذار کردمشخصات دوربین نیکون Z5 فاش
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، موسی آسوده، اهل روستای خانقاه در استان آذربایجان شرقی شب شنبه ۷ تیر ماه درون سن ۱۱۷ سالگی به خاطر کهولت سن درگذشت. این پیر مرد تولد سال ۱۲۸۲ هجری شمسی وجود.  

وی تا ۱۰۰ سالگی به کشت اشتغال داشت و در کشش عمرش، صاحب ۱۴ پسر شده و از این تعداد، ۴ دختر و ۴ پسرش در قید حیات هستند و بقیه فوت کرده اند.  

از این پدر مبصر بسیار از ۷۵ نوه، نتیجه، نبیره و ندیده بوسیله یادگار مانده است. روستای خانقاه مراغه با ۱۰۰ خانوار داخل ۳ کیلومتری جنوب دهکده مراغه واقع است.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین ،این تصویری زیبا  از زورخانه پیش از آغاز ورزش است.
شرکت Algoriddim یک استعداد حرفه ای جذاب را به اپلیکیشن Djay مخصوص iOS اضافه کرد. اسلایدرهای جدید که درون رابط کاربری اپلیکیشن ارائه می شوند، بوسیله کاربر امکان می دهند تا بخش های مدنظر از هر فایل صوتی درحال پخش را ویرایش کند. بوسیله عنوان مثال می توان صدای جزء های موسیقی یا صدای خواننده را به صورت جداگانه تصحیح کرد. شرکت سازنده می گوید قابلیت متاخر به نیکوکاری با تمامی فرمت ها و ژانرهای موسیقی هماهنگ می شود. البته طبق گفته ی مدیرعامل، داخل بهسازی موسیقی کام متال هنوز کمبودهایی دیده می شود.

درحال حاضر راهکارهای متعددی دراختیار ویرایشگرهای صنعتی موسیقی قرار دارد تا بخش های گوناگون یک موسیقی را از تیمار جدا کنند. البته بسیاری از راهکارها و ابزارها آن چنان قابل تکیه و معتمد نیستند. نیکوترین راه همان است که هر بخش از موسیقی به عارض جریان جداگانه بوسیله DJ ارائه شود تا هر بخش را بوسیله قیافه کامل زیر کنترل داشته باشد.

اگر فایل های مجزا از حصه های انواع موسیقی دراختیار کاربر نباشد، می استعداد از ابزارهایی همچون اپلیکیشن Djay استفاده کرد که ظاهرا عملکرد متناسب قبولی در نسخه ی جدید دارد. استعمال از فیلترهای سنتی درکنار فناوری هوش قلابی بوسیله Djay امکان می دهد تا فایل ها را با دقت فوقانی از بی قراری مجزا نرم. دشوار حقیقی در توسعه ی قابلیت جدید اپلیکیشن این وجود که تو ژانرهای متفاوت موسیقی، فرکانس های هر بخش با هم تضاد دارد. ازطرفی با آموزش دادن مقدر شدن ادراک قلابی و پیاده سازی فیلتر جدید مبتنی کنار یادگیری، ابزاری بوسیله صیت NeuralMix ترقی یافت. این ابزار در اپلیکیشن Djay پیاده سازی شد تا با بازدهی بهتری حصه های گوناگون موسیقی را از هم استثنا کند.مقاله های مرتبط:بهترین نرم افزارهای رایگان ویرایش صداچگونه صدای کامپیوتر را ضبط کنیم؟

شرکت Algoriddim علاوه بر ارائه ی نبوغ جدید، الگوریتم Automix خود را هم به جهیز جدید مبتنی به خشکی امدن هوش مصنوعی NeuralMix فراهم کرد. این الگوریتم با گرفتن کردن یک فهرست پخش، کلکسیون ی قابل قبولی را از میکس آن ها تولید می کرد که اینک با بهره گیری از درایت مصنوعی، میکس طبیعی لطافت خواهد داشت. با استفاده از سیستم بهینه، جابه جایی بین موسیقی ها تو میکس طبیعی تر می شود و صدای خواننده با کیفیت بهتری حلق خواهد شد.

اپلیکیشن Djay تو جدیدترین مایه های مبتنی بر iOS عملکردی برجسته دارد، ولی در آیفون و آیپدهای حاضر به خراش ی A12 هم نتایج مرحمت را نشان می دهد. درنتیجه کاربران گوشی iPhone XS هم می توانند بوسیله منت از توان های صنف ای بهره ببرند. اپلیکیشن مذکور، بوسیله رایگان در اپ استور عرضه می شود، اما برای دسترسی به قابلیت های پیشرفته همچون NeuralMix باید خرج ی اشتراک ماهانه ی پنج دلاری بپردازید.بیشتر بخوانید:جهش مو بخش هایی از دنبال چیز پهن الگوریتم پیشنهاد محتوای خود را شرح داداپل باز هم از غرض بحث برانگیز خود مبنی بر حذف اپلیکیشن ایمیل Hey دفاع کردگوگل برای کاهش اشغال فضای رم توسط مروگر کروم از قابلیت متاخر ویندوز 10 مصرف می کنداپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱ تیر)با نیکوترین درنگ افزارهای دانلود از تورنت آشنا شوید