موسسه علمی آموزش سامان

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

فیسبوک ابد کاملا نمودار موضع خود درمقابل مصرف از ادراک مصنوعی در شبکه های اجتماعی را فاش کرده است. ترقی دهندگان این باهم اتحاد کردن عقیده دارند که باید از این فناوری برای انجام امور معمولی بیشتری استفاده کرد؛ در مدت توان این امر را دارد. فیسبوک به تازگی جدیدترین اقدام خود برای رسیدن بوسیله این کمال مطلوب را اطلاع دادن کرده و گفته است برای دسته بندی محتواهایی که احتمالا قوانین را نقض کرده اند و تو صف تجسس نیروهای انسانی برای تصمیم گیری نهایی هستند، از یادگیری ماشینی مصرف خواهند کرد.نحوه ی عملکرد دسته بندی و مرتب سازی محتوا درون فیسبوک

 کاربران خواه تدریس ماشینی پست هایی را مشخص می کنند که تصور می شود قوانین این مشارکت را نقض می کنند. ازجمله ی این پست ها می توان بوسیله پست های هرزنامه (Spam) یا حاوی سخنان تندی ‎آمیز و دیگر گزینه هایی اشاره کرد که به روشنی دادرسی های فیسبوک را زیر پا می گذارند. پس از این مرحله، پست هایی که کاملا واضح هستند، به صورت خودکار رسیدگی می شوند. برای مثال، چنانچه پستی کاملا واضح خلاف قوانین این پلتفرم منتشر شده باشد، با یکی از طرز های حذف یادداشت خواه عقد شدن حساب منتشر کننده پاسخ داده می شود. این درون حالی است که پاینده پست های مشخص شده برای وارسی ناظران انسانی در صف فراغت می گیرند.



فیسبوک حدود ۱۵ هزاره نفر از این کارکنان را در سراسر گیتی استخدام کرده است. پیش تر، این شریک شدن به برهان حمایت ناکافی از کارمندان مذکور با انتقاد مواجه شده بود. حتی گفته می شود فیسبوک آن ها را در بخشی به کار خمود که ممکن است به صدمات شدید به بستر این شبکه اجتماعی منجر شود. مقرری ی این افراد مرتب سازی پست هایی است که احتمال می رود قوانین فیسبوک را نقض کرده باشند. آن ها باید بتوانند تصمیم بگیرند که کدام پست ها امکان پذیر است بیشتر از دیگر پست ها قوانین این شرکت را زیر پا گذاشته باشند.استفاده از هوش قلابی در فرایند مرتب سازی پست ها

تو گذشته، ناظران پست ها را کمابیش از نظر زمانی ممارست و به نظم گزارش شده با آن ها برخورد می کردند. اکنون، فیسبوک می گوید که می خواهد مطمئن شود رادیکال ترین پست ها مبدا دیده می شوند و از تدریس ماشینی بخاطر کمک به آن ها کاربرد می درنگ. تو آینده بخاطر نیکو سازی این صف، از الگوریتم های مختلف فراگیری ماشینی استعمال و پست ها براساس سه معیار ویروسی وجود داشتن و شدت و احتمال نقض کردن قوانین اولویت بندی می شود.



نحوه ی نکته سنج ارزیابی این معیارها پیدا نیست؛ اما فیسبوک می گوید هدف این است که فاتحه با آسیب رسان ترین پست ها اصابت شود. بنابراین، هرچه پست ویروسی تیز باشد (بیشتر به تعهد پرداخت گذاشته و دیده شود) با سرعت بیشتری با آن برخورد خواهد شد. فیسبوک می گوید پست هایی را بوسیله نشانی مهم ترین پست های ویروسی رتبه بندی می کند که ممکن است به افرادی در دنیای حقیقی آسیب برسانند. از نمونه های این دسته می قابلیت به پست هایی حاوی مطالب مربوط بوسیله تروریسم یا آزار کودکان خواه خودزنی رمز کرد. در همین حال، پست هایی که مانند هرزنامه ها آزاردهنده هستند؛ ولی آسیب زا نیستند، درون کمترین وقار برای تجسس صبر می گیرند.

رایان بارنز، یکی از مدیران فیسبوک، درون جلسه ای مطبوعاتی بوسیله خبرنگاران گفت:همه ی موارد الغا محتوا بازهم بررسی انسانی می شوند؛ اما از این سیستم برای اولویت بندی بهتر [آن فرایند] استفاده خواهیم کرد.

فیسبوک جزئیات مربوط به نحوه ی تجزیه و تفریق فیلترهای فراگیری ماشینی خویشتن را در گذشته به ابونمان گذاشته است. این سیستم ها شامل مدلی به صیت WPIE است که درواقع، رویکردی جامع برای ارزیابی محتوا محسوب می شود.

این بدان معنا است که الگوریتم ها عناصر مختلف در هر پست مشهود را به طور هماهنگ تقویم می کنند. درواقع داخل این فرایند، تلاش می شود که تصویر، عنوان، پوستر و دیگر عناصر موجود تو پست غم زمان معاینه و مولود ی کلی از آن ها استخراج شود. بدین ترتیب، سیستم می تواند مانند آدم تصمیم بگیرد که کدام پست ها اهمیت بیشتری دارند و باید سریع تر به آن ها تفحص کرد.

البته انتقادهایی همچنین بوسیله این روش می شود؛ در مقابل شماره ای اعتقاد دارند هوش جعلی نمی تواند مانند مردم قضاوت نرم. به همین دلیل، منتقدان این روش اعلام کرده اند به عقیده آن ها استفاده از فهمیدن مصنوعی در حصه مرتب سازی پست های نقض کننده ی قوانین فیسبوک فقره درستی به رویت نمی رسد. این افراد برای واضح ترکردن دلیل مخالفت خود، قضاوت این سیستم درباره ی پست هایی حاوی زورگویی و اطلاعات نادرست را شهید زده اند. به گفته ‎ی آن ها، ادراک مصنوعی هیچ وقت نمی تواند بفهمد که دقیقا در حال مطالعه چه یادداشت حساسی است.مقاله های مرتبط:چرا هوش بدلی هنوز توانایی درک تماس موجب و معلولی را ندارد؟هوش ساختگی کسب و کار را متحول خواهد کرد

کریس پالو، مهندس کند افزار فیسبوک، اتحاد کرد که فهمیدن مصنوعی محدودیت هایی دارد؛ ولی به خبرنگاران گفت این فناوری هنوزهم می تواند در حذف محتوای نادرست نقش مؤثری ایفا کند. پالو گفت:این جهیز درباره ی وصل کردن هوش ساختگی با ناظرهای انسانی است تا اشتباه های کلی کاهش پدیدار کند. هوش مصنوعی هرگز تمام نخواهد بود.

وقتی از او سؤال شد چند درصد از پست های سیستم یادگیری ماشینی این باهم اتحاد کردن نادرست اشکوب بندی شده اند، پالو پاسخ مستقیمی نداد؛ اما عنوان کرد فیسبوک فقط به سیستم های خودکار اجازه می دهد بدون بازرسی فرد کار کنند؛ زیرا کنجکاو تر از بازبینی های انسانی هستند. وی گفت:فیسبوک به طور مستمر هوش جعلی بیشتری به فرایند دسته بندی پست های گزارش شده اضافه خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی کارکردن هوش مصنوعی برای دسته بندی پست ها و همکاری آن با نیروهای انسانی چیست؟ آیا این اختلاط می تواند به فرایند حذف پست های نامناسب فیسبوک دستیار کند؟بیشتر بخوانید:رایانش نورومورفیک می تواند محدودیت فیزیکی پیدایش تراشه را محلول کندپارلر، رقیب توییتر، از زمان انتخابات آمریکا یک میلیون بار دانلود شده استبرنده انتخابات 2020 آمریکا تو فیسبوک و اینستاگرام اعلام خواهد شدیادگیری سامان قوی خیس می تواند مزیت ایکس باکس سری ایکس باشدشبکه عصبی عمیق به رمزگشایی نحوه ی عملکرد مغز کمک می کند
این مجسمه ۶ متری برنزی با پوشش طلایی را  قربانقلی بردی محمدوف، پیشگام ترکمنستاناین هفته پرده برداری کرد. محمدوف که متجاوز بوسیله این نژاد محلی سگ علاقمند است، چکامه ای بخاطر آنها نوشته و یکی از آنها را هم به ولادیمیر پوتین، مهتر جمهور روسیه سوغات کرده است.

Vyacheslav Sarkisyan / Reuters
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اقدام بخاطر کمک به کاهش موارد فرسودگی کارگران داخل این ده چین انجام می شود، ممکن است در سایر جزء های این ملک هم انجام شود.

کنار بن مقرراتی که در ماه اکتبر درون این ولایت به تصویب رسید و کمیته کار این روستا آن را اعلام کرده است کارفرمایان در ده شنزن از سال آینده باید بوسیله طور سختگیرانه ای مرخصی استحقاقی با حقوق را ایفا کنند تا بتوان از فرسودگی بی اندازه درون افرادی که مرحله کاری سنگین روانی و جسمی دارند، جلوگیری کرد.

میزان مرخصی استحقاقی متفاوت است، اما معمولا کارکنان پس از یک سال کار پنج مرخصی می گیرند. با این که مرخصی گرفتن در قوانین کار چروک آمده است، اغلب اعمال نمی شود و کارفرمایان آن را نادیده می گیرند.

ساعت فرمان در مدخل تکنولوژی چین که فرهنگ «۹۹۶» بر آن فرمانده است، حوصله فرسا است: ۹۹۶ به حکم کردن از شایسته کردن ۹ صبح تا ۹ شب جگر روز در هفته رمز دارد که اغلب از آن استقبال می شود.

جک ما، رئیس گروه علی بابا در چین سال قبل پس از اینکه تو وبلاگش نزاکت ۹۹۶ را به عنوان «نعمتی بزرگ» ستود، با انتقاد بسیار مواجه شد و مجبور شدن نظرش را معاوضه کند.

شنزن، محل استقرار غول های ضنعتی چین مشابه هوآوی، تنسنت و SZ DJI است.

دولت شنزن در تابستان اخبار کرد اصلاحاتی که در مقررات فرمان درون این شهر بوسیله عمل می آید، الگوی برای بقیه چی خواهد وجود.

هنوز علنی تراشیدن چند روز مرخصی استحقاقی پیاده شدن اساس هنجار جدید اجباری خواهد شد و وضعیت پیمانکارها هم هویدا نشده است. کارمندان و کارگران در چین علاوه به خشکی امدن مرخصی با حقوق استحقاقی در خلال سال قمری جدید این کشور داخل زمستان و هفته ملی تعطیلات در ماه اکتبر (مهر) هم سر کار نمی قضیه.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از اعتماد آنلاین، ایهود باراک، وزیر شورش اسبق رژیم صهیونیستی و از مخالفان فعلی بنیامین نتانیاهو، داخل توییتی ضمن تبریک بوسیله نهر بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا به او وصیت کرد پیش از انجام هر اقدامی خوب فکر بطی ء و اوضاع را تخمین بطی ء چون ممکن است با آتش بازی بطی ء.

او داخل گوهر حال بایدن را انفراد دوستدار (رژیم) اسرائیل  توصیف کرده و او را برای آنانی که به فکر  (رژیم) اسرائیل هستند متجاوز کم قیمت دانست، چرا که می تواند برای این رژیم بسیاری از مسائل را که هنگام چند سال اخیر از دست رفته است به ارمغان بیاورد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استخلاص با آستان در دستور کار زنده تو خصوص قرارداد محمد نادری افشاگری کرد و رقم این قرارداد را بالای ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد. این در حالی است که عبدیان عضو هیات مدیره استقلال طی اظهاراتی بی سابقه گفته بود نادری برای آبی پوش شدن از یخه نفقه کرده و خلیل زاده هم اعلام کرده حیات نادری قرار است مبلغ رضایتنامه ۶ میلیاردی راشخصا صیقلی کند.
برند جنسیس با سرعت به افزایش تنوع محصولات ادامه می دهد و حالا یک خودروساز کاملا رها با انواع سواری و شاسی اهتزاز است. جنسیس برای هیوندای، شبیه لکسوس برای تویوتا است. غول خودروسازی اکراه تقلا می بطی ء تا راهی به بازار محصولات لوکس جهان و خصوصا امریکا باز کند. ضمن تنخواه گذاری سنگین بر توسعه ی نمونه های تاسیس جنسیس، هیوندای رقابت با برندهای لوکس آلمانی در کلاس بدنه های مختلف را هدف گذاری کرده است.

زمستان سال ۲۰۱۹، جنسیس GV80 به نشانی اولیه شاسی بلند همکاری سازنده معرفی کردن شد. این دشت با بدنه ای در اندازه مانند لکسوس RX و پورشه کاین، آستانه نرخ ۵۰ هزار دلاری دارد و غلظت از امکانات لوکس با پیشرانه ۳۰۰ اسب دود فراهم می کند. ابتیاع GV80 در کشورهای مختلف گیتی آغاز شده است؛ ولی از اواسط سال ۲۰۲۱، نسخه کوچک تر با شهرت GV70 نیز عرضه خواهد شد.



هنوز مفروضات دقیقی از توانایی های فنی GV70 منتشر نشده است. در تصاویر رسمی، نمای ظاهری با وفاداری به سبک نقشه کشی مدرن جنسیس دیده می شود. طبیعتا، مشابهت بسیار اضافی بین کراس اور GV70 و سدان G۷۰ بود دارد. در مقایسه با برادر مبصر تیز (GV80)، حالت کوپه در انتهای بدنه دیده می شود و چراغ ها، الهام گرفته از پورشه ماکان به دیدن می رسند. ثمر جدید جنسیس، خمیدگی بیش زیبایی در ستون C (انتهای قامت) دارد و حالتی چشم نواز بخاطر شیشه سه گوش مجاور صندوق عقب، ایجاد می کند.

جنسیس GV70 ترکیبی کم نظیر از مشخصه های اسپرت و لوکس در یک کراس اور است. این خودرو، سرشار از خطوط حجم دهنده و برجستگی های نمودار روی بدنه، تضاد های زیادی با رقبا دارد. روی کاپوت، خطوط هماهنگ با علامت تجاری و جلوپنجره وجود دارد. خطی عمیق هم، ضمن پوشش سراسر نمای جانبی، چراغ های جلو و عقب را با انحنا، به بی قراری وصل می یواش. این خودرو، فاقد قطعات سیاه رنگ پلاستیکی در سپرجلو و گلگیرها است. حتی مه شکن های سنتی در گوشه های پایین سپر هم، به داخل کاسه چراغ نقل مکان شده است تا حالت لوکس و مدرن خودرو، تقویت شود.



در فضای داخلی، چیدمان سنتی و شبیه به خودروهای قدیمی انگلیسی دیده می شود. کلیدهای میان داشبورد برای کنترل تهویه دلپذیر و جهیز های فنی خودرو، قلمرو ای مخصوص بوسیله خود با شکل بیضی و رنگ جزیی سیاه دارند. فرمان، صندلی ها، تودری و بنیان داشبورد با چرم بی آرامی رنگ عرضه خواهند شد. داخل وسط، نمایشگر لمسی ۱۴/۵ اینچ با حالتی جدا از سطح و ایستاده نقشه کشی شده است؛ ظهر فقره هم نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچ حیات دارد.

جنسیس GV70 احتمالا با پیشرانه های مانند GV80 تولید خواهد شد. بر این اساس، اتومبیل توربوشارژ ۲/۵ لیتری با غلبه ۳۰۰ اسب بخار و اقتدار رسیدن بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت داخل زمانی حدود ۶ تا ۷ ثانیه، محتمل خواهد حیات. همچنین، پیشرانه ۳۷۵ اسب بخار جنسیس با ظرفیت ۳/۵ لیتر و فراهم بوسیله توربوشارژ دوگانه، می تواند گزینه قابل انتخاب برای مشتری GV70 باشد تا سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت نزدیک به ۵ لمحه فراهم نرم.

هنوز قیمت رسمی و زمان دقیق تولید GV70 بی پرده نشده است. این محصول، برای ارائه جهانی در سال ۲۰۲۲ آماده می شود و احتمالا اواسط ۲۰۲۱ هوشیار میدان جبر جنوبی خواهد شد. باتوجه به آستانه قیمت ۵۲ هزاره دلاری پورشه ماکان و ۴۴ هزار دلاری بی ام و X3، می توان میل داشت که مدل پایه از جنسیس GV70 در حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار قیمت گذاری شود.بیشتر بخوانید:سوپراسپرت کلکسیونی آرس S1 اسپایدر معرفی شدرنجرور اورفینچ با ارزش ۳۱۵ هزاره دلار معرفی شدخودرو برقی هیوندای برای کودکان معرفی شدمؤسسه کانسومر ریپورتس، فناوری سوپرکروز کادیلاک را عزیز از اتوپایلوت تسلا دانسترنو مگان سدان ۲۰۲۱ معرفی کردن شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، ظهر چهارشنبه گذشته ۳۰مهر ماه، مأموران عیال فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در نزدیکی یکی از گیت های خروجی واقف رنگ پریدگی زنی شدند. او حالش وخیم بود و از شدت درد به خودش می پیچید. مأموران که به این زن مشکوک شده بودند وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه او به جانب درخت سرو بهداشتی فرودگاه لول کرد. اما به سختی رویه می رفت و مأموران برای بررسی موضوع به جانب وی رفتند تا ببینند ماجرا از چه قرار است. نجاتم بدهید

«غلام بسته های هروئینبلعیده ام؛ نجاتم بدهید» زن پیچیده با دیدن مأموران این جمله را به آنها گفت و نقش زمین شد. او که به سختی می توانست گفتگو کند مدعی شد که بوسیله همراه مردی به صیت ناصر قصد ترانزیت مواد به ترکیه را داشته است. 

او می گفت تا ۲ ساعت دیگر باید سوار هواپیما می شد و مواد را به ترکیه می رساند. اکنون ولی از مأموران می شوق هرچه زودتر او را به بیمارستان برسانند و از مرگ نجاتش بدهند. وقتی مأموران از او پرسیدند که چه موادی بلعیده است، او بریده بریده گفت: حدود ۱۵۰ گرم هروئین و پس ازآن بیهوش شد.

با افشای این ریشه مأموران به اورژانسزنگ زدند و طولی نکشید که عیال میانسال با آمبولانس بوسیله بیمارستان منتقل شد. از سوی دیگر مأموران فرودگاه به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته فرودگاه پرداختند تا ناصر، یعنی همان فردی را که زن مدعی وجود قاچاقچی حرفه ای است شناسایی و اسیر کنند. 

سعی مأموران نتیجه رحم و آنها وافر زود موفق شدند این مرد را که به همراه زن واقف فرودگاه شده حیات شناسایی کنند. ناصر استوار زمانی که قصد خروج از فرودگاه و گریختن را داشت شناسایی و دستگیر شد و همزمان با دستگیر وی از بیمارستان خبر رسید زنی که مواد بلعیده بود به برهان وخامت حالش جانش را از دست داده است. در چنین شرایطی تصادم بوسیله بازپرس جنایی تهران اخبار شد و او دستور واگذاری جسد بوسیله پزشکی قانونی را صادر کرد. استخدام قاچاقچی 

ناصر پس از آنکه دستگیر شد، برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. او دیروز وقتی پیش روی متهم نوع دوستی زمانی، قاضی شعبه ششم قرار گرفت حقایق تکان دهنده ای از فعالیت های بین المللی خویشتن برای قاچاق مواد به ترکیه را مشهود کرد. 

وی گفت: سال هاست که اقامت ترکیه را دارم و در آنجا بی حرکت هستم. مدتی قبل به پیشنهاد فردی غرض به قاچاق مواد مخدر گرفتم. از دوستانم شنیده بودم که اگر مواد را از ایران بخرم و در ترکیه بفروشم سود زیادی گیرم می آید. بوسیله همین دلیل راهی ایران شدم و با سودا مواد، آن را به ترکیه قاچاق می کردم.

وی ادامه انصاف: گونه مالی ام که خوب شد تصمیم گرفتم محدودیت را استخدام کنم که برایم مواد را احاله بدهد. حدود ۲ سال قبل یکی از دوستانم که درون ایران زندگی می کرد زنی به نام اشرف را به من معرفی کرد. همان زنی که به برهان بلعیدن مواد جانش را از مشت عدالت. وضعیت امر را بخاطر اشرف توضیح دادم و او مجهز بوسیله باهم اتحاد کردن شد. به او گفتم کارش خطر بالایی دارد بجای هم مخاطره مرگ در انتظارش است و غصه خطر تعاون. اشرف تمام اینها را بوسیله جان سودا و فراهم شد با من همکاری کند. 

معمولا شیشه یا هروئین قاچاق می کردم. هر بار اشرف بین ۱۰۰تا ۱۵۰گرم مواد را درون معده اش جاسازی می کرد و بین ۱۵تا ۲۰میلیون تومان دستمزد می گرفت. کارش این بود که مواد را ببلعد و همراه من به ترکیه بیاید. تا قبل از این سانحه ۴مرتبه برایم مواد جابه جا کرد و این پنجمین بار حیات که راحتی وجود مواد را به مقبره کشور ترکیه برساند. ولی ناگهان قبل از پرواز تو فرودگاه حالش بد شد و وقتی دیدم مأموران دور او جمع شده اند ترسیدم و تصمیم بوسیله فرار گرفتم ولی خلال در رو از فرودگاه دستگیر شدم.

این متهم با دستور مستنطق جنایی به افترا تسبیب در قتل عمدی بازداشت شده و این در حالی است که دختر فداکاری (دختر اشرف) تو دادسرا حاضر شده و گفته که قاضی شوهر صیغه ای مادرش بوده است. او مدعی شده که گفته های ناصر دروغ است و مادرش تو فقره قاچاق مواد نبوده و نیرنگ این مرد را خورده است. تحقیقات با اذن بازپرس جنایی تهران در این پرونده ادامه دارد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، نتایج درمانده رئال مادرید در بازی های گذشته در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا باعث شده بود تا بازیکنان این تیم با علت بیشتری پا به مسابقه بگذارند. در دقیقه ۵ شلیک زیبای فدریکو والورده از در صحن جریمه بارسلونا تو وازه این آویشن را فروریخت. این تراب ابدیت چندانی نداشت و ۳ دقیقه بعد فرار عالی یوردی آلبا از جانب چپ محوطه جزا رئال مادرید و پاس در ناموس او به محوطه جزا رئال را آنسو فاتی با شوت مورد ضرب تبدیل به گل یکسان تیمش کرد.



تو نیمه دوم رئال مادرید بوسیله دستیار  داور ویدیویی صاحب یک ضربه پنالتی شد. دردقیقه ۶۰ لنگله در محوطه جریمه بارسلونا پیراهن سرخیو راموس را در زمان ارسال توپ از بال چپ زمین کشید تا داور پس از دو دقیقه ایست مسابقه و بازبینی ویدئویی، اعلام پنالتی کند. سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید که پیش از این بازی شک های برای حضورش در این ملاقات حیات داشت این موضع را به گل تبدیل کرد. رئال مادرید دردقیقه ۹۰ تیرخلاص را با تراب زیبای لوکا مودریچ که تو شقه دوم بوسیله ورزش آمده بود شلیک کرد تا اکنون بارسلونا در شرایط بحرانی قرار گیرد. در دقیقه ۹۰ نتو پس از نفوذ های تماشایی، مغلوط مرگباری روی تجلیل تو عمق مودریچ با برون رفت بی موقع اش عمل داد  تا توپ به رودریگو برسد و این بازیکن به مودریچ مراعات بدهد بازیکن کروات رئال مادرید با دو دریبل و جای گذاشتن دروازه بان و قراول بارسا، گل سومین رئال رادرون دروازه حریف جای داد.



این نود هفتمین پیروزی رئال مادرید داخل برابر بارسلونا بود تا این تیم در نهر رده بندی به پیروزی مهمی ست یابد.