موسسه علمی آموزش سامان

فیسبوک ابد کاملا نمودار موضع خود درمقابل مصرف از ادراک مصنوعی در شبکه های اجتماعی را فاش کرده است. ترقی دهندگان این باهم اتحاد کردن عقیده دارند که باید از این فناوری برای انجام امور معمولی بیشتری استفاده کرد؛ در مدت توان این امر را دارد. فیسبوک به تازگی جدیدترین اقدام خود برای رسیدن بوسیله این کمال مطلوب را اطلاع دادن کرده و گفته است برای دسته بندی محتواهایی که احتمالا قوانین را نقض کرده اند و تو صف تجسس نیروهای انسانی برای تصمیم گیری نهایی هستند، از یادگیری ماشینی مصرف خواهند کرد.نحوه ی عملکرد دسته بندی و مرتب سازی محتوا درون فیسبوک

 کاربران خواه تدریس ماشینی پست هایی را مشخص می کنند که تصور می شود قوانین این مشارکت را نقض می کنند. ازجمله ی این پست ها می توان بوسیله پست های هرزنامه (Spam) یا حاوی سخنان تندی ‎آمیز و دیگر گزینه هایی اشاره کرد که به روشنی دادرسی های فیسبوک را زیر پا می گذارند. پس از این مرحله، پست هایی که کاملا واضح هستند، به صورت خودکار رسیدگی می شوند. برای مثال، چنانچه پستی کاملا واضح خلاف قوانین این پلتفرم منتشر شده باشد، با یکی از طرز های حذف یادداشت خواه عقد شدن حساب منتشر کننده پاسخ داده می شود. این درون حالی است که پاینده پست های مشخص شده برای وارسی ناظران انسانی در صف فراغت می گیرند.



فیسبوک حدود ۱۵ هزاره نفر از این کارکنان را در سراسر گیتی استخدام کرده است. پیش تر، این شریک شدن به برهان حمایت ناکافی از کارمندان مذکور با انتقاد مواجه شده بود. حتی گفته می شود فیسبوک آن ها را در بخشی به کار خمود که ممکن است به صدمات شدید به بستر این شبکه اجتماعی منجر شود. مقرری ی این افراد مرتب سازی پست هایی است که احتمال می رود قوانین فیسبوک را نقض کرده باشند. آن ها باید بتوانند تصمیم بگیرند که کدام پست ها امکان پذیر است بیشتر از دیگر پست ها قوانین این شرکت را زیر پا گذاشته باشند.استفاده از هوش قلابی در فرایند مرتب سازی پست ها

تو گذشته، ناظران پست ها را کمابیش از نظر زمانی ممارست و به نظم گزارش شده با آن ها برخورد می کردند. اکنون، فیسبوک می گوید که می خواهد مطمئن شود رادیکال ترین پست ها مبدا دیده می شوند و از تدریس ماشینی بخاطر کمک به آن ها کاربرد می درنگ. تو آینده بخاطر نیکو سازی این صف، از الگوریتم های مختلف فراگیری ماشینی استعمال و پست ها براساس سه معیار ویروسی وجود داشتن و شدت و احتمال نقض کردن قوانین اولویت بندی می شود.



نحوه ی نکته سنج ارزیابی این معیارها پیدا نیست؛ اما فیسبوک می گوید هدف این است که فاتحه با آسیب رسان ترین پست ها اصابت شود. بنابراین، هرچه پست ویروسی تیز باشد (بیشتر به تعهد پرداخت گذاشته و دیده شود) با سرعت بیشتری با آن برخورد خواهد شد. فیسبوک می گوید پست هایی را بوسیله نشانی مهم ترین پست های ویروسی رتبه بندی می کند که ممکن است به افرادی در دنیای حقیقی آسیب برسانند. از نمونه های این دسته می قابلیت به پست هایی حاوی مطالب مربوط بوسیله تروریسم یا آزار کودکان خواه خودزنی رمز کرد. در همین حال، پست هایی که مانند هرزنامه ها آزاردهنده هستند؛ ولی آسیب زا نیستند، درون کمترین وقار برای تجسس صبر می گیرند.

رایان بارنز، یکی از مدیران فیسبوک، درون جلسه ای مطبوعاتی بوسیله خبرنگاران گفت:همه ی موارد الغا محتوا بازهم بررسی انسانی می شوند؛ اما از این سیستم برای اولویت بندی بهتر [آن فرایند] استفاده خواهیم کرد.

فیسبوک جزئیات مربوط به نحوه ی تجزیه و تفریق فیلترهای فراگیری ماشینی خویشتن را در گذشته به ابونمان گذاشته است. این سیستم ها شامل مدلی به صیت WPIE است که درواقع، رویکردی جامع برای ارزیابی محتوا محسوب می شود.

این بدان معنا است که الگوریتم ها عناصر مختلف در هر پست مشهود را به طور هماهنگ تقویم می کنند. درواقع داخل این فرایند، تلاش می شود که تصویر، عنوان، پوستر و دیگر عناصر موجود تو پست غم زمان معاینه و مولود ی کلی از آن ها استخراج شود. بدین ترتیب، سیستم می تواند مانند آدم تصمیم بگیرد که کدام پست ها اهمیت بیشتری دارند و باید سریع تر به آن ها تفحص کرد.

البته انتقادهایی همچنین بوسیله این روش می شود؛ در مقابل شماره ای اعتقاد دارند هوش جعلی نمی تواند مانند مردم قضاوت نرم. به همین دلیل، منتقدان این روش اعلام کرده اند به عقیده آن ها استفاده از فهمیدن مصنوعی در حصه مرتب سازی پست های نقض کننده ی قوانین فیسبوک فقره درستی به رویت نمی رسد. این افراد برای واضح ترکردن دلیل مخالفت خود، قضاوت این سیستم درباره ی پست هایی حاوی زورگویی و اطلاعات نادرست را شهید زده اند. به گفته ‎ی آن ها، ادراک مصنوعی هیچ وقت نمی تواند بفهمد که دقیقا در حال مطالعه چه یادداشت حساسی است.مقاله های مرتبط:چرا هوش بدلی هنوز توانایی درک تماس موجب و معلولی را ندارد؟هوش ساختگی کسب و کار را متحول خواهد کرد

کریس پالو، مهندس کند افزار فیسبوک، اتحاد کرد که فهمیدن مصنوعی محدودیت هایی دارد؛ ولی به خبرنگاران گفت این فناوری هنوزهم می تواند در حذف محتوای نادرست نقش مؤثری ایفا کند. پالو گفت:این جهیز درباره ی وصل کردن هوش ساختگی با ناظرهای انسانی است تا اشتباه های کلی کاهش پدیدار کند. هوش مصنوعی هرگز تمام نخواهد بود.

وقتی از او سؤال شد چند درصد از پست های سیستم یادگیری ماشینی این باهم اتحاد کردن نادرست اشکوب بندی شده اند، پالو پاسخ مستقیمی نداد؛ اما عنوان کرد فیسبوک فقط به سیستم های خودکار اجازه می دهد بدون بازرسی فرد کار کنند؛ زیرا کنجکاو تر از بازبینی های انسانی هستند. وی گفت:فیسبوک به طور مستمر هوش جعلی بیشتری به فرایند دسته بندی پست های گزارش شده اضافه خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی کارکردن هوش مصنوعی برای دسته بندی پست ها و همکاری آن با نیروهای انسانی چیست؟ آیا این اختلاط می تواند به فرایند حذف پست های نامناسب فیسبوک دستیار کند؟بیشتر بخوانید:رایانش نورومورفیک می تواند محدودیت فیزیکی پیدایش تراشه را محلول کندپارلر، رقیب توییتر، از زمان انتخابات آمریکا یک میلیون بار دانلود شده استبرنده انتخابات 2020 آمریکا تو فیسبوک و اینستاگرام اعلام خواهد شدیادگیری سامان قوی خیس می تواند مزیت ایکس باکس سری ایکس باشدشبکه عصبی عمیق به رمزگشایی نحوه ی عملکرد مغز کمک می کند
  • ۹۹/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی