موسسه علمی آموزش سامان

یکی از ارشد ترین اخباری که اپل درون جریان برگزاری رویداد Hi, Speed در ۲۲ مهرماه اعلام کرد، معرفی آیفون ۱۲و آیفون ۱۲ پرو بود. اپل درون رویداد مهم خود دعوی کرد آیفون ۱۲ پرو (و به تبع آن، مدل پرو مکس) اولین و عزب گوشی هوشمندی است که به شما امکان می دهد ویدئوهای با استاندارد دالبی ویژن (Dolby Vision) را ضبط و تصحیح و تماشا و اشتراک گذاری کنید. بر اساس آنچه اپل می گوید، آیفون ۱۲ پرو نخستین گوشی هوشمندی است که می تواند ویدئوی 4K HDR Dolby Vision را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم بر حین ضبط کند.

این گوشی و دوربینش به حدی پراهمیت است که امانوئل لوبزکی، از نامی ترین مدیران فیلم برداری، سراغ کار با آن رفته و ویدئویی بایگانی کرده است. در سیلان برگزاری رویداد Hi, Speed، اپل ویدئوی کوتاهی بوسیله ارائه درآورد که توسط امانوئل لوبزکی ازطریق آیفون ۱۲ پرو ضبط شده است. ویدئوی کوتاه یادشده همچون نسخه ی تغییریافته ی یکی از فیلم های ترنس مالیک (کارگردان آمریکایی و استاد فلسفه ی دانشگاه MIT) است. لوبزکی در ویدئوی ضبط شده با آیفون ۱۲ پرو به مزیت هایی که دوربین این گوشی پرچم دار نمایش می دهد اشاره می یواش و در همین وقت کلکسیون ای از تصاویر جذابی که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ثبت کرده است روی صفحه نشان داده می شوند. 

لوبزکی می گوید: «وقتی فیلم برداری را آغاز کردم مجبور بودم دوربینی بسیار گران قیمت کرایه کنم، فیلم خام بخرم، بخاطر عمل فرآیندهای توسعه پول بدهم و تجهیزات ویژه برای تصحیح خریداری کنم. حالا شما واقعا می توانید با یکی از این مایه ها بیرون بروید و فیلم بسازید. این آیفون میزان پرو بوسیله فیلمسازان سراسر دنیا امکان می دهد فیلم هایی بسازند که بدون داشتن گوشی تک بحث، ساختنشان غیر ممکن است؛ زیرا بدون آیفون پرو، توانایی انجام این کار را ندارید و دلیل دیگر این است که دوربین ها بسیار سنگین و مبهم هستند. معتقدم فیلمبردار برجسته یا کارگردان عالی ی بعدی هم اکنون فرایند ساخت فیلم با یکی از این دستگاه ها را آغاز کرده است.» مقاله های مرتبط:مقایسه آیفون ۱۲ اپل با برترین رقبای اندرویدیآیفون ۱۲ پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی کردن شدند

لوبزکی تاکنون هشت بار بخاطر جایزه ی اسکار بهترین فیلم برداری داوطلب و سه گانه بار برنده شده است. جوایزی که لوبزکی از آکادمی اسکار دریافت کرد به دلیل فعالیتش تو فیلم های مشهور Gravity و Birdman و The Revenant به دست آمد. لوبزکی موفق شد سه جایزه ی اسکار در سه سال متواتر دریافت درنگ که اتفاقی زیاد ارشد بود؛ تاکنون هیچگاه فیلم برداری نتوانسته است سه گانه سال پیاپی جایزه ی اسکار بگیرد.

لوبزکی از سال ۲۰۱۷ و به طور نکته سنج تر پس از اکران فیلم Song to Song ترنس مالیک غرض پژمرده است به خویشتن راحتی بدهد و روی فیلم دیگری امر نکند. این فیلمبردار قرار است با فیلم متاخر دیوید او. راسل که فعلا نامش را نمی دانیم به عرصه ی سینما بازگردد. تو فیلم جدید دیوید او. راسل ستاره ی فیلم های American Hustle و The Fighter یعنی کریستین بیل حضرت خواهد داشت. به همراه او مارگو رابی و جان دیوید واشنگتن همچنین در فیلم حضور دارند.

در ادامه می توانید ویدئوی کوتاهی را که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ضبط کرده است مشاهده کنید:



آیفون ۱۲ پرو وآیفون ۱۲ پرو مکسجدیدترین پرچمداران اپل محسوب می شوند که از تراش ی پنج نانومتری A14 Bionic و کلکسیون دوربین سه گانه گانه به همراه ماژول لایدار (LiDAR) و جثه ای با لبه ی سریر استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مراسمی که اپل ۲۲ مهرماه برگزار کرد، می توانید مقاله ی جمع بندی آن را در زومیت بخوانید. بیشتر بخوانید:اولین تصاویر از گوشی جدید سری ایکس آنر لو رفتمقایسه وان پلاس 8 تی با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پروایرپادز استودیو سال آینده راهی بازار می شودبنچمارک آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در وبسایت AnTuTu منتشر شدمقدار رم آیفون ۱۲ چقدر است؟
  • ۹۹/۰۷/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی