موسسه علمی آموزش سامان

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آیا می توانید حدس بزنید که تو سال گذشته به طور متوسط چند ودیعه به ازای هر نفر تو اقتصادهای بزرگ دنیا ارسال شده است؟ ۲۳ عدد؛ این تعداد همه را شگفت خورده می نرم و از اتساع سریع بازرگانی الکترونیکی در مناطق متنوع وقوف می دهد.مقاله های مرتبط:کمک اینترنت بوسیله رشد اقتصادی آمریکا

این آمار از نظرسنجی سالانه پیتنی بوز (Pitney Bowes)، همکاری جهانی فناوری که در زمینه تجارت الکترونیک، وجب آمده است. سیاهه حمل و نقل بسته ها مدال می‎دهد که نسبت به ۷۴ میلیارد ودیعه در سال ۲۰۱۷، حجم امانت های جابه مکان شده ی جهانی تو سال ۲۰۱۸ بوسیله ۸۷ میلیارد دلار عدد فصیح است. این متمایز پیش بینی می کند که نما سالانه داخل شش سال آینده زیاد از دو طبق شود و تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۰۰ میلیارد سپرده را بدست آورد.

این آمار شامل محموله های تجاری به مشاغل، مشاغل به کاربرد کننده، کاربرد کننده به مشاغل با وزن حداکثر ۳۱ کیلوگرم تو ۱۳ میدان عمده ی ایالات متحده، کانادا، برزیل، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، نروژ، سوئد، چین، ژاپن، استرالیا و هند است. در سوی دیگر پیشرفت سریع فناوری کمک شایانی بوسیله این رشد چشمگیر کرده است که می نبوغ به ترقی ی دستگاه های هموار بوسیله یکدیگر و انقلاب روباتیک رمز کرد.



آمازون یکی از تاثیرگذارترین اشتهار های این صنعتی است و نقش گسترده ای در افزایش رونق خرده فروشی و در نتیجه ارسال کالا به خصوص درون ایالات متحده داشته است. براساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا در سال گذشته با ۱۱۸/۹ میلیارد دلار درون صدر درآمد حمل و نقل در جهان بود. البته لازم به ذکر است ایالات متحده عامل پا بر جا رشد چشمگیر در حجم بسته های حمل شده در سراسر جهان نیست و این افتخار به چروک علاقه می گیرد.

مطالعات اخیر خبر از رشد ۱۷ درصدی در سال ۲۰۱۸ در تمامی بازارها خبر می دهد. با این وجود، به جز قلمرو چین، نمو جهانی فقط حدود ۶ درصد است. در حقیقت، نرخ رشد حجم صنعت ودیعه های چین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بوسیله ۴۱ درصد روان و نرخ رشد سالانه ی ۲۶ درصد را ثبت کرده است.گره به تنهایی چهار موافق ایالات متحده، امانت جابه جا می نرم.

برزیل نیز با افزایش ۲۵ درصدی رشد سالانه، شاهد دومین نرخ رشد تو کشورهای مورد تجسس بود. هند، یکی دیگر از اقتصادهای بالغ، با قیمت رشد ۲۵ درصد ار سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ و نرخ رشد سالانه ۲۱ درص رتبه ی اتیه را از آن خود کرده است. سال گذشته داخل ۱۳ بازار بزرگ هر وقت ۲۷۶۰ ودیعه بوسیله آماج خود ارسال می شدند.

وضعیت سپرده های ارسالی تو کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟ نظرات خود را با زومیت درمیان بگذارید.بیشتر بخوانید:TSMC گزارش مالی سه ماهه سومین ۲۰۱۹ را منتشر کردکمک اینترنت به رشد اقتصادی آمریکافناوری، اقلیم و سرمایه داری؛ مثلث غیرممکن بشر تو قرن ۲۱رشد ۶۶ درصدی فروش علی بابا کلاد در سه ماهه شروع سال مالی ۲۰۱۹گزارش نهایی بازار پردازنده ها در گسستگی دوم ۲۰۱۹؛ آرامش قبل از طوفان ۷ نانومتری ها
پیش تر شاهد بودیم که دانشمندان عدد خوک ها را تا چندین ساعت پس از مرگ حی نگه داشتند. اکنون، دانشمندان ژاپنی برش های ریزی از عدد موش تهیه کردند و آن ها را بوسیله مدت ۲۵ روز حی نگه داشتند. این کار به نمونه قابل توجهی بازه ی زمانی را که در آن مغزهای جداشده می توانند عملکرد خود را حفظ کنند، گسترش عدل که بوسیله مالاریا ی خود می تواند موجب پیشرفت پژوهش های مرتبط با آزمایش داروها شود.

نکته ی مهم این موفقیت، راه جدید زنده نگهداشتن بافت ها وجود که شامل ترکیبی از نوع خاصی از غشا و یک دستگاه اصلاح شده ی ریزسیال (میکروفلوئید خواه میکروسیال) وجود. در مایه های ریزسیال، از کانال های ریزی برای تحویل مایعات به بافت ها کاربرد می شود که نسبت بوسیله ظرف های کشت معمول آزمایشگاه مزایای قابل توجهی دارند. علاوه به خشکی امدن ثروتمند بودن دقت بیشتر در تحویل مایعات، وسیله های سابق الذکر برازنده تنظیم نم هستند، می توانند از رفتارهای ویژه سلول تقلید کنند و حاجت به حجم نمونه ی کمتری دارند. این حکم معاینه ی تعاملات سلولی را آسان تر می نرم. ولی نکته ی مهم درمورد وارسی ی چگونگی واکنش سیستم های بدن دربرابر تغییرات مختلف آن است که بخاطر دیدن اثرات طولانی مدت هر عامل، فقط چند روز کافی نیست. این همان جایی است که روش های کنونی که در آن ها از وسیله های ریزسیال برای زنده نگهداشتن سیستم های سلولی استفاده می شود، با مشکل مواجه می شوند. درون این رابطه، مسئله ی رادیکال حفظ تعادل است. بافت های جداشده از بدن به سرعت خشک می شوند، بنابراین باید بتوان آن ها را تو یک فضا کشت زیرفون بدیع نگه داشت و مواد مقوی را به آن ها رساند؛ اما رطوبت زیاد، مانع از تبادلات گازی شده و درنهایت بافت ها در مایع غرق می شوند و از بین می روند. این همان مشکلی است که پژوهشگران ژاپنی نحو حلی بخاطر آن پیدا کرده اند.



دستگاه مدل سازی شده بوسیله وسیله ی پژوهشگران ژاپنی، ساده اما هوشمند است. این وسیله از یک کانال ریزسیال نیمه تراوا تشکیل شده که با غشای مصنوعی تراوا و دیواره های جامد احاطه شده است

جنس دیواره های جامد از پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) است که یک پلیمر سیلیکونی ارگانیک بوده و معمولا در دستگاه های ریزسیال تک استفاده قرار می گیرد. بنابراین بوسیله جای اینکه بافت به طور دائم تو حمامی از محیط کشت قرار گیرد، نقد شو ازطریق کانال ها روند می یابد و از غشای تراوا گذر می کند و رطوبت بافت را مهیا کرده و درون عین حال امکان تبادلات گازی بین سلول ها نیز وجود دارد. این جهیز ساده به نظر می رسد اما پژوهشگران می گویند رسیدن به طرح نهایی چندان ساده نبوده است. نوبوتوشی اوتا، از مرکز پژوهشی RIKEN می گوید:مقاله های مرتبط:دانشمندان مغز خوک ها را تا چند زمانه پس از مرگ زنده نگهداشتنددانشمندان مظفر به حی نگهداشتن ریه ها در خارج از بدن شدنددانشمندان عدد آدم و موش سایبورگ را به هم همواره کردندکنترل قضیه محیط کشاورزی دشوار بود مربوط به کانال های ریزی که بین دیواره های PDMS و غشای متخلخل تشکیل می شد، غیرعادی حیات. با این حال، ما پس از آزمون و خطای غشای متخلخل و تنظیم مسئله های ورودی و خروجی توانستیم مظفر شویم.

پژوهشگران از قطعه ی کوچکی از مغز که هسته ی سوپر اکیاسماتیک (SCN) نام دارد و مسئول حفظ ساعت شب هنگام روزی و ریتم های بیولوژیکی است، کاربرد کردند. سلول های تندخو موجود در SCN، با جابه جایی پپتیدها و مولکول های کوچک بین سلول ها، اطلاعات مربوط به هوا را عوض و همگام سازی می کنند. این ویژگی علت می شود SCN بخاطر مطالعه ی تعاملات سلولی ایده ال باشد. موش هایی که از SCN آن ها برای آزمایش استفاده شد، ازنظر ژنتیکی بوسیله متد ای ویرایش شده بودند که فعالیت ریتم شبانه روزی معز آن ها با تولید یک پروتئین فلورسنت همراه باشد، بنابراین خلال فعالیت غریزی این سلول ها، تلالو فلورسنت تولید می شد که پژوهشگران قادر به تشخیص آن بودند.



طبق گزارش پژوهشگران، بافتن هایی که در فضا کشت متاخر فراغت داشتند، به مدت ۲۵ روز حی بودند. این در حالی حیات که داخل گروه کنترل، پس از ۱۰ ساعت، میزان فعالیت سلول ها بوسیله ۶ درصد کاهش فاش کرد. البته ۲۵ روز، زمان ازبین رفتن بافت ها نبود بلکه این زمان، نقطه ی اختتام درنظر اندوهناک شده برای این آزمایش بود. پژوهشگران معتقدند که در رخساره دنباله ی آزمایش، این لیف ها تا بیش از ۱۰۰ روز قادر به زندگی بودند؛ این همان چیزی است که آن ها عزم دارند در آزمایش بعدی خود تجربه کنند. آن ها بر این باورند که رویه مذکور می تواند بخاطر تمام لیف ها و نه فقط لیف مغز مورد استفاه قرار گیرد و نیز برای تحصیل اعضای انسانی رشدیافته تو آزمایشگاه نیز به فقره می آید. اوتا می گوید:کاربرد این راه فراتر از لیف های برون کاشت شده ی حاصل از حیوانات است. این وضع نیز می تواند پژوهش های مرتبط با اندام زایی را ازطریق کشت بلندمدت و مشاهده ی اینکه برای رشد بافت ها و اندام ها چه چیزهایی ضروری است، بهبود بخشد.

نتایج این مطالعه تو روزنامه ی Analytical Sciences منتشر شده است.بیشتر بخوانید:مرد فلجی به کمک استخوان بندی اجنبی کنترل پذیر با ذهن توانست راه برودترامپ به هواوی بخاطر صدور مجوز فروش کالاهای غیرحساس چراغ سبز علامت دادآزمایشات آنن چنسلر، علاج بلای ناگهانی ها را با استفاده از داروهای فضایی امکان پذیر کردسندرم داون و هرآنچه باید درباره آن بدانیداستفاده از فیزیک داخل مبارزه با عطارد
موضوعی که طی چند سال گذشته پس از نرده کشی چهارراه ولی عصر(عج) و بست شدن نحو عبور و مرور جامعه معلولان گاهی رنگ تعرض به خویشتن گرفت و موجب شد گواه لباس گیری طرحی با عنوان «شهر بدون مانع» درون تهران باشیم. آن هیاهو سبب شد چند روز بوسیله شکل محدود با برداشته شدن نرده ها راه تردد بوسیله روی معلولان باز شود اما دیری نپایید که به دستور پلیس راهور بار دیگر حصارهای آهنی در برابر ویلچرها و عصاهای سفید قامت علم کردند تا فرح معلولان از بازگشایی این بغاز خیلی تمام نباشد.

داستان مناسب نبودن فضای شهری برای تردد شهروندان جای پا در تهران، قصه امروز و دیروز نیست. موضوعی که هرسال بوسیله بهانه های مختلفی چون روز «معلولان» و روز «عصای سفید»از پشت تریبون های مختلف جامعه هدف و فداکار از مسئولان روایت می شود. گرچه تکرار این افسانه نخ نما و دیرینه سبب اتخاذ برخی تصمیمات در راستای تصحیح فضای شهری برای معلولان شده اما اجرای عیبناک این تصمیم ها نتوانسته دردی از دردهای معلولان اندک یواش.

جای خالی چراغ های تربیت هوشمند و سخنگو در چهارراه ها برای معارفه نابینایان از وضعیت چراغ راهنمایی، عدم استعمال از کاشی های پولکی در نزدیکی تقاطع ها، عدم ایمن سازی ایستگاه های بی. آر. تی و مترو برای نابینایان از خواسته های بحقی است که درون طول سال های گذشته مطالبه شده اما تاکنون اقدامی برای تحقق آنها لباس نگرفته است و رادیکال ترین دلیلش هم این است که ما برنامه مدونی برای ادا شدن مصوبات علو نداریم. به همین دلیل، حرکت های مقطعی و سلیقه ای نمی تواند بوسیله ظرفیت انبوه خواسته های تلنبار شده معلولان ملبوس عمل بپوشاند. از سوی دیگر تشکل های سرپرست حقوق معلولان، مستمر و منسجم پیگیر مشکلات علو نیستند و تجربه ثابت کرده است که لول های جزیره ای هیچ گاه خراج مثبت و قابل قبولی داخل برنداشته است.

شعار «تهران؛ شهری برای همه» گرچه تلالو امید را در دل اقشار مختلف بی جنبش این قریه تاباند ولی واقعیت امر این است که تحقق این مرام و فراهم شدن بستر مناسب زندگی شهری برای معلولان، سالمندان و دیگر اقشار توانیاب عزب درون صورتی ممکن است که حقوق موافق شهروندی را برای همه پذیرا باشیم و تلاش کنیم با ابداع زیرساخت های شهری لازم، جهت آرامش همه شهروندان در ایالت باشیم.
فارس نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی متاخر این قلمرو در سیرت سوریه شناسایی داد.

اردوغان با بیان اینکه اسم اشاره این عملیات، «چشمه صلح» است، اطلاع دادن کرد که عناصر تروریستی «ارتش آزاد» سوریه همچنین در این عملیات شرکت دارند. شعار ادعایی ترکیه، «ممانعت از ابداع گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش انصاف که نظامیان ترکیه و تروریست های گند آزاد بوسیله شهرهای «قامشلی»، «الدرباسیة» و «رأس العین» واقع در ریف «حسکه» در خصیصه شرق سوریه حمله کردند.

خبرنگار سانا از الحسکه گزارش داد که این حملات بوسیله نهادهای خدماتی و زیرساخت های بنیانی شبیه سد، نیروگاه برق و مخازن تصفیه آب را در این مناطق هدف قرار داده است.

وی تأکید کرد کرد که در پی این حملات تا کنون، هشت غیر نظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سانا در ادامه گزارش عدل که نظامیان ترکیه حملات خود را به سمت رأس العین درون شمال غرب حسکه همچنین افزایش دادند و چندین روستا و شهرک نزدیک به منطقه «تل ابیض» در شمال استان رقه را بمباران کردند.

بوسیله گزارش این خبرگزاری، نظامیان ترکیه همچنین حملات آسمانی و توپخانه ای به سیلوها و زیرساختهای رأس العین ارتکاب دادند و مواضع شبه نظامیان کُرد موسوم بوسیله «نیروهای دموکراتیک سوریه» را در روستاهای «المشرافة»، «خربة البنات»، «الأسدیة»، «بیر نوح»، «علوک»، «نستل»، «العزیزیة»، «عین حصن»، «الری»، «تل حلف»، «الکاطوف»، «تپه خنزیر»، «تل بطانة»، «أبو الصون» و «ثمود» که در اطراف رأس العین واقع شده، کمال مطلوب قرار دادند.

سانا با اشاره بوسیله بمباران توپخانه ای مناطق مسکونی قامشلی و شهرک «عین عیسی»، گزارش عدل که بیشتر حملات نظامیان ترکیه، زیرساخت ها را در این مناطق هدف قرار می دهد.

بنا کنار این گزارش، نیروهای دموکراتیک نیز چندین چاه نفت را تو شمال الحسکه به آتش کشیدند، لاستیک در بیشتر کوچه های رأس العین آتش زدند و اسناد و مدارک خود تو این شهر را از بین بردند.

یک حقیقت رسمی داخل وزارت خارجه سوریه روز گذشته اقدامات اخیر ترکیه و اطلاع دادن احتمال حمله نظامی به مقبره این ملک را محکوم کرد و گفت : «سوریه بوسیله شدت، اظهارات پوچ، مقاصد خصمانه رژیم ترکیه و تجمع نیروی لشکری در مرزهای» خویشتن را به شدت محکوم می کند».

این منبع تأکید کرد که شلوغی نظامیان ترکیه داخل مرزهای سوریه، «ابطال پیدا حقوق بین الملل و بطلان آشکار قطعنامه های شورای زنهار است که بر احترام بوسیله جامع خاکی و حاکمیت سوریه تأکید دارد».

حملات ترکیه به سوریه با چراغ سبز آمریکا عارض گرفت؛ به نحوی که کاخ سفید بعد از گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و ایالات متحده، بیانیه ای مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه صادر کرد.

این درون حالی بود که نیروهای دموکراتیک، تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، اما رئیس جمهور آمریکا، ضمن خالی کردن تعاقب آنان، گفت که کُردها در قبال دریافت مبالغ مالی هنگفت، می جنگیدند.

پیش از این، بارها مسئولان سوری بوسیله کُردهای وابسته بوسیله آمریکا گفتند که با قضا و قدر سوریه وارد بحث شوند و مسبوق بازی نشوند که هیچ خراج ای مگر ضعف درون  انتظارشان نخواهد بود. این شبه نظامیان اما پیاده شدن ادعاهای خویشتن برای تشکیل خودمختاری تأکید داشتند و درون فدایی موارد، دمشق را به عملیات نظامی ترساندن کردند.
سونی جدیدترین گوشی هوشمند میان رده ی خود، یعنی اکسپریا ۸ را با نمایشگر ۶ اینچی با نسبت ۲۱ به ۹ و مدل سازی قرین اکسپریا ۱۰، اما فراهم به گوریلا گلس ۶ در پنل جلویی و پشتی معرفی کرد. ناگفته نماند اواسط شهریور همچنین اکسپریا ۵، جدیدترین پرچم دار سونی، معرفی شد. اکسپریا ۸ از دوربین دوگانه شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 بهره می سرما. 

مقاله های مرتبط:اکسپریا ۲۰۲۰ سونی احتمالا بوسیله اسنپدراگون 865 و فناوری 5G مهیا می شودپرچم دار بعد اینده سونی با خراش اسنپدراگون ۸۶۵ شناساندن می شود

اکسپریا ۸ نمایشگر ۶ اینچی FHD با  نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 دارد.  برضد مدل های درفش دار اکسپریا، میان رده ی جدید از پنل LCD بهره می سرما. دکمه ی مربوط به پاور و اسکنر اثرانگشت دستگاه در کناره ی سمت راست دستگاه قرار دارد. همچنین، مایه جدید سونی بوسیله حسگرهای لمسی مربوط به منو کشویی میان بر Side Sense مجهز شده است که پیش تر داخل گوشی های هوشمند اکسپریا وان و اکسپریا ۵ نمایش شده بود. ابعاد گوشی هوشمند جدید سونی ۱۵۸ در ۶۹ درون ۸.۱ میلی متر و قطع آن ۱۷۰ گرم است.

از دیگر مشخصات اکسپریا ۸، تراش ی اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام، چهار گیگابایت ذهن ی رم، ۶۴ گیگابایت ذهن ی داخلی قابل ارتقا ازطریق حافظه microSD و باتری ۲،۷۶۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شاژر نوک تیز ۱۸ واتی است. این گوشی هوشمند دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و استاندرد IP65/68  دارد.



از دیگر فردی های مهم اکسپریا ۸ می توان به جک هدفون ۳/۵ میلی متری و فناوری LDAC بخاطر ارائه ی صدا با روشنی بیشتر، NFC و LED مخصوص اعلان ها رمز کرد. اکسپریا ۸ با بها ۵۰۵ دلار و تو رنگ های سفید، مشکی، نارنجی و آبی از ماه اکتبر به قیافه انحصاری در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.بیشتر بخوانید:دوربین پرچمدار سونی a9 II با مقدار 4500 دلار معرفی شدبهترین هدفون بی سیم کدام است؟ مقایسه سرفیس ایرباد با رقباراهنمای فروش بهینه دوربین فیلمبرداریاکسپریا 2020 سونی احتمالا بوسیله اسنپدراگون 865 و فناوری 5G مجهز می شودSony a7S III خواه Sony a9 II؛ کدام دوربین سونی زودتر معرفی خواهد شد؟
اعتماد آنلاین نوشت: حجت الاسلام محمدجواد باقری معصوم جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سخت گیر و انقلابی رئیس قوه قضائیه داخل برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: چندی از مفسدان با بریدن ران غصه نزاکت نمی شوند و باید دست و پای آنها را از خلاف قطع کرد.

باقری با انتقاد از نحوه ثبت نام اینترنتی خودروسازان داخلی گفت: آیا اجنه و ارواح سرگردان اندوه برای خودرو ثبت اشتهار می کنند که سامانه های بیع در جاه چندین دم سپرده می شود؟ در طرفه العینی حجم ثبت نام خودرو اتمام می شود. این کار فقط از آصِف زمینه بَرخیا و اجنه حضرت سلیمان پهلو می آید.

امام جمعه اسالم ضمن تاکید کنار اجبار برخورد با مدیران فاسد تصریح کرد: برخی از مدیران خودروسازی خائن و فاسد هستند. نظام اسلامی فارغ از اشخاص خیانت کار و فاسد است. باید دست و پای مدیران خائن و فاسد خودروسازی را از خلاف قطع کرد. تا فراگیری عبرتی برای دیگران باشد. موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش سپرده بود. خیلی ماشین های خوبی دارید!؟ اینک ثبت نام و محدودیت هم می گذارید!؟ خودرو را هم که با چندین ماه تاخیر تحویل می دهید. تعدی و تجاوز درون حق انسان بس است.
درون عین حال ۲ چهره اسمی سرخپوشان، ملاقات با سامان سازی را از دست دادند؛ جلال حسینی و مقصود عالیشاه به تشخیص کالدرون خط خوردند و بوسیله تبریز نرفتند. در ذات حال فرشاد احمدزاده که با حکم کمیته انضباطی تا شناسایی ثانوی قادر به بازی نبود، در آخرین ساعات مجوز حضرت داخل این دیدار را محسوس کرد. پیغام پیش رو بوسیله وارسی روزگار متقاوت این سه گانه نفر ویژه دارد. جلال؛ هنر خوب کامل کردن

با وجود اینکه جلال حسینی هنوز فرم بدنی و فنی خوبی دارد، اما از مدت ها قبل سررشته کنار گذاشته شدن او از پرسپولیس مطرح شده بود. قطعا برای هواداران سزاوار سرزنش باور نیست، اما نزدیکان برانکو که اصلا هم منابع خبری پرتی نبودند، گواهی می کنند چنانچه مربی کروات امسال هم در پرسپولیس می ماند، اهمیت حسینی اولین بازیکن فهرست مازاد او وجود. چرایش هم کمی مفصل است؛ از اینکه جلال درون رختکن و زمین بسیار از حد کنار سر بازیکنان فریاد می کشد و عامل دلخوری آنها شده تا اینکه می گویند کمی محافظه فرمان است و تیم را ظهر نگه می دارد. در مورد این جزء دوم کارشناسان باید رویت بدهند، اما ردی حلق بدانید مدافعان کناری پرسپولیس غصه گاهی درون باثبات های خصوصی به این موضوع اشاره کرده اند که حسینی مانع از نفوذ آنها می شود. هر چه هست کالدرون هم پس ازآن از مدتی غرض گرفت جلال را از خیساندن اصلی بیرون یواش و بدون او درون داربی تهران به میدان برود؛ آنچه ۳ یا ۴ ماه پیش برای هیچ کدام از هواداران پرسپولیس نمی توانست متناسب باور باشد. عجیب تر اینکه وقار بلافاصله پس از اطمینان از عدم حضورش در خیساندن اصلی، دچار مصدومیت شد! وافر ها آسیب دیدگی او را عقیده نکرده اند، ولی این مشکل چه وجود داشته باشد و چه نه، به زودی حل خواهد شد. شجاع خلیل زاده با حکم کمیته انضباطی حضرت در ۲مسابقه بعدی لیگی طبق شهرخودرو و پیکان را از دست داده و قاعدتا کاپیتان حسینی باید به ترکیب برگردد. به گمان فراوان این آخرین فصل حضور جلال در میادین است و او باید به هنر «خوب تمام کردن» مسلح شود؛ یعنی اگر در ترکیب بود با کامل توان ورزش نرم و خودش را بوسیله مربی نشان بدهد و اگر بی آرامی داخل ارنج نبود، بی بهانه روی نیمکت بنشیند و وجهه فوق العاده اش را تخریب نکند. امید؛ تو چته پسر؟

سپس از خط خوردن شبانه امید عالیشاه از سواد بازی با سپاهان، او در عین ناباوری از سیاهه دیدار حذفی با ماشین سازی اندوه پهلو گذاشته شد؛ آن غم در شرایطی که این بازی اتفاقا می توانست بهترین فرصت بخاطر نفرات پس انداز باشد تا تیمار خودشان را ثابت کنند و هم در فرم بازی بمانند. با این اوصاف خیلی باید ضریب هوشی آدم پایین باشد که فکر درنگ هیچ مشکلی بین امید عالیشاه و گابریل کالدرون وجود ندارد و همه این اتفاقات صرفا «فنی» است. بی تعارف شرایط عالیشاه نگران کننده است. او درون دوره طلایی برانکو غم با این مربی دچار مالش شد و چند ورزش بیرون میتینگ. حالا چنانچه قرار باشد این اتفاق در دوره کالدرون هم تکرار شود، ناچیز کسی به او راست خواهد عدالت. عالیشاه برخلاف چیزی که خودش فکر می نرم ورزشکار خارق العاده ای زدودن و نباید به تفکر نیمکت نشینی، آن حزن در پرسپولیس پرستاره فعلی رو ترش نرم. ظاهرا کام مدام در حال غرولند است و غریزی است که مربی نتواند این وضعیت را تحمل کند. تداوم این وضعیت، فقط به خسارت شخص عالیشاه است که روزهای بلندی فوتبالش کم ارزش از دست می جوی و می سوزد. فرشاد؛ تنها و غریب

بین این سه نفر، وضعیت فرشاد احمدزاده از همگی بدتر است. او بوسیله معنای اصلی کلمه «جدا محذوف» است؛ بازیکنی که هواداران از همان مبدا موافق بازگشتش نبودند. پرسپولیس درون پست فرشاد با ترافیک بازیکنان نامدار مواجه است و در این میان بدرفتاری احمدزاده در داربی غم برای او قوز بالای قوز شد. فرشاد به خاطر درگیری با بازیکنان نجات تا معارفه ثانوی از حضرت در میادین محروم شد و بالاخره دیروز کمیته انضباطی حکم محرومیت قطعی او از ۳مسابقه لیگی را ابلاغ کرد. نکته تفکر برانگیز این است که احمدزاده از سوی محفل و هواداران اندوه ایمنی نمی شود. تو این چند روز حتی یک صدم پشتیبانی از شجاع خلیل زاده در مورد فرشاد احمدزاده وجود نداشت. به رویت می رسد او راهی دشوار و طولانی برای عبور از برزخ فعلی، بازیابی ایستگاه فنی و مقبولیت مدنی اش پیش رو داشته باشد.
تو ماه اوت سال گذشته، انتشار وقوف بود سوراخی در جثه ی فضاپیمای سایوز، بحث های زیادی را برانگیخت. اکنون پس از عفو بسیار از یک سال، به نظر می رسد روس ها دلیل حیات این سوراخ را یافته اند؛ اما معلومات مربوطه را با ناسا بوسیله اشتراک نگذاشته اند.

دمیتری روگوزین، مهتر راه اندازی فضایی روسیه (Roscosmos) طی کنفرانسی که با پایه جوانان و فضانوردی برگزار شده بود، از این روانی پرده برداشت که بررسی های مربوط بوسیله بود سوراخ در کالبد ی سایوز به خراج رسیده است.



دمیتری روگوزین، رئیس موسسه فضایی روسیه

به گزارش خبرگزاری RIA Novosti، روگوزین درون این رابطه گفته است:ماژول مداری فضاپیما پس از ورود به مجرا سوخته است. [ولی] ما تمامی نمونه ها را جمع آوری کرده ایم و دقیقا می دانیم که چه اتفاقی صورت داده است؛ ولی مفروضات بیشتری از این روانی درون اختیار شما قرار نمی دهیم.

وی افزوده است که «ما باید تااندازه ای پنهان کار باشیم». سوراخ مذکور داخل ماه اوت سال پیش، پس این از کشف شد که فضانوردان بااطلاع شدند فشار فضا داخل ایستگاه به آرامی و بوسیله نعوظ منظم در حال کاهش است. بررسی بخش های مختلف ایستگاه نشان عدل که این کاهش فشار، به دلیل وجود یک سوراخ کوچک ۲ میلی متری تو تن ی فضاپیمای سایوز MS-09 است. این فضاپیما به یکی از ماژول های مقدر شدن روسی ایستگاه فضایی موسوم به Rassvet متصل شده حیات. متناسب تذکر است ماژول مداری فضاپیمای سایوز، در زمان پیوند بوسیله ایستگاه فضایی به عنوان مکانی اضافه بخاطر اقامت کیهان نوردان مورد استفاده فراغت می گیرد.

پس از کشف سوراخ، کیهان نوردان مظفر به پر کردن این سوراخ شدند و مطالعه هایی را در این وفاق اول کردند. حتی برای تصرف معلومات بیشتر، خلال یک پیاده روی فضایی، این سوراخ تک تجسس بیشتر قرار گرفت تا بی پرده شود که آیا سوراخ توسط ریزشهاب واره هاایجاد شده است یا خیر. این ریزشهاب واره ها حجر های کوچکی هستند که می توانند بدنه ی ایستگاه فضایی را سوراخ کنند و کسب مفروضات بیشتر در وابستگی با آن ها زیاد ارزشمند است.



تصویر سوراخ کشف شده تو قد ی فضاپیمای سایوز

تحقیقات عمل شده علامت عدالت که این سوراخ توسط یک مته ایجاد شده است؛ اما اینکه نتیجه اشتباهی سهوی بوده یا عمدا تو بدنه ی فضاپیما ساختن شده، سوالی وجود که حاجت بوسیله بررسی بیشتری داشت. همچنین مشخص نبود که این سوراخ در زمین ابداع شده یا در فضا؛ هرچند که از رویت علمی، ابداع سوراخ تو بدنه ی فضاپیما، آن غم تو فضا، چندان منطقی به دیدن نمی رسد. با وجود وجود این سوراخ درون ماژول مداری سایوز MS-09، ماژول فرود این فضاپیما تو ماه دسامبر سال گذشته ی میلادی با موفقیت سرنشینان خود را بوسیله زمین بازگرداند.

پس از فرجام مأموریت فضاپیمای سایوز MS-09، موسسه فضایی روسیه همچنان معاینه های خود را ادامه داد و خبرگزاری RIA Novosti اخبار کرد که این سوراخ به برهان اشتباهی طی فرایند تولید فضاپیما ایجاد شده است؛ ولی روگوزین به سرعت این مسئله را امتناع کرد و تاکنون نیز توضیحی رسمی از سوی این سازمان ارائه نشده است.



جیم برایدنستاین، مدیر ناسا

با توجه به اظهارات اخیر روگوزین تو وابستگی با بوسیله ثمر پیوستن تحقیقات، آن چه حیرت برانگیز است، بی اطلاعی ناسا از یافته های سازمان فضایی روسیه است. جیم برایدنستاین، مدیر ناسا در این رابطه به نشریه ی Houston Chronicle گفته است:آن ها (روس ها) هیچ توضیحی به من نداده اند. نمی خواهم تنها یک جریان موجب خراب شدن ربط ی ما [خواه راه اندازی فضایی روسیه] شود؛ ولی وجود سوراخ تو ایستگاه فضایی بین المللی قطعا قابل مقبول تراشیدن.

برایدنستاین افزود که او درون این ارتباط با روگوزین گپ خواهد کرد. نباید فراموش کرد که تماس ی میان ناسا و سازمان فضایی روسیه بسیار مهم است، چرا که از زمان بازنشستگی شاتل فضایی درون سال ۲۰۱۱، آمریکایی ها بخاطر فرود امدن به ایستگاه فضایی بین المللی به فضاپیمای روسی سایوز وابسته بوده اند و برای هر فضانورد مبلغی بین ۲۱.۳ تا ۸۱.۹ میلیون دلار صیقل کرده اند.مقاله ی مرتبط:ناکامی اسپیس ایکس درون آزمایش چتر استقلال کپسول کرو دراگون

داخل ریشه حال، مأموریت های بدون سرنشین ناسا برای ارسال مرحله و اقلام مصرفی توسط دو فضاپیمای دراگون، پیدایش اسپیس ایکس و سیگنس (Cygnus) ساخت نورثروپ گرومن ایفا می شود. تو حال مهیا همچنین اسپیس ایکس درون تقلا است تا فضاپیمای کرو دراگون را برای مأموریت های سرنشین دار آماده درنگ. این شرکت مصمم است تا مقدماتی مأموریت سرنشین دار را روز ۲۴ آبان سال جاری(۱۵ نوامبر ۲۰۱۹) به انجام برساند.

بوئینگ همچنین در حال آماده سازی فضاپیمای استارلاینر (Starliner) است و نهم آذرماه امسال (۳۰ نوامبر ۲۰۱۹) را به عنوان زمان اولین مأموریت سرنشین دار این فضاپیما داخل دیدن گرفته است. با این حال، هر دو پروژه با تاخیرهایی روبه رو بوده اند و برملا نیست که می توانند درون کتاب های تعیین شده پروازی را به ایفا برسانند یا نه.بیشتر بخوانید:دستکاری مصنوعی آسمان شب؛ آیا عهد زیبایی طبیعی افلاک بوسیله طریق رسا است؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از برترین عکس های نجومی ۲۰۱۹ تا اهدای ۲ دستمزد امی به ناساارگانوئیدهای مغزی؛ از پیوند بوسیله ربات عنکبوتی تا کشت خودکار درون فضامنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از ناکامی هند در ماه تا کشف آیفون ۲ هزار سالهکشف بخار آب و باران احتمالی درون اتمسفر سیاره ای فراخورشیدی
همان طورکه اشتیاق می رفت، گوشی هوشمند لنووK10 نوت اواسط شهریور معرفی شد و اینک نوبت معرفی گوشی هوشمند اتیه از سری K لنوو، یعنی لنوو K10 پلاس، روان است. لنوو کی ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۲۲ اینچی HD و نسبت تصویر ۱۹ به ۹ و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد.



ناگفته نماند پنل پشتی مایه به حسگر اثرانگشت، دوربین سه گانه گانه در گوشه ی بالای جانب چپ متشکل از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ثانویه ی گسترده ۸ مگاپیکسلی و حسگر نمره عمق ۵ مگاپیکسلی مجهز است. تراشه ی به کاررفته داخل لنوو کی ۱۰ پلاس اسنپدراگون ۶۳۲ کوالکام است. گوشی هوشمند متاخر لنوو با سیستم عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری ZUI 11 درکنار چهار گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت ذهن ی تویی متناسب ارتقا تا دو ترابایت ازطریق microSD دردسترس کاربران استراحت می گیرد. لنوو کی ۱۰ پلاس در دو رنگ مشکی و اسپرایت (Sprite) و با قیمت ۱۵۵ دلار از ۳۰ سپتامبر (۸ مهربانی) ازطریق Flipkart در میدان هند فروخته می شود.  بیشتر بخوانید:با بهترین لپ تاپ های ایفا 2019 آشنا شویدلنوو بازی جدیدی براساس اونجرز برای هدست واقعیت افزوده خویشتن منتشر کردلنوو چهار مدل لپ تاپ Yoga را با استعداد های ویژه به عمل آوردلنوو از تبلت های جدید خانواده Smart Tab رونمایی کردلنوو Smart Display 7 تو ادا ۲۰۱۹ معرفی شد