موسسه علمی آموزش سامان

هند با جمعیت درحدود ۱/۳ میلیارد نفر، همیشه محیط مناسبی برای شیوع بیماری های عفونی مختلف بوده است. ویروس کرونا همچنین ثابت کرده که از این تک مستثنی نیست و درحال فراهم این قلمرو با متجاوز از ۶ میلیون فرد مبتلا، پس از آمریکا داخل رده دوم قرار دارد.

مطالعه ای از حدود ۸۵ هزار مورد عفونت و تقریبا ۶۰۰ هزار از ربط های آن ها (افرادی که درون مناسبت با موارد عفونی قرار گرفته اند) که در روزنامه ی Science منتشر شد، بینش های مهمی خیر فقط بخاطر هند که بخاطر کشورهای دارای درآمد کمتر و متوسط دیگر مجهز می بطی ء. ازجمله نتایج تعجب آور مطالعه ی متاخر آن است که متوسط مدت زمان بستری تا پیش از مرگ براثر کووید ۱۹ در هند ۵ روز است، درحالی که این مدت در سرزمین آمریکا دو هفته است. احتمالا انگیزه این امر، فردی دسترسی به نگهداری های بهداشتی باکیفیت است. علاوه کنار این، به دید می رسید جریان افزایش در مرگ و میر پس از سن ۶۵ سال کاهش پیدا کند، احتمالا بوسیله این دلیل که هندی هایی که از این سن عبور می کنند، معمولا دارا بوده و به خدمات مراقبت های بهداشتی خوب دسترسی دارند.

وارسی ی ردیابی بستگی ها علامت می عدالت کودکان داخل هر اهل سنت می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند و آن را بوسیله دیگران نقل مکان کنند. این گزارش نیز تأیید می درنگ که تعداد بخشی از مردم، مسئول اشاعه بیشتر موارد عفونت های جدید هستند. جوزف لیونارد، همه گیرشناس دانشگاه کالیفرنیا درون برکلی که هدایت مطالعه ی جدید را برعهده داشته است، خاطرنشان کرد: «جزء اضافی از موارد ویروس کرونا در سراسر جهان داخل کشورهای دارای منابع محدود عارض داده است، اما بیشتر داده ها از کشورهای دارای درآمد ارتفاع بوسیله دست آمده است.»

لیونارد با رمز به اهمیت جمع آوری چنین داده هایی گفت: «من فکر می کنم این داده ها یکی از مهم ترین داده هایی باشند که درون یک اپیدمی به سرود تصمیم گیری درمورد اینکه چه سنخ تعاملاتی مصون است و چه تعاملاتی خطرناک هستند، جمع آوری می کنیم. با این حال، داده هایی از این دست متجاوز منتشر نشده اند.»

گرچه مجموع موارد بسیار بزرگ است، تعداد سرانه ی موارد گزارش شده ی روزانه درون هند و داخل بسیاری از کشورهای کم درآمد دیگر ازجمله درون آفریقا پایین پر حرارت از اسپانیا، فرانسه و حتی آمریکا است و تعداد اجل و میرها هنوز به ۱۰۰ هزاره نفر نرسیده است که انگیزه شگفتی برخی دانشمندان شده است.

هند، اولین مورد کووید ۱۹ خود را در تاریخ ۳۰ ژانویه در شهروند هندی مشاهده کرد که از چروک خارج شده وجود. شانس هند، غربالگری مسافران از چین و کشورهای دیگر را از کتاب ۷ فوریه آغاز کرد و این سعی ها را از ۱۵ مارس بوسیله مسافران دریا و هوازی گسترش داد. این سرزمین تو تاریخ ۲۵ مارس به حالت تعطیلی درآمد؛ اما دو ماه پس ازآن با وجود افزایش نرخ عفونت، بازگشایی شد.مقاله های مرتبط:چرا نرخ اجل و میر ویروس کرونا داخل کشورهای متنوع به وضوح متفاوت است؟خطر مرگ براثر کرونا بسیار از همه مردان مرشد و افراد مسن را تهدید می نرم

وارسی ی جدید روی دو روستا جنوبی هند یعنی اندرا پرادش و تامیل نادو تمرکز داشت که روی بی قراری رفته حدود ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت دارند و از شهر هایی هستند که بیشترین موارد کووید ۱۹ در آن ها دیده شده است. آن ها نیز پیشرفته ترین سیستم های نگهداری های بهداشتی در این ملک را دارا هستند.

داده های پیگیری مناسبت مدال می عدل افرادی که ابتدا آلوده شدند (موارد شاخص) عمدتا مرد بودند و از تماس های خود مسن تر بودند. دکتر لیونارد گفت این ممکن است به آن علت باشد که احتمال حضور مردان داخل محیط های بیرونی که تو آن ممکن است به عفونت دچار شوند، بیشتر است، یا اینکه می تواند بوسیله این خاطر باشد که ظن بروز علائم در آن ها بیشتر بوده و اگر عفونی شوند، آزمایش می دهند، یا شاید بوسیله این دلیل باشد که احتمال پاسخگویی آن ها با تماس های ردیاب وابستگی برای اعطا کردن معلومات بیشتر است.

دکتر لیونارد و همکارانش، موارد عفونت را براساس سن و سنخ تک وارسی صبر دادند و دریافتند که افراد عفونی معمولا ویروس را به افراد دارای سن مشابه منتقل کرده اند. این مولود ی عجیبی نیست، زیرا افراد معمولا با گروه های سنی شبیه خود تعامل دارند. برای مثال، بیش از ۵۳۰۰ کودک در سن مدرسه، ۲۵۰۸ فرد دیگر را آلوده کرده بودند اما احتمال انتقال ویروس بوسیله کودکان همسن بالاتر وجود.

ازآنجاکه پژوهشگران قادر به کسب داده ها طولانی تماس ها نبودند، نتوانستند اقتدار انتقال کودکان را با توانایی ارجاع افراد بزرگسال مقایسه کنند. اما این یافته ازنظر مباحث مدرسه بزرگی دارد؛ چراکه برخی افراد استدلال می کنند کودکان نقش چندانی در انتشار ویروس ندارند. طبیب لیونارد گفت: «این مطالبه که کودکان نقشی در فرایند عفونت ندارند، مطمئنا درست نیست.»

پژوهشگران دریافتند که ۷۱ درصد از افراد مورد بررسی به نظر نمی رسید که ویروس را به فرد دیگری منتقل کرده باشند؛ درعوض، فقط ۵ درصد از افراد عامل ترویج عفونت در ۸۰ درصد موارد بودند که با پیگیری وفاق شناسایی شده وجود. حکیم لیونارد گفت این متفاوت از ایده ی رویدادهای ابرگسترنده است که تو آن محدودیت درون یک جامعه شلوغ کار صدها نفر را آلوده می نرم.

پژوهشگران هوشیار تضاد مهمی میان کسانی که بیمار شده و در بیمارستان بستری شده بودند، شدند. آن ها به نعوظ متوسط طی ۵ روز پس از علیل شده جان خود را از دست داده بودند، درحالی که این مدت داخل کشورهای دیگر دو تا ۸ هفته است. دکتر لیونارد گفت وضعیت بیماران در هند ممکن است بوسیله علت شرایط بنیاد ای بسان دیابت و تنگ کردن خون بالا خواه سلامت عمومی ضعیف، سریع زیرفون رو بوسیله وخامت بگذارد.

حکیم آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت اشتراکی دانشگاه براون گفت دسترسی به مراقبت های بهداشتی همچنین امکان پذیر است نقش داشته باشد. او گفت بیشتر بیمارستان های هند تجهیزات نیکوکاری ندارند، تخت و پزشک کمی دارند. نیز بیشتر افراد در هند بیمه ی درمانی ندارند و نمی توانند از بیمارستان های مخصوص مراقبت های بهداشتی اخذ کنند. این موانع مالی مبصر موجب می شود مردم زمانی به بیمارستان مراجعه کنند که بوسیله شدت مریض باشند.

پژوهشگران دریافتند که نرخ اجل و میر کلی حدود دو درصد است. این بها همگام با افزایش سن افزودن رک می کرد. اما برخلاف کشورهای دیگر، پس از سن ۶۵ سالگی، احصائیه مرگ و میرها مجدد کاهش پیدا می کرد.

مراد بوسیله زندگی داخل سرزمین هند ۶۹ سال است که ۱۰ سال پایین تیز از آمریکا است. هندی هایی که به سن سالخوردگی می رسند، احتمالا کسانی هستند که وضعیت سلامتی بهتر و دسترسی بالایی بوسیله مراقبت های بهداشتی دارند و این امر موجب می شود از مصیبت جان سالم بوسیله در ببرند.

دکتر جها گفت بیشتر هندی ها به مشاغل دشواری مثل کشاورزی مشغول اند یا کاری کارخانه خواه روزمزد هستند. این مشاغل ازنظر جسمی رقیق هستند و ارج مرگ و میر بالایی دارند. گمان اینکه این افراد به دهه ی هشتم خواه نهم زندگی برسند، در مقایسه با افرادی که به کارهای اداری مشغول هستند، بسیار پایین زیرفون است.بیشتر بخوانید:۱۱ ماجرای واقعی که از فیلم های هالیوودی حزن خوفناک ترند! (بخش مبدا)اولین مریض ایدز نجات یافته پهلو اثر سرطان درگذشتگربه ها می توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنندچگونه صدای کلمات را داخل ذهن خود می شنویم؟ردپای نئاندرتال ها در موارد شدید بیماری کرونا
  • ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی