موسسه علمی آموزش سامان

پیش تر شاهد بودیم که دانشمندان عدد خوک ها را تا چندین ساعت پس از مرگ حی نگه داشتند. اکنون، دانشمندان ژاپنی برش های ریزی از عدد موش تهیه کردند و آن ها را بوسیله مدت ۲۵ روز حی نگه داشتند. این کار به نمونه قابل توجهی بازه ی زمانی را که در آن مغزهای جداشده می توانند عملکرد خود را حفظ کنند، گسترش عدل که بوسیله مالاریا ی خود می تواند موجب پیشرفت پژوهش های مرتبط با آزمایش داروها شود.

نکته ی مهم این موفقیت، راه جدید زنده نگهداشتن بافت ها وجود که شامل ترکیبی از نوع خاصی از غشا و یک دستگاه اصلاح شده ی ریزسیال (میکروفلوئید خواه میکروسیال) وجود. در مایه های ریزسیال، از کانال های ریزی برای تحویل مایعات به بافت ها کاربرد می شود که نسبت بوسیله ظرف های کشت معمول آزمایشگاه مزایای قابل توجهی دارند. علاوه به خشکی امدن ثروتمند بودن دقت بیشتر در تحویل مایعات، وسیله های سابق الذکر برازنده تنظیم نم هستند، می توانند از رفتارهای ویژه سلول تقلید کنند و حاجت به حجم نمونه ی کمتری دارند. این حکم معاینه ی تعاملات سلولی را آسان تر می نرم. ولی نکته ی مهم درمورد وارسی ی چگونگی واکنش سیستم های بدن دربرابر تغییرات مختلف آن است که بخاطر دیدن اثرات طولانی مدت هر عامل، فقط چند روز کافی نیست. این همان جایی است که روش های کنونی که در آن ها از وسیله های ریزسیال برای زنده نگهداشتن سیستم های سلولی استفاده می شود، با مشکل مواجه می شوند. درون این رابطه، مسئله ی رادیکال حفظ تعادل است. بافت های جداشده از بدن به سرعت خشک می شوند، بنابراین باید بتوان آن ها را تو یک فضا کشت زیرفون بدیع نگه داشت و مواد مقوی را به آن ها رساند؛ اما رطوبت زیاد، مانع از تبادلات گازی شده و درنهایت بافت ها در مایع غرق می شوند و از بین می روند. این همان مشکلی است که پژوهشگران ژاپنی نحو حلی بخاطر آن پیدا کرده اند.

دستگاه مدل سازی شده بوسیله وسیله ی پژوهشگران ژاپنی، ساده اما هوشمند است. این وسیله از یک کانال ریزسیال نیمه تراوا تشکیل شده که با غشای مصنوعی تراوا و دیواره های جامد احاطه شده است

جنس دیواره های جامد از پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) است که یک پلیمر سیلیکونی ارگانیک بوده و معمولا در دستگاه های ریزسیال تک استفاده قرار می گیرد. بنابراین بوسیله جای اینکه بافت به طور دائم تو حمامی از محیط کشت قرار گیرد، نقد شو ازطریق کانال ها روند می یابد و از غشای تراوا گذر می کند و رطوبت بافت را مهیا کرده و درون عین حال امکان تبادلات گازی بین سلول ها نیز وجود دارد. این جهیز ساده به نظر می رسد اما پژوهشگران می گویند رسیدن به طرح نهایی چندان ساده نبوده است. نوبوتوشی اوتا، از مرکز پژوهشی RIKEN می گوید:مقاله های مرتبط:دانشمندان مغز خوک ها را تا چند زمانه پس از مرگ زنده نگهداشتنددانشمندان مظفر به حی نگهداشتن ریه ها در خارج از بدن شدنددانشمندان عدد آدم و موش سایبورگ را به هم همواره کردندکنترل قضیه محیط کشاورزی دشوار بود مربوط به کانال های ریزی که بین دیواره های PDMS و غشای متخلخل تشکیل می شد، غیرعادی حیات. با این حال، ما پس از آزمون و خطای غشای متخلخل و تنظیم مسئله های ورودی و خروجی توانستیم مظفر شویم.

پژوهشگران از قطعه ی کوچکی از مغز که هسته ی سوپر اکیاسماتیک (SCN) نام دارد و مسئول حفظ ساعت شب هنگام روزی و ریتم های بیولوژیکی است، کاربرد کردند. سلول های تندخو موجود در SCN، با جابه جایی پپتیدها و مولکول های کوچک بین سلول ها، اطلاعات مربوط به هوا را عوض و همگام سازی می کنند. این ویژگی علت می شود SCN بخاطر مطالعه ی تعاملات سلولی ایده ال باشد. موش هایی که از SCN آن ها برای آزمایش استفاده شد، ازنظر ژنتیکی بوسیله متد ای ویرایش شده بودند که فعالیت ریتم شبانه روزی معز آن ها با تولید یک پروتئین فلورسنت همراه باشد، بنابراین خلال فعالیت غریزی این سلول ها، تلالو فلورسنت تولید می شد که پژوهشگران قادر به تشخیص آن بودند.

طبق گزارش پژوهشگران، بافتن هایی که در فضا کشت متاخر فراغت داشتند، به مدت ۲۵ روز حی بودند. این در حالی حیات که داخل گروه کنترل، پس از ۱۰ ساعت، میزان فعالیت سلول ها بوسیله ۶ درصد کاهش فاش کرد. البته ۲۵ روز، زمان ازبین رفتن بافت ها نبود بلکه این زمان، نقطه ی اختتام درنظر اندوهناک شده برای این آزمایش بود. پژوهشگران معتقدند که در رخساره دنباله ی آزمایش، این لیف ها تا بیش از ۱۰۰ روز قادر به زندگی بودند؛ این همان چیزی است که آن ها عزم دارند در آزمایش بعدی خود تجربه کنند. آن ها بر این باورند که رویه مذکور می تواند بخاطر تمام لیف ها و نه فقط لیف مغز مورد استفاه قرار گیرد و نیز برای تحصیل اعضای انسانی رشدیافته تو آزمایشگاه نیز به فقره می آید. اوتا می گوید:کاربرد این راه فراتر از لیف های برون کاشت شده ی حاصل از حیوانات است. این وضع نیز می تواند پژوهش های مرتبط با اندام زایی را ازطریق کشت بلندمدت و مشاهده ی اینکه برای رشد بافت ها و اندام ها چه چیزهایی ضروری است، بهبود بخشد.

نتایج این مطالعه تو روزنامه ی Analytical Sciences منتشر شده است.بیشتر بخوانید:مرد فلجی به کمک استخوان بندی اجنبی کنترل پذیر با ذهن توانست راه برودترامپ به هواوی بخاطر صدور مجوز فروش کالاهای غیرحساس چراغ سبز علامت دادآزمایشات آنن چنسلر، علاج بلای ناگهانی ها را با استفاده از داروهای فضایی امکان پذیر کردسندرم داون و هرآنچه باید درباره آن بدانیداستفاده از فیزیک داخل مبارزه با عطارد