موسسه علمی آموزش سامان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رمز به این که در حال فراهم هیچ داروی موثری برای درمان موکد بلای ناگهانی کوویدـ۱۹ساخته نشده است، گفت: کرونا بیشتر از آنچه مردم تصور می کنند خطرناک است و نباید با سرقت کردن واکسن همچون آنفلوآنزا مجددا شاهد عادی انگاری برخی از آدم از جمله بیماران زمینه ای باشیم.

وی در پاسخ به این پرسیدن که «آیا با تزریق واکسن آنفلوآنزا از شر کرونا درون امان می مانیم؟» توضیح داد: تزریق واکسن آنفلوآنزابه رخساره بی پرده تأثیری در مهار ویروس کرونا ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اظهار این که واکسن آنفلوآنزا مطابق هر سال خریداری شده و در استان موجود است، افزود: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا را بین ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه اعلام کرد.

سالاری بیماران مبتلا به دیابت، افراد دارای فشار خون، استفاده کنندگان طولانی مدت داروی کورتن، افراد با چاقی مزمن و کودکان بیمار عرشه پنج سال را از یکسره افرادی دانست که توصیه می شود حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی با تاکید بر این که همه باید کمک کنند تا احصائیه مبتلایان به کرونا ویروس کاهش روبرو کند، یادآور شد: مردم نباید به زدن واکسن آنفلوآنزا اکتفا کنند‏، بلکه بهترین راه بخاطر مبتلا نشدن به کرونا استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و مراعات فاصله فیزیکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گلایه از حضور زیاد زیاد و متناسب توجه مسافران در استان و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: ازدحام مسافران و گردشگران داخل پارک ها و فضاهای سبز استان تو تعطیلات اخیر و رفتار آنان برای برپایی چادر اقدامی دشت مصونیت عمومی همه انسان است.
  • ۹۹/۰۶/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی