موسسه علمی آموزش سامان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از گاردین، ولادیمیر پوتین که پیش تر تیمار درباره دخالت های خارجی داخل غوغا سیاسی بلاروس هشدار داده بود، این بار بوسیله گونه ای از لوکاشنکو امن کرد که سران اتحادیه اروپا را متوجه شیوه برخورد خویشتن نرم. اروپایی ها به لطافت از رئیس جمهوری بلاروس خواسته بودند به جای سرکوب کردن معترضان، با رهبران مخالفان بوسیله گپ بنشیند و مذاکره درنگ.

پوتین در مصاحبت با تلویزیون دولتی روسیه درباره اوضاع بلاروس گفت: «لوکاشنکو از من خواسته است نیروهای ذخیره را بوسیله حال آماده باش نگه دارم و من حزن چنین کردم. هر چند ما اصلاح کردیم از این نیروها استفاده نکنیم مگر اینکه اوضاع از کنترل بیرون شود.» با این حال، رئیس جمهوری روسیه مشخص نکرد منظورش از نیروهای ذخیره کدام نیروهاست و چه تعداد نیرو تو حال آماده باش برای کمک به بلاروس قرار دارند.

لوکاشنکو تا امروز به استفاده از نیروهای اجنبی داخل مدیریت کردن اوضاع تویی احتیاج پیدا نکرده و بیشتر از پلیس ضدشورش و واحدهای یگان ویژه برای سرکوب کردن معترضان و مخالفان خشمگین بهره برده است. او در روزهای اخیر آشکارا از پوتین میل اگر نیاز شد درون بلاروس دخالت نظامی یواش. لوکاشنکو معتقد است اعتراض های اخیر بخشی از دسیسه کشورهای اروپایی پیکر محیل برای زمین زدن بخت بلاروس است.

رئیس جمهوری بلاروس روز پنجشنبه به برخی همسایه های خود هشدار دارد باخبر تلاطم ترکیبی و نیابتی نشوند و مدعی شد لهستان قصد دارد بخشی از قبر این ملک را اشغال کند. لوکاشنکو هفته گذشته ارتش خود را در مرزهای غربی به حال آماده باش طولانی درآورد. روسیه تا امروز نسبت به بحران دیپلماتیک تو بلاروس واکنش نشان نداده اما پوتین گفت آماده است وظایف خود را درون قبال متحد قدیمی اش به بهینه شکل انجام دهد.

عصر روز چهارشنبه یک فروند هواپیما چندی از ماموران بلندپایه سرو امنیت فدرال روسیه را برای دومین بار در یک هفته اخیر به مینسک پایتخت بلاروس نقل مکان کرد. کرملین مدعی شد هیچ اطلاعاتی درباره هویت مسافران این جت ندارد و اینکه صبر است چه مشاوره هایی بوسیله مقام های بزرگ بلاروس بدهند. نخست وزیر لهستان هم با صدور بیانیه ای به احتمال دخالت نظامی روسیه درون بلاروس واکنش نشان قسط و آن را باطل سازی حقوق مردم این سرزمین دانست.
  • ۹۹/۰۶/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی