موسسه علمی آموزش سامان

ویروس کرونا از همان آغاز دشمنی غیر زیبنده پیش بینی بوده است. این ویروس داخل برخی افراد سبب عفونتی نامحسوس می شود درحالی که در برخی دیگر آبشاری از عوارض را خلق کردن می کند که بدن را بوسیله شدت تحت تأثیر راحتی داده و منجر بوسیله مرگ می شود. انگیزه تفاوت در نحوه ی پی بلای ناگهانی روی افراد مختلف، پزشکان را سردرگم کرده است.

براساس دانشی که تاکنون خراج شده است، داشتن سن بیشتر و شرایط سلامتی مزمن نظیر ضیق خون پشته و مصیبت قلبی مخاطره ابتلا به موارد شدید کووید ۱۹ را تکثیر می دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چاقی اکید را همچنین به عنوان یکی از عوامل ریسک عنوان کرده است. ولی آیا وزن اضافه به خویش خود مقصر است یا مشکلات صلح و صفا همراه با چاقی مانند اختلالات متابولیکی و مشکلات تنفسی تو این مبنا نقش دارند؟

مطالعه ی جدیدی چاقی را بوسیله نشانی مقصری مستقل عنوان می کند. تجزیه و تحلیلی از هزاران ناخوش عرشه درمان در سیستم بهداشت و درمان کالیفرنیای جنوبی، چاقی شدید را به عنوان یک عامل سربزرگی مستقل بخاطر مرگ درمیان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تعیین می یواش. نتایج این مطالعه علامت می دهد که احتمال اجل خصوصا درمیان افراد جوان نم و مردان بالاتر است.

درمیان نسوان مبتلا به مصیبت کووید ۱۹، بوسیله نظر نمی رسید شاخص توده ی بدنی(سنجه ای از روغن بدن براساس قد و کمیت) به طور مستقل با افزایش سربزرگی مرگ داخل هر اهل سنت مرتبط باشد که احتمالا ناشی از توزیع متفاوت چربی داخل بدن است چراکه مردان معمولا چربی احشایی و شکمی بیشتری دارند. سارا تارتوف دبیر ی شروع مطالعه گفت: «شاخص توده بدنی واقعا یک عامل سربزرگی مستقل مهم برای اجل داخل مبتلایان به کووید ۱۹ است. ولی اثر آن در همه ی انباشتگی یکنواخت زدودن. این معلول درون سنین بالاتر دیده نمی شود و نیز درون نسوان در هیچ سنی زیبنده مشاهده ازاله.»

چاقی و ویروس کرونا بوسیله دلایل متعددی ترکیب خطرناکی هستند. چاقی علت محدود شدن تنفس می شود و پاکسازی نسب الریه و سایر عفونت های تنفسی را دشوارتر می درنگ. چربی ازنظر بیولوژیکی فعال است و منبعی از مواد شیمیایی پیش التهابی است و حتی بدون ابتلا به کووید ۱۹ هم سبب ایجاد تشویش مزمن تو بدن می شود. چاقی تا اینکه داخل نبود دیابت موجب تغییرات متابولیکی و ناهنجاری هایی می شود.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا؛ بیماری های بنیان ای شایع تشدیدکننده کووید ۱۹ کدام اند؟چرا ویروس کرونا مردان را بیشتر از نسوان می کشد؟

بررسی ی جدید مقدماتی وارسی ای محو که به نقش چاقی تو اجل و میر ناشی از کووید ۱۹ در افراد جوا ن برنده اشاره می درنگ. درحالی که گزارش های مقدماتی از چین و ایتالیا روی چاقی به عنوان عامل خطر مستقل تمرکزی نداشتند، پزشکان درون مناطق دیگر جهان که درون آنجا چاقی شایع نمدار بود، سریعا مسبوق شدند افراد جوان رطوبت که به شدت بیماری می شوند، اغلب چاق هستند.

درون مقایسه با ۲۰ درصد انباشتگی تو ایتالیا و ۲۴ درصد افراد درون اسپانیا، شیوع چاقی درون سرزمین چروک عزب ۶ درصد است. درمقابل، کشور آمریکا یکی از بالاترین نرخ های چاقی را در دنیا دارا است. حدود ۴۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی دارای متمایز مجعد ی بدنی ۳۰ خواه بیشتر هستند که به عنوان چاقی طبقه بندی می شود و ۹ درصد از آدم دارای متمایز توده ی بدنی ۴۰ و بیشتر هستند. وزن طبیعی دارای گام ای از متمایز توده بدنی ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ است. افراد دارای شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۲۹/۹ به عنوان افراد دارای اضافه وزن داخل نظرگرفته می شوند.

در گزارشی از آژانس بهداشت عمومی انگلیس، چنین مولود گیری شد که داشتن اضافه وزن یا چاقی خطر بروز مالیات و مرگ براثر کووید ۱۹ را افزایش می دهد. صدها مقاله ی مثل دیگر در این تک منتشر شده است. یکی از این مطالعات که ماه گذشته درون مجله ی Annals of Medicine منتشر شد، علامت می داد احتمال اینکه افراد زیاد ضخیم مبتلا به کووید ۱۹، بوسیله مایه نفس کشیدن مصنوعی احتیاج داشته یا به سبب کووید ۱۹ از دنیا بروند، ۶۰ درصد بیشتر است. در این معاینه خاطرنشان شد که این مورد در افراد دارای سن ناچیز از ۶۵ سال نیز صادق است.

طبیب دیوید کاس، استاد پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز خاطرنشان کرد که بسیاری از بیماران کبیر تر مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان های آمریکا بستری شدند، دچار چاقی بوده و پیش دماغ کرد که با گشادگی ویروس کرونا بوسیله مناطقی که در آنجا چاقی شایع زیرفون است، افراد کبیر زیرفون بیشتری پایین تر تأثیر قرار گیرند. وی گفت اثر متفاوت روی مردان پهناور همچنین بوسیله علت تفاوت در توزیع چربی قابل درک است. بوسیله گفته ی او: «اگر یک مرد و یک زن دارای شاخص توده ی بدنی موافق را با هم مقایسه کنید، گمان اینکه مرد دارای مشکلات بن ای خطرساز باشد، اعلی است.»

پژوهشگران برای مطالعه ی جدید رکوردهای صلح و صفا ۶۹۱۶ نفر از اعضای سیستم بهداشت کالیفرنیای جنوبی را که برای کووید ۱۹ عرشه تداوی قرار اندوهناک بودند، مورد مطالعه قرار دادند. میانگین سنی بیماران ۴۹ سال بود و میانگین شاخص توده بدنی بیماران ۳۰/۶ حیات و تقریبا نیمی از آن ها چاق بودند.

به طور کلی، براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نرخ چاقی برحسب نژاد و قومیت متفاوت است. نرخ چاقی بهسازی شده بخاطر سن تو میان افراد سیاه غشا ۴۹/۶ درصد است، درحالی که این بها در میان هیسپانیک ها ۴۵ درصد، درمیان سفیدپوستان ۴۲ درصد و داخل میان آسیایی-آمریکایی ها ۱۷ درصد است.

پژوهشگران برای درک اینکه آیا چاقی به خودی خویشتن با کار بزرگ بالاتر مرگ همراه است، تلاش کردند تا برای وضعیت هایی شبیه فشار خون و دیابت که با موارد شدید کووید ۱۹ مرتبط هستند و همچنین بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی تصحیح ارتکاب دهند. دانشمندان همچنین می خواستند بدانند که آیا عوامل جمعیتی نظیر سن، جنس، نژاد خواه قومیت درون این بنیاد نقش دارند. درحالی که جوامع لاتین و سیاه پوست به طور نامتناسبی مادون تأثیر ویروس قرار خمود و ارزش علیل و مرگ در آن ها بیشتر بوده است، مطالعه ی متاخر نژاد یا قومیت را به عنوان یک عامل خطر مختار اطلاع نکرد.

پژوهشگران چاقی شدید را بوسیله عنوان یک عامل کار بزرگ افسون شده قوی برای پیامدهای بدتر شناسایی کردند. دکتر تارتوف گفت: «ما نمی گوییم نابرابری هایی وجود ندارد. ما درحال جدا کردن چیزی هستیم که محرک این نابرابری ها است. ما می بینیم که اقلیت های نژادی و قومی پیامدهای بدتری دارند. همچنین ظن چاقی در آن ها بیشتر و دسترسی بوسیله حراست های بهداشتی در آن ها کمتر است و همچنین ظن اینکه مشکلات همزمانی داشته باشند، تو آن ها بیشتر است.»

در میان بیماران مشغول بوسیله کووید ۱۹، ظن مرگ در کسانی که دچار چاقی جدی بودند (دارای شاخص توده بدنی ۴۰ یا بیشتر) نسبت به کسانی که دارای وزن طبیعی بودند، تقریبا سه طبق بیشتر حیات. به گفته ی دکتر تارتوف، احتمال مرگ در کسانی که دارای شاخص توده بدنی ۴۵ بودند، نسبت بوسیله بیماران دارای وزن طبیعی چهار مقابل بیشتر بود و این خطر در میان مردان و افراد دارای سن ناچیز از ۶۰ سال قابل توجه تر بود.

نتایج این پژوهش تو نامه ی Annals of Internal Medicine منتشر شده است.بیشتر بخوانید:ساخت کپسول استاندارد برداری از میکروبیوم وسیله گوارشآیا ویروس کرونا ازطریق غذاهای منجمد وارداتی منتقل می شود؟میزان تحرک افراد بسته بوسیله نوع کرونوتایپ آن ها متغیر استیبوست؛ علائم، دلایل ساختن و رویه های مختلف درماناگر تولید واکسن کرونا موفقیت آمیز نباشد چه اتفاقی عارض خواهد داد؟
  • ۹۹/۰۵/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی