موسسه علمی آموزش سامان

منابع محترم حوزه ی ثبت پتنت تقاضا می کنند که AMD پتنت جدیدی با تمرکز روی افزایش سرعت انتقال رشته های پرداشی بین هسته های کوچک و بزرگ در معماری big.LITTLE ثبت کرده است. معماری هسته ای big.LITTLE از هسته های بزرگ با غلبه پردازشی اوج درکنار هسته های کوچک با قدرت و استفاده قابلیت پایین تر استفاده می کند. در این معماری یک مفهوم پردازش هیبریدی وجود دارد که به صیت big.LITTLE-esque شناخته می شود. اگرچه ثبت پتنت به هیچگاه وجه نشان دهنده ی غرض و عملکرد اکید AMD درون توسعه ی فناوری هیبریدی نیست، اما حداقل نشان می دهد که تیم قرمز، پروگرام هایی شدید برای تحقیق و توسعه پیرامون فناوری های پردازش هیبریدی دارد.

تو توضیحات پتنت AMD، عبارت Instruction set subset implementation for low power operation دیده می شود. بوسیله بیان ساده می استعداد گفت که پتنت مذکور، پیاده سازی کلکسیون ی دستورالعمل پردازشی را با کمال مطلوب عملیات با مصرف پایین تو نظر دارد. درواقع طبق توضیحات پتنت، دستورالعمل های پردازشی در معماری مدنظر AMD، بوسیله دو زیرمجموعه انشعاب می شوند. یکی از زیرمجموعه ها بوسیله هسته های ارشد تیز و قدرتمندتر می رود که نصیب وری و قدرت بیشتری دارند. زیرمجموعه ی دیگر، داخل هسته های ساده تر با استعداد پردازشی پایین تر اجرا می شود که مصرف نبوغ کمتری غم دارند. درنتیجه همان رویکرد هیبریدی یا ترکیبی برای استفاده از هسته های big.LITTLE قیافه می دهد. در کمی از پتنت، به روشی اشاره می شود که طی آن، هسته ها از یک ذهن ی مشترک استعمال می کنند تا سرعت واگذاری رشته ها افزایش معلوم کند.

در مجموع، پتنت AMD پیشنهاد می کند که زیرمجموعه های وظایف تیمار بین هسته ها شاخه شوند. درنتیجه وظایف سنگین به هسته های مبصر تیز و وظایف ریختگی به هسته های کوچک برنده محول می شود. در زمانی که هسته ها کاری برای ادا ندارند همچنین غیرفعال می شوند تا بازدهی استفاده نیرو، حفظ شود.

اینتل قبلا مدل سازی هیبریدی مشابهی را در خراش های لیک فیلد مطرح کرده بود. آن ها از عبارت Big-Bigger برای معماری هسته های پردازشی مصرف کردند. البته برای استفاده ی بهینه از معماری هیبریدی اینتل، اپلیکیشن ها و سیستم های عامل باید با معماری هماهنگ شوند. درواقع اپلیکیشن باید توانایی ارسال رشته ی پردازشی بوسیله هسته ی مناسب را داشته باشد. درحال حاضر تلاش های اضافی در مملکت ی درنگ وسایل می شود تا از معماری و روش های جدید اینتل، پشیبانی صورت بگیرد.مقاله های مرتبط:AMD کماکان مبتلا توسعه پردازنده غول پیکر EHP استتراشه های آلدرلیک اینتل مبتنی بر نقشه کشی big.LITTLE خواهند حیات

پتنت AMD ظاهرا راهکاری را پیشنهاد می دهد تا خویشتن پردازنده بوسیله صورت مستقل، وظایف پردازشی را به هسته های مفت انتقال دهد. بوسیله علاوه، رشته های پردازشی ودیعه به مصرف و نیاز پردازشی، بین هسته ها جابه جا می شوند. به عنوان مثال، اگر هسته ی بزرگ تیز با یک وظیفه ی پردازشی فشار و بار مفت را حوصله نکند، پردازنده آن لفافه را به هسته های کوچک تر احاله می دهد. به همین ترتیب اگر ضیق به خشکی امدن هسته های کوچک نم بسیار از استعداد پردازشی آن ها باشد، پردازنده وظیفه ی انتقال آن را بوسیله هسته های ارشد تر اجرا می دهد.

رویکردی که AMD درون پتنت خود پیشنهاد می دهد، نیاز بوسیله جهیز عامل و اپلیکیشن را در تصمیم گیری برای ارجاع وظایف بین هسته ها از بین می برد. نکته ی مهم تر پتنت اینکه به کلکسیون ای از پردازنده ها دربرگیرنده CPUو GPU و DSP اشاره می کند. درنتیجه شاید انتقال وظایف پرداشی طبق ترکیب های بسیار مختلف تازگی رخساره دهد.

کارشناسان اعتقاد دارند AMD برای پیاده سازی احتمالی جزئیات پتنت، بوسیله قالب های ارشد بخاطر پردازنده خواه مصرف از نقشه کشی MCM حاجت خواهد داشت. آن ها می گویند نحو چندلایه ای که اینتل درحال مهیا بخاطر طراحی مشابه استفاده می کند، داخل AMD کارساز نخواهد بود. بوسیله هرحال مانند همه ی پتنت های دیگر، نمی استعداد پیدایش ثمر نهایی طبق نقشه کشی پتنت را تضمین کرد. به علاوه، پتنت اخیر هنوز داخل مراحل معاینه اولیه قرار دارد و شاید تغییرهایی را تجربه کند. بیشتر بخوانید:مدیرعامل هواوی: پردازنده هایمان برای گوشی های هوشمند روبه اتمام هستندپردازنده AMD Ryzen 9 4950X با ۱۶ هسته ذن 3 رؤیت شداینتل چگونه می تواند از غوغا های کنونی گذر کند؟اینتل تأیید کرد پردازنده های تایگر لیک ۱۲ شهریور معرفی می شوندسهم AMD از بازار نوت بوک ها به بالاترین پیمانه در تاریخ رسید
  • ۹۹/۰۵/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی