موسسه علمی آموزش سامان

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از پرس اسوسیشن نوشت: نخستین دوز از یک علاج بالفعل کوویدـ۱۹ به بیماران تنقیه شد.

این دارو سه گانه ماه پس از آن که پژوهشگران در خون اولین بیماران آمریکایی بهبودیافته از کوویدـ۱۹ این آنتی بادی را شناسایی کردند، ساخته شده است.

آنتی بادی ماده ای است که جهیز کنف بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا متشابه ویروس ها و باکتری ها (که به آنها آنتی ژن می گویند) تولید می کند.

این دارو LY-CoV۵۵۵ نام گرفته و نتیجه انبازی شرکت های داروسازی آمریکایی لیلی (Lilly) و ابسلرا  (AbCellera) است.

محققان ادعا می کنند این نخستین داروی بالقوه ای است که بوسیله طور عام بخاطر حمله به ویروس جدید کرونا خواه سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) عامل کوویدـ۱۹ نقشه کشی شده است.

در این پژوهش، بی خطر بودن و تاثیربخشی دارو روی بیمارانی آزمایش شده است که به دلیل ابتلا به کوویدـ۱۹ در درمانگاه بستری هستند. نتایج این آزمایش تو فرجام ماه ژوئن روبرو می شود.

داخل وعده مقدمه اینکارآزمایی بالینی، یک دوز از دارو از قانون داخل وریدی بوسیله ۳۲ ناتندرست در آمریکا از یکسره درون نیویورک و لوس آنجلس تزریق شده است. اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، در مرحله دوم کارآزمایی دوا به بیمارانی تزریق می شود که تو بیمارستان بستری نشده اند.

کارشناسان می گویند داروهای از نوع آنتی بادی بی آرامی می توانند برای علاج بیماران و هم برای پیشگیری در افراد آسیب پذیر مثل سالمندان و افراد دچار نقصان دستگاه امنیت بوسیله فرمان روند.
  • ۹۹/۰۳/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی