موسسه علمی آموزش سامان

فارس نوشت: «رئوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت به توصیه اکثریت اعضای پارلمان، فرمان تشکیل دستشویی جدید این رژیم را به «بنی گانتز» پیشقدم ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» می سپارد.

به نوشته سندیت «تایمز اسرائیل»، دکه ریولین درون بیانیه ای اعلام کرد وی فردا دنبال رسما امر تشکیل کابینه را به بنی گانتز اعطا می درنگ.

گانتز رقیب اصلی «بنیامین نتانیاهو» اول وزیر کنونی رژیم صهیونیستی است و توانسته پناه 61 نفر، یعنی نصف به علاوه یک عرش از مجموع اعضای پارلمان را برای تشکیل ارایش به دست آورد.

در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی که سومین انتخابات در کمینه از یک سال بود، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو زیادترین کرسی را به دست آورد، اما نتانیاهو نتوانست امنیت اکثریت نمایندگان را جلب یواش. در مقابل گانتز به لطف پشتیبانی «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و احزاب چپ و عرب، توانست بوسیله حداقل کرسی های لازم برای تشکیل دستشویی دست یابد.

هنوز مشخص نیست که گانتز بتواند توالت جدید را تشکیل دهد، با این بود در بیش از یک دهه گذشته این نخستین بار است که فقره تشکیل توالت در ابتدایی شانس، به فردی جز نتانیاهو می رسد.

این درون حالی است که نتانیاهو داخل ماه های اخیر با اقداماتی دیدن گشادگی کمتر سابقه شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری، طرح وعده انضمام شهرک های صهیونیست نشین و جلب حمایت واشنگتن برای پایتختی قدس اشغالی و  اطلاع دادن حاکمیت پیاده شدن جولان اشغالی، تلاش کرده بود اقبال پیروزی درون انتخابات را افزودن دهد. در صورتی که گانتز فیروز بوسیله تشکیل کابینه شود، نتانیاهو نخست وزیری و اشتی قضایی مربوطه را از مشت داده و ممکن است پیرو محکومیت در ضبط های قضایی مربوط بوسیله فساد مالی اش، به زندان بیافتد.
  • ۹۸/۱۲/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی