موسسه علمی آموزش سامان

بوسیله گزارش ایسنا،  اسحاق جهانگیری در همایش فرمانداران سراسر کشور که داخل محل وزارت کشور برگزار شد، اعتراف کرد: باید خدا را شاکر باشیم که فرصت خدمتگزاری بوسیله این مردم عنایت کرد، ما همه باید تصویب کنیم که کشور در وضعیت پیچیده، حساس و دشواری فراغت محزون و این مساله برای این است که مدیران،  این مستمری را تکلیف می دانند،؛ لذا باید بدنبال کشف و خلق فرصت های جدید باشیم و با ایجاد فرصت ها بتوانیم از مشکلات و تهدیدها به خوبی گذر کنیم و  در مقابل تهدیدات منفعلانه عمل نکنیم.

وی افزود: تحریم های بی سابقه ای که آمریکا در واقع بعد از برجام بوسیله کشور تحمیل کرد هدف شان این بود که در مرحله نخست بوسیله عنصر زیبایی آسیب بزنند و داخل مرحله دوم بوسیله صرفه جویی کشور و عمر آدم ضیق آورند.

کمک ابتدا رییس جمهور تصریح کرد: آمریکا به دلایل سیاسی به عقب بوسیله غم زدن امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و موجب واقعی این است که اسرائیل جز درون فضای ناامنی امکان حیات ندارد، آن ها تلاش کردند سوریه و عراق را بهم بزنند،  قبلا تو افغانستان این کار را اجرا دادند در واقع آن ها بدنبال این هستند که همواره بین کشورهای منطقه موضوعاتی برای در گیری داشته باشند.

جهانگیری تاکید کرد: راهبرد ما سکون سازی و زنهار سازی در منطقه است در طبق آمریکا که به دنبال حاضر بودن اعتدال می باشد غریزی است که ما بخاطر حفاظت از عمر انسان مان جدیت می کنیم.

دستیار شروع رئیس جمهور امتداد داد: راهبرد ما پایداری است. در منطقه تا جایی که می توانیم از قدرت مان بخاطر محرر و امان استفاده می کنیم. طی قرن ها ایران همواره حافظ منطقه خلیج فارس بوده است و اگر نقش ایران نبود معلوم نبود تقدیر عراق و سوریه و فداکار دیگر از کشورها چه می شد.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها وقتی می خواهند به کشوری آسیب بزنند از دولت های قانونی و مردم منطقه امنیت می کنند. البته اکنون آمریکایی ها از بخش بنیادی ای از اهداف سندیت ناامید شده اند. آن ها بر مبنای یک معاینه تحلیلی گفتند سال ۹۷ پایان جمهوری اسلامی ایران است. خیلی بی آرامی با صراحت گفتند که ایران جشن ۴۰ سالگی نمی گیرد. از شش ماه قبل از فاتحه سال ۹۷ راهبرد آن ها افزایش ناامنی تویی با ایجاد دعوا سیلان وجود. با خروج از برجام به وضع ای که فکر می کردند شرایط کشور به بی قراری می خورد اما داخل این موضوع انقراض خوردند، در صفر کردن صادرات نفت و درون فروپاشی قناعت شکست خوردند.

وی همچنین اقرار کرد: روز گذشته هم رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بایکوت های سخت تازگی در پیش است. با رویکردهای سنتی و چفت نما نمی توانیم با این مسائل در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی مواجه و از آن ها گذر کنیم. اکنون زمان نشان اعطا کردن فهم، عزم و اراده متفاوتی برای روبرو شدن با مشکلات است و مهمترین نکته این منظور این است که دولت موفق شود از ظرفیت های درون کشور، مردم و نهادهای مدنی برای گذر از این روانی استفاده کند.

جهانگیری با تقریر این که «آمریکایی ها ظهر فروپاشی اقتصاد ایران بوده اند»، گفت: آن ها به صرفه جویی ما ضرباتی زدند و علف هرزه های اقتصادی هم باعث کاهش ارزش پول ملی و افزایش ورم می شود. آن ها در این مدت سعی کردند فروش نفت ایران را به صفر برسانند ولی ما بی قراری تقلا وسیعی اجرا دادیم و وزارت نفت تیمار مجوزهای لازم را گرفت و از همه ظرفیت ها برای فروش نفت مصرف کرد. منیع تراشیدن که کسی بگوید از راهکارمان برای ابتیاع نفت استقبال نشد ما از همه پیشنهادها استقبال کردیم به جز افرادی که فکر می کردند بوسیله بهانه تحریم، بابک زنجانی در کشور روش بیندازند. فریادها، فریادهای بابک زنجانی است. غلام خودم گفته ام هر کس راهکاری برای معامله نفت دارد ارائه دهد.

وی همچنین اشعار کرد: انگلیس وقتی نفتکش ما را محبوس می کند می داند اقدامش علت بی آبرویی است اما درون عین حال می داند که نفتکش های ما درون حال حرکت است و آن ها مقصد را نمی دانند. چرا آن ها سندی رو نکردند که نفتکش ما بوسیله بندری که می گفتند می جوی. ما به هر حال نفت خود را فروخته ایم ولی خیر بوسیله میزانی که می خواستیم ولی روز به روز بر میزانی که می خواهیم بفروشیم نزدیکتر می شویم.

وی با بیان این که «آمریکا بعد از تحریم نفت پتروشیمی و فولاد را هم تحریم کرد» خاطرنشان کرد: با این وجود صادرات جاهل نفتی سه ماهه مطلع امسال ۱۱.۵ میلیارد دلار و واردات در همین مدت ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار بوده است. یعنی تراز تجاری ما بدون فروش نفت مثبت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار است. تعداد شاغلین بهار امسال متجاوز از ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار بوده است که این آمار داخل خزنده ۹۷ چیزی بیشتر از ۲۴ میلیون و ۶۱ هزاره نفر بود که درون واقع اختلاف آن بیش از ۳۲۱ هزار نفر است. اقتصادی که داخل این دوران قادر است بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد یواش می شود گفت دستخوش فروپاشی شده است؟ مقدار بیکاری بهار پارسال ۱۲.۱ درصد وجود در حالی که این آمار تو خزنده امسال به ۱۰.۸ درصد رسید.

جهانگیری با بیان این که «داخل سه ماهه مقدمه امسال ۶.۸ میلیون قد کالای بنیادی بوسیله سرزمین مسبوق شده است»، گفت: به معادل کافی اقلام بنیانی در قلمرو بود دارد و در برخی موارد حتی دو برابر نیاز است. البته در توزیع ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد و باید بر این توزیع حتماً نظارت شود و کمبودها بلافاصله حل شود.

وی گفت: شاخص بورس کشور داخل سال ۹۷، ۸۶ درصد افزایش داشته است که این نما از ابتدای سال ۹۸، ۳۹ درصد بوده است و درون سال جاری ۱۹۰ هزار میلیارد تومان داخل بورس های ناحیه معامله شده است.

وی اعتراف کرد: کل وام ارزی خارجی ما در سال ۹۶، ۱۲.۴ میلیارد دلار بود که این نما زمان حال به ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. ما قادر هستیم تا سرانجام سال ۹۹، ۲۰ طرح پتروشیمی را بوسیله بهره برداری برسانیم و ظرفیت تولید ما به بالای ۹۰ میلیون عضو خواهد رسید. البته بوسیله غیر از بودجه شانس نهادهای عمومی غیر دولتی و بسرنوشت شوم دچار کردن خصوصی غم منابع اضافی به قناعت آورده اند و هر هفته طرح های مختلفی تو حال افتتاح است و قلمرو متشابه یک اتلیه داخل حال فعالیت است اما عده ای متعاقب تضعیف روحیه انسان و مدیران هستند. مسئولان نباید اجازه دهند که آنها را از ارتباط با بخش خصوصی بترسانند. نباید بوسیله فکر چند مفسد بخش خصوصی کنار گذاشته شود. من از استانداران می خواهم در مناقشه های گردشگری رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تمرکز داشته باشند و از خلاقیت و نوآوری جوانان استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که «در جلسه سران قوا عدد بودجه از ۴۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۸۶ هزاره میلیارد تبدیل شده است» گفت: این یعنی ما باید خرج ها را کاهش دهیم و بوسیله فکر منابع درآمدی متاخر باشیم. فراغت است ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال های دولت فروخته شود؛ بنابراین دستگاه ها باید کمک کنند اموال های مازاد فروخته شود و هیچ کس حق پایداری در این مبنا ندارد. برخی مایه ها بیخود روی برخی اموال های خویشتن مشت گذاشته اند. از سویی هزینه های جاهل ضرور همچنین باید متوقف شود.

وی در بسرنوشت شوم دچار کردن دیگری از صحبت های خویشتن با اشاره به این که «مجموعه طالع باید ارتباطات خود با نخبگان و گروه های مرجع را افزایش دهد» از استانداران و فرمانداران خواست به نعوظ منظم با این گروه ها نشست داشته باشند.

وی نیز گفت: استانداران و فرمانداران چشم روشن بین و شنوایی شنوای نظام و شانس باید باشند و همگی مسائل را در استان خود رصد کنند. گوش دادن حرف آدم برای ما راهگشاست و انسان باید خاطر کنند که مسئولان هم از آن ها هستند و گروه متفاوتی نیستند. مسائل کوچک باید کندرو محلول شود تا بوسیله یک مسئله امنیتی تبدیل نشود که از مرحله مطلع قدرت دولت، غلبه بطی ء است و قدرت ابکی وقتی بوسیله کار می جوی که از همگی ابزارهای قدرت نرم کاربرد شده باشد.

جهانگیری همچنین با اشاره بوسیله این که «کسانی که به القای ناکارآمدی و بی تفاوتی اقبال دامن می زنند در واقع به سرمایه اجتماعی کشور آسیب می زنند» افزود: داخل خارج از سرزمین مرتب می گویند ترتیب کارآمد است. عده ای در تو آگاهانه یا ناآگاهانه می گویند زیبایی کارآمد زدودن بلکه نصیب و قسمت ناکارآمد است. این در حالیست که شانس مدخل اصلی نظام است. گاهی وقوف دروغ می سازند و آن را مبنای جستار صبر می دهند و ده ها افترا دیگر به مسئولان دولتی می زنند و تفکر می کنند اگر قضا و قدر تضعیف شود آن ها تقویت می شوند، در حالی که مردم چنانچه از نوبت برگردند به آن ها روی نمی آورند. من معتقدم ابطال السحر تهدیدات داخلی و اجنبی اضافه اعتماد و امید مردم و استقامت همبستگی و انسجام ملی است.

وی همچنین با تقریر این که «انتخابات حلقه می تواند به عمه ای بخاطر عبور از مشکلات قلمرو تبدیل شود» تصریح کرد: انتخابات آزاد، سالم، قانونمند و مشارکت جویانه می تواند جامعه را زنده و فعال نگهدارد، افزود: دولت از رأی آدم که حق الناس است محافظت می نرم. در کنار این ما باید دنبال افزایش شریک شدن معنادار انسان درون انتخابات باشیم. پیشنیاز انبازی حداکثری هم این است که همگی مردم احساس کنند در انتخابات نامزدهایی حضور دارند که بوسیله دیدگاه های آنها نزدیک بوده و می توانند به آنها رأی دهند. مردم باید عاطفه کنند از همه گروه ها، سیلان ها و اقوام که تو قاب نظام هستند در انتخابات حضور دارند و آنها می توانند به این نامزدها رأی دهند و انتخابات، انتخاباتی طریق مدار، سالم و رقابتی است. انتخابات در ایران همیشه اساسی بوده است و انتخابات مجلس بی قراری بسیار بنیادی و گلچین کننده است.
  • ۹۸/۰۴/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی