موسسه علمی آموزش سامان

ایسنا نوشت: بررسی شرایط بازار ساختمانی بخانه برگشتن تهران در ۲۷ ماه گذشته علامت می دهد که در ماه های اردیبهشت، خرداد، شهریور و اسفند بالاترین تورم ماهانه ساختمان اتحاد بی ریا و داخل ماه فروردین ثبات نسبی قیمت پهلو بازار حاکم بوده است. شهریورماه ۱۳۹۷ قلق بازار ساختمانی پایتخت با ۹.۷ درصد افزایش ماهانه قیمت به عمه پشته خود درون سال گذشته رسید و پس از آن تا بهمن ماه با میانگین ۴.۳ درصد به تدریج فروکش کرده است. سپس در اسفندماه با توجه بوسیله افزایش حجم خرید و فروش ناشی از انتظارات تورمی، رشد ماهانه بها به رقم ۸.۸ درصد رسیده است.

تو سال جاری نیز تا کنون ماه اردیبهشت با ۱۲.۵ درصد رشد ماهانه، بالاترین مدل تکثیر قیمت را بوسیله خود اختصاص داده و البته دومین ماه از سال جاری، رکورد بالاترین مقیاس افزایش ماهیانه قیمت از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا کنون را به خود ویژه داده است. در خردادماه قیمت ساختمانی دهکده تهران نما بی سابقه ۱۳.۳ میلیون تومان در هر متر مربع را لمس کرد که تورم ۴.۹ درصد ماهانه و ۱۰۴ درصد سالانه را علامت می دهد.

هرچند عمده کارشناسان معتقدند که بازار مسکن درون حال نزدیک شدن به نقطه اشباع زیاده چرب یا شیرین است، اگر ضابطه دو سال گذشته ادامه روشن کند، ممکن است در شهریورماه با افزایش نسبی نرخ مواجه شویم و در شقه دوم سال به ثبات نسبی ارزش برسیم.

منحنی باد کفش در پایتخت نشان می دهد که اوضاع قیمت ماه های فروردین معمولاً آرام بوده است. فروردین ۱۳۹۶ ارج خانه شهر تهران تو مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۳ درصد کاهش یافت. فروردین ۱۳۹۷ نیز میانگین قیمت ماهانه ۲ درصد افت کرد. فروردین ۱۳۹۸ حزن با وجود صبر گرفتن در بازه جریان هوا سه ماهه، میانگین رشد قیمت ساختمانی بطرف خانه تهران نسبت به ماه قبل از آن تنها افزایش ۲.۱ درصد را مدال داد.

از ابتدای سال سیال راسته بناء دهکده تهران با سنگین تر شدن وزن تورم تو مناطق جنوبی در سطر تعادل قیمتی راحتی گرفت؛ مقصد هایی همچنین از رشد سلبی قیمتی در دو منطقه بروز کرده است.

تحولات بازار خانه پایتخت علامت می دهد پس از ایجاد فضای هیجانی در نیمه شمالی شهر تهران که تو سال گذشته اتفاق افتاد، از اواخر سال ۱۳۹۷ رشد مقدار به مناطق جنوبی تغییر مسیر عدالت. در سال قبل معمولاً در هر ماه مناطق ۵ و ۱ به نظم بالاترین نمو قیمت مسکن دهات تهران را به خود اختصاص می دادند. در هفت ماه ابتدای سال ۱۳۹۷ منطقه ۵ طلایه تورم ملکی بود، تا این که از آبان ماه بخاطر اولیه بار این رتبه بوسیله منطقه ۹ رسید و درون ادامه به تدریج از سرعت رشد بها تو مناطق شمالی کاسته و به رشد مناطق جنوبی افزوده شد.

در خردادماه امسال همچنین منطقه ۱۰ با ۱۳۴ درصد اضافه نقطه به نقطه بها مسکن، رکورددار بالاترین میزان نمو سالانه بود و منطقه ۱ با ۸۹ درصد کمترین افزایش را به ثبت رساند. غم اینک میانگین قیمت در منطقه ۱۰ به ۹ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان رسیده است. خردادماه سال گذشته این رقم ۴ میلیون و ۲۳ هزار تومان وجود.

در شرایطی که درون خردادماه ۱۳۹۸ میانگین رشد قیمت آپارتمان داخل تهران ۱۰۴ درصد بوسیله ثبت رسیده، این نرخ در مناطق ۱۰ تا ۲۰ بوسیله ترتیب ۱۳۴، ۱۲۹، ۱۰۴، ۱۱۴، ۱۰۰، ۱۰۳، ۱۰۲، ۱۰۰، ۱۰۸، ۱۰۵ و ۱۱۰ درصد افزایش را مدال داد. با این حال درون دو منطقه ۱۴ و ۱۵ باد ماهانه، سلبی شد. در منطقه ۴ همچنین تنها ۰.۷ درصد رشد قیمت ماهانه را تماشاچی بودیم که می تواند پیش نشانه ای از دخول تدریجی بازار مسکن به فاز رکود تلقی شود.
  • ۹۸/۰۴/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی