موسسه علمی آموزش سامان

هواوی شرکتی بزرگ و چندملیتی است که با برخی از مهم ترین تصرف وکارهای حوزه ی مخابرات و فناوری مراودات مالی دارد. بوسیله علاوه، بازیگری مهم در پیشدستی کردن به سمت 5Gاست که نسل بعدی شبکه های بی سیم بوسیله حساب می رود. چنین نفوذی ایالات متحده را بخاطر راکد کردن هواوی با اشکال مضاعف رو بوسیله رو می سازد. ماه گذشته، کاخ سفید همدستی های آمریکایی را از استعمال از برگ مخابراتی چینی منع کرد؛ خاستگاهی که مدت ها است واشنگتن به عنوان تهدیدی بر حمایت ملی محاسبه کرده است. علاوه براین، دولت آمریکا همکاری های آمریکایی را از فروش فناوری بوسیله هواوی بدون اخذ مجوز منع کرد و درمقابل، هواوی نیز هرگونه تهدید حمایت ملی این کشور را تکذیب کرد.

درون کنفرانس G20 که در ژاپن برگزار شد، دونالد ترامپ، مهتر جمهور ایالات متحده ی آمریکا، موضع خود را در پی دیدار با ژی جین پینگ، همتای چینی خود، تا حدودی تعدیل کرد. ترامپ اطلاع دادن کرد به انبازی های آمریکایی اذن می دهد بوسیله هواوی برگ بفروشند؛ اما تصریح کرد لگن بر سر این شرکت چینی، تنها تو آخرین مراحل مذاکرات تجاری آمریکا با چین حل خواهد شد. ممکن است اعطای این امتیاز انعکاسی از اهمیت چشمگیر هواوی داخل بین اپراتورهای مخابراتی گیتی و تأمین کنندگان آمریکایی باشد.





پائولو ترایولو، مدیر سیاست گذاری فناوری جهانی درون گروه اوراسیا، چنین اظهار کرد:هواوی شرکتی ۱۱۰ میلیارد دلاری است که بخاطر اینکه با این طور برخوردی نابود شود، بیش ازحد بزرگ است؛ چراکه با زنجیره ی تأمین و استانداردها و زیرساخت خطیر گیتی به شدت مغشوش تنیده شده است.مقاله های مرتبط:ترامپ مجوز سودا کالاهای آمریکایی به هواوی را صادر کردهواوی تنخواه گذاری در حوزه 5G را افزایش می دهدشرکت های آمریکایی دستور ترامپ مبنی بر منع فروش متاع به هواوی را دور زده اند5G و زیرساخت بی سیم

هواوی بزرگ ترین عرضه کننده ی تجهیزات مخابراتی در دنیا است که دومیلیارد دلار روی استفهام و توسعه ی محصولات 5G تنخواه گذاری کرده است. علاوه براین، هواوی اعلام کرده در حوزه ی فناوری 5G، تاکنون ۵۰ قرارداد تجاری درون ۳۰ ناحیه دنیا توشیح کرده است.

طالع آمریکا می خواهد هواوی را از جایگاه مطلوب خود خارج براند؛ زیرا که می ترسد درخت سرو زنهار چروک از تجهیزات هواوی برای جاسوسی سایر کشورها استفاده کند؛ ادعایی که هواوی نفی کرده است. همچنین، آمریکا بوسیله متحدانش اصرار می کند آن ها همچنین همین اقدامات را پیش گیرند تا از فرود امدن هواوی به بلندپروازی های خود جلوگیری کنند. این در حالی است که بخاطر شرکت هایی که پیش از این از هواوی مصرف می کردند، روی آوردن به تأمین کننده ی دیگر آسان نیست.

تجهیزات هواوی همین اینک زیرساخت 4Gبسیاری از حامل های بی سیم در اروپا و سایر بخش های جهان را تشکیل می دهند که ارجاع به 5G را سریع تر و ارزان تر می بطی ء. طبق تخمین های GSMA که گروه لابیگر اپراتور موبایل است، ناتوانی در استفاده از برگ هواوی فقط تو اروپا، مقدور است به قیمت ۶۲ میلیارد دلار و تأخیر ۱۸ ماهه در بهره برداری از 5G کامل شود.

نبود هواوی درون اروپا و سایر بازارهای توسعه یافته، شکافی مجلل داخل میدان بوسیله مکان خواهد گذاشت. ترایولو به خشکی امدن این عقیده است که این شکاف به حدی مجلل خواهد بود که پرت است رقبای هواوی بتوانند ظرفیت خود را به سرعت اضافه دهند و آن را پر کنند:اگر اروپایی ها به هر دلیلی نتوانند روی حضرت هواوی حساب کنند، باید کامل ایستگاه های پایه ی مخابراتی خویشتن را از منبع بیرون بکشند. باید نفقه های جایگزین کردن سایرین با هواوی و افزایش قیمت ها را نیز در نظر گرفت؛ چراکه سایر رقبا گران نمدار از هواوی خواهند بود.

ترایولو معتقد است بوسیله دلیل هزینه ها، بدترین سناریو پیش رو این است که هیچگاه گاه به 5G دست نخواهیم یافت.



در ایالات متحده، تجهیزات هواوی به شبکه های متجاوز اندکی سرو می دهند. بنابر اعلام هم گذاری بی سیم روستایی، گروهی بازرگانی برای حامل های کوچک، مشتریان هواوی شبکه های کوچکی هستند که بخت فدرال آن ها را در هزینه های خود یاری می کند و تجهیزات هواوی را بدین دلیل انتخاب کرده اند که از محصولات سایر رقبا ۴۰ درصد ارزان پر حرارت است. مطابق تخمین های این گروه، مقدور است جایگزین کردن هواوی در این بازارها بوسیله قیمت یک میلیارد دلار تمام شود. ویلیام لوی، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن بی سیم روستایی، نایب مهتر سودا هواوی در ایالات متحده ی آمریکا همچنین محسوب می شود.

با اینکه سیاست منع خرید از هواوی به طورموقت بخاطر حامل های آمریکایی خوش نشین برداشته شد، بازهم آن ها را با سرگشتگی در پیداکردن جایگزینی برای این همکاری چینی رها کرد. سایر شرکت ها مانند نوکیاصحبت هایی مبنی بر آمادگی برای جایگزینی هواوی تو آمریکا و سایر نقاط را مطرح کرده اند؛ اما نوکیا از هواوی کوچک تر است و خودش اطلاع دادن کرده مشکلاتی تو این مسیر حیات دارند.

تامی یوئیتو، رئیس شبکه های موبایلی نوکیا، داخل تاثیر به شرایط سیاست زده فعلی که تأمین کنندگان چینی را احاطه کرده، چنین می گوید:بوسیله طورکلی، بلاتکلیفی برای تصرف وکار خوب تراشیدن و ممکن است برخی از مشتریان ما غرض گیری هایشان را بوسیله تأخیر بیندازند. اگر اپراتوری دارید که گزینه های وی نوکیا و تأمین کننده ای چینی هستند، این شرایط شاید تصمیم گیری های آن ها را بوسیله تأخیر بیندازد.آسیب به شرکت های آمریکایی

باهم اتحاد کردن های آمریکایی روی هواوی به نشانی خریدار حساب ویژه ای بازکرده اند. در سال ۲۰۱۸، هواوی ۱۱ میلیارد دلار کالای آمریکایی نظیر چیپ از اینتل و مایکرون و نرم افزار از گوگلخریده است. قبل از منع صادرات، هواوی خریدار شماره یک مایکرون بود؛ بوسیله طوری که تو شقه ی اول سال مالی ۲۰۱۹، ۱۳ درصد از درآمد مایکرون حاصل از سودا به هواوی بوده است. این انفراد ها درآمد مایکرون را کاهش داده اند. این آماری است که مایکرون داخل گزارش سه گانه ماهه ی سوم خود اخبار کرده است.



سانجای مهروتا، مدیرعامل مایکرون، درباره ی درآمدهای این مشارکت بخاطر تحلیلگران این اسلوب توضیح داد:تحریم ها پیاده شدن معامله ما تأثیر گذاشت؛ چرا ک در آن مقطع، نتوانستیم هیچگاه محصولی از حمل ی ۲۰۰ میلیون دلاری خویشتن را بخاطر آنان [هواوی] ارسال کنیم.

از آن زمان تاکنون، میکرون وضع هایی برای تجارت با هواوی یافته است. این شرکت اطلاع دادن کرده ارسال چندین محصول به هواوی را از شیوه گرفته که ممنوعیت های صادراتی را مشمول نمی شوند.

نیویورک تایمز نیز درون گزارش این هفته ی خود اخبار کرد اینتل نیز بعد از یافتن رویه حلی عرفی که محصولات خود را از برچسب «تاسیس آمریکا» معاف می کند، ابتیاع خویشتن به هواوی را از عادت گرفته است. البته، اینتل از ارائه ی توضیحات بوسیله سی ان ان بیزنس خودداری کرده است.

شرکت های چیپ سازی آمریکایی از این موضوع ترسیده اند که نتوانند با هواوی همکاری و راسته را به تأمین کنندگان خارجی واگذار کنند. علاوه براین، چنانچه همدستی های آمریکایی به فروش بوسیله هواوی مشروع نباشند، امکان پذیر است متکی سایر مشتریان خارجی خویشتن را نیز از مشت دهند.

از دیدگاه ترایولو، تمامی شرکت های چینی که مدارهای مبهم خود را براساس فناوری آمریکایی نقشه کشی می کنند، باید پروگرام ی راهبردی ۵ تا ۱۰ سال آتی خود را باردیگر بازبینی کنند. وی اذعان کرد این بدین معنا است که شرکت های چینی نباید از چیپ های آمریکایی درون طراحی های خود استفاده کنند.بیشتر بخوانید:مقایسه دوربین آیفون XS، گلکسی اس 10 پلاس، هواوی پی 30 پروسامسونگ، بزرگترین بازنده تعویق تحریم های تجاری آمریکا علیه هواویهواوی نسبت بوسیله دعاوی حقوقی مطرح شده ازسوی ورایزن واکنش مدال دادAMD عرضه فناوری های حساس تراشه بوسیله چینی ها را تکذیب می کندمسابقه هواوی و زومیت: یک قدم تا قرعه کشی
  • ۹۸/۰۴/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی