موسسه علمی آموزش سامان

به گزارش ایسنا، ولی الله نانواکناری داخل نشست فاش بامداد امروز (سه شنبه) و در روند طرح سوال خویشتن از وزیر کشور درباره دپوی خاکروبه داخل نواحی شهری شهرستان های بابلسر و فریدون بر و شهرهای استان مازندران گفت: بیش از یک دهه است که مازندران با شاق دپوی خاشاک مواجه است و میلیون ها کالبد زباله درون این منطقه مختار شده است که شیرابه های آن مسبوق زمین های کشاورزی می شود و صدمات ناشی از انباشت زباله مصونیت حزن وطنان مناطق ساحلی را تهدید می کند.

وی در امتداد با بیان این که حجم متراکم خاشاک درون استان های شمالی به معضل عظیم فضا زیستی تبدیل شده یادآور شد اگر درون این اساس مشورت اندیشی نشود این مشکل از بمب شیمیایی حلبچه هم بدتر است. این پسماندها در ۲۷ عمه مازندران حیات دارند، شیرابه های آن در رودخانه ها سرازیر می شود و طولانی این حیوانات اهلی از همین آب ها استفاده می کنند.

نانواکناری با اظهار این که دپوی جاهل اصولی زباله، آلودگی گسترده، خطرناک و غیر شایان جبرانی را برای محیط و منابع آب شرب و کشاورزی به تعاقب دارد گفت: پسماند خانگی درون مازندران ۳۱۵۰ کالبد است که ۱۴۵۰ جسم آن خوش نشین و ۱۷۰۰ قد شهری است و ۹۰ درصد این پسماندها غیر اصولی و غیر بهداشتی دفن خواه رهاسازی می شوند.

نانواکناری با بیان این که دپوی زباله در پهلو رودخانه ها صورت می گیرد و این رودخانه ها به دریای خزر می ریزد، گفت: تمام این شیرابه ها در رودخانه ها جاری است و باعث شده گونه های گیاهی و دریایی از بین بروند، ضمن این که باعث شکست ماهی های کپور و آزاد شده است و تو آینده نزدیک غصه موجب بلای ناگهانی های واگیردار خواهد شد.

وی با پیش روی این که دفن پسماند در شهرهای شمالی با پری بیش از ۲۰۰ هزار نفر ممنوع است، گفت: در ذات حال اقدامی صورت نگرفته و شیرابه ها تو حال خاصیت به منابع آبی و زیرزمینی است. درون حال مجهز ۷۵۳ هزاره شیرابه درون بیشه های مازندران جای گرفته و فاصله دپوی زباله با ساحل تنها ۱۵۰ متن است.

وی با اشاره به اعتراض نمایندگان مازندران و گیلان نسبت به کار بزرگ نسل کشی تو استان های شمالی آژیر داد و خواستار برگزاری نشست مشترک وزیر کشور، مهتر راه اندازی محیط زیست، وزیر نیرو، وزیر جهاد زراعت و نشست نمایندگان سیرت ملک برای مشورت اندیشی داخل این باره شد.

علی لاریجانی مهتر حلقه نیز مشکل دپوی زباله داخل شهرهای شمالی را موضوعی مهم وصف کرد و گفت: وزارت ناحیه باید وقتی بگذارد و این صعب را حل درنگ. در حال حاضر حزن شمال و غم جنوب کشور و تیمار سایر شهرها با این مشکل مواجه هستند و در شیوه حزن تاکید شده که این موضوع باید بوسیله ماشین برسد.
  • ۹۸/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی