موسسه علمی آموزش سامان

به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزمره سپس از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

مقدار فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از زمانه ۱۱ صبح بوسیله شعب نخبه اطلاع دادن و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر علامت داده که فروش ارز مسافرتی داخل شعب محدود است و یومیه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب نخبه فروشنده ارز مسافرتی در زیبایی بانکی فروش ارز مسافرتی را موافق روال روزهای قبل، پس ازآن از زمانه ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۷ هزاره و ۵۱۳ تومان و ۹ می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۷ هزاره و ۵۲۰  تومان می‌رسد. ارج ارز مسافرتی نسبت بوسیله روز کاری قبل کاهش یافته است.

گفتنی است، مقدار ارز مسافرتی از نرخ ابتیاع و فروش یورو تو صرافی‌های بانکی اعلی است؛ درون صرافی ملی امروز مقدار بیع یورو ۱۷ هزار و ۱۸۰ تومان و نرخ فروش این ارز ۱۷ هزار و ۸۰ تومان اطلاع دادن شده است.

بوسیله گزارش تسنیم، مسافران بیرون از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را بوسیله شعب بانک‌های عامل نمایش کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و بخاطر سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه سال ۹۷ آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار بوسیله متقاضیان صیقل نمی‌شود. طبق تصویب نامه بانک مرکزی تامین و صیقلی ارز مسافرتی (به عارض اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان بوسیله نرخ بازار بلامانع است.

پهلو این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با مطمئن اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی بوسیله نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با ستاندن مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ جهانگردی هوایی، ویزای قلمرو مقصدـ‌ درون مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند رفتار کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور بوسیله منظور بازرسی بازرسان بانک تو سوابق مراقبت شود و ستاندن قول کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز عفیف اجباری است.
  • ۹۸/۰۲/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی