موسسه علمی آموزش سامان

او که به احضار دانشگاه ایلینوی جنوبی برای برگزاری نشست و پاسخ به پرسش های آدم محلی به کاربندیل آمده بود، روز جمعه بعدازظهر به سؤالات حاضران پاسخ قسط که قدری از آنها به دادرسی اجنبی ترامپ ازجمله خروجآمریکا از توافق هسته ای با ایران برمی گشت.

داکورت عنوان کرد: «صیت ایالات متحده به عنوان پیشقدم دمکراسی در دنیا، مدیون دهه ها مجاهدت دیپلماتیک رئیس جمهورانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات است که متأسفانه در اطراف آستان ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا از دست رفت. »

او در پاسخ بوسیله سؤال خبرنگار همشهری درباره واکنش مجلس سنا در قیافه تصمیم ترامپ برای حمله بوسیله ایران گفت: «سنا این قدرت را دارد که از ۲ روال مانع عملی شدن تصمیم رئیس جمهور برای حمله به ملک دیگری شود؛ اول از طریق رأی منفی به این غرض و تو مرحله دوم، عدم انحصار بودجه بخاطر عملی کردن آن. »

این سناتور دمکرات اضافه کرد: «صادقانه بگویم، ترامپ با خروج از برجام ما را به جانب دعوایی سوق عدالت که هیچ منفعتی بخاطر کشور ندارد. البته به اعتقاد من رئیس جمهور به تعاقب حمله بوسیله ایران نیست و این جان بولتون کارپرداز اوست که می خواهد آمریکا را به مجادله با ایران بکشاند. »

داکورت گفت: «این اقبال آمریکا بود که از مصالحه هسته ای خارج شد ولی بعدتر اعلام کرد زمان حال که ایران توافق را زیرپا گذاشته باید هواخواه عواقبش باشد. این رفتار کاخ سفید خیر فقط خنده دار که مزورانه است. »

او گفت که درون سنا تمام تلاشش را خواهد کرد که مانع از شروع مجادله شود. این سناتور دمکرات در پاسخ به این سؤال که چگونه سنا می تواند عایق تنگ کردن تحریم ها پهلو عمر مردم عادی درون ایران شود، گفت: «گوش دادن این موضوع که بایکوت ها ضیق زیادی بر مردم عادی وارد می کند، ناراحت کننده است. من شخصا از برقراری یک توافق ایمنی می کنم؛ توافقی که حزن جلوگیری کننده فعالیت بیشتر ایران درون زمینه هسته ای می شود و هم تحریم ها را از ایران رفع می درنگ اما متأسفانه کاخ سفید به اجرای چنین توافقی تعلق ندارد. »

تمی داکورت تو سال ۲۰۱۷به عنوان یکی از ۲ سناتور ایالت ایلینوی به حلقه سنا اسلوب یافت و در سال های ۲۰۱۳تا ۲۰۱۷هم از همین دهات در مجتمع نمایندگان پیشگاه داشت. او پیش از این به نشانی خلبان هلی کوپتر در جنگ عراق شرکت داشت و ۲ پایش را در دعوا از دست داده است.
  • ۹۸/۰۴/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی